Vertical Banding på Panasonic-ae900e

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer bonniemarino sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vertical Banding på Panasonic-ae900e

Hei. Sliter med vertical banding på min ae900. Har akkurat kjøpt projektoren (komplett) og lurer på om jeg skal bruke angrefristen.

Har lest noen reviews angående ae-900 og de sier at testprojektorene de har testet er helt fri for dette problemet. Mener de da 100%?
    Jeg sitter 3 meter fra et 80 tommer lerret. Når jeg har brillene på er det veldig mye banding.Med en god dvd og uten brillene på må jeg kikke ekstra godt for i det hele tatt å få øye på noe fra 3 meter.På en dårlig dvd er det klart synlig fra 3 meter. Er dette normalt? Jeg kan ihvertfall ikke bruke briller. Men da går jo skarpheten i dass.

Brodern har hatt to tx300 og begge disse viser akkurat det samme. Er det bare meg det er noe galt med eller har vi bare uflaks?
    På noen omtaler var det også snakk om en service meny og at kunne gjøres noe med problemet der. Men da må vel panasonic gjøre det vel?
    Noen tips?
    Burde jeg benytte angrefristen og få en ny ae900? Eller blir det akkurat det samme med den?

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Jeg har hatt 2 ae900, min erfaring er at det er litt forskjell fra enhet til enhet. Den første hadde bare såvidt synlig VB (i lyse scener), mens den andre har ørlite mere. Samboeren min har aldrig sett det/kommentert det, så det er mest et problem for oss som ser etter det. Har forresten hatt ae700 før det, og det hadde mye mere VB.
    Nå vet jeg ikke om andre typer LCD D5 projektorer men ville ikke overraske meg om det finnes i større/mindre grad på alle disse (siden du nevner 2 stk tx300 med det).

Ellers så har VB blitt mindre merkbart etter flere lampetimer, årsaken kan godt være en kombinasjon av mindre lysstryke og at en ikke "ser" etter det mere. Men tror også det er blitt litt mindre av det.

I service menyen har du et valg som heter Panel Adjust. Jeg greide ikke fjerne VBn med det, men går an å justere til du ser minst mulig av det.
    Det er diskutert om en ødelegger garantien ved å være i service menyen, jeg vet ikke. Om du tenker prøve det skriv isåfall ned alle verdier før du endrer noe så du kan stille de tilbake.

Her er en bra side om ae900. LINK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •