Benq PE8720 må denne henge "midt" på lerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq PE8720 må denne henge "midt" på lerret?

Som tittelen sier her...

Driver og skal henge opp min nye diamant, men om jeg skal skrue i en drager, så treffer jeg ikke midt på lerretet... Kommer vel 20-25 cm ut av center... prosjektoren henger på ca 4.8 meters avstand på et 100" lerret.
    Kan jeg "vri" bildet på plass igjen, vet jo at jeg har lens shift "opp/ned" men kan jeg gjøre noe tilsvarende når jeg sideforflytter?

Eller må jeg begynne å henge opp en "plank" mellom dragerne også derettet skru prosjektor i planken og på denne måten få den 100% i center?

Noen erfaringer her?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være vinkelrett på lerrete. Hvis ikke hvil den ene siden ble høyere en den andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den blir vel sånn sett ikke vinkelrett på om jeg forskyver den ca 20-25 cm til ene siden for center... men kan en kompensere for dette på noen måte? eller "må" jeg ha den i center?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må være i dønn senter for at ikke bildet skal bli kjegleformet, det finnes ingen måte å kompensere for usentrert prosjektorplassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.. er hengt opp nå... nå henger den ca 1 cm feil.. beste jeg kunne få til.. men vil ikke tro det blir mye feil med tanke på såpass lang avstand også... fornøyd så langt!
    MEN PC200 festet som jeg kjøpte med var jo ikke mye og skryte av da.. er jo ALTFOR lett og stille dette ut av stilling.. (selv om en jo ikke skal dille med prosjektoren når den først er på plass...)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En cm spiller liten rolle ja. Angående PPC200 så er det vel en strammeskrue på dette, og da sitter projektoren rimelig god etterpå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd den strammeskruen.. men er ikke imponert.. hele opphenget er liksom løst uansett.. virker som prosjektoren rett og slett er tung (for tung) for selve opphenget... så den er lett og rotere, justere på...
    men som sagt, skal ikke "herje" så mye med den.. må bare få hengt opp ledninger etc skikkelig, så blir den vel ikke rørt annet enn når en skal skifte filter, rengjøre linse etc... Justeringer som sådan blir jo heller ikke påvirket av dette med unntak av at jeg må "sikte" den inn igjen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •