CanalDigital på projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking CanalDigital på projektor

Hei

har bestemt meg for å kjøpe en HC3100 prosjektor samt en bra DVD opptaker med HDD/tuner.

Men hvor gode blir f.eks kvaliteten på TV sendingene til CanalDigital på en DLP prosjektor?
    Ser at Canaldigital har en egen filmkanal som heter HD.

Noen med erfaringer rundt dette? Selv har jeg aldri hatt parabol før,men det må vel bli bedre enn kabeltv (UPC/Get) ?

PS! Er mer opptatt av sportsendingene til CanalDigital enn filmene, ettersom jeg leier mye film i sjappa.

Mvh.

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP!

Flere som lurer på dette... Samtidig lurer jeg på hvilken kabel jeg skal bruke for best bilde? Kjører alt via receiveren Pioneer AX2 (gamle typen).

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Canal+ begynner å sende sport i HD blir det nok kanon bra. Pr idag er det ikke noe særlig å se på med projektor, men størrelsen oppveier alle mpeg artifaktene.

Pr idag er det vel så og si ingen satelitt dekodere med HDMI, men disse er rett rundt hjørnet. Jeg kjører RGB fra scart med synk på composite og dette blir ganske bra,. Hadde kun composite før og det var nesten ikke sebart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HC3100 og kabel TV CanalDigital

Har HC3100 og CanalDigital kabel-tv. Fra dekoder (Force 315C) til projektor bruker jeg s-video.

Ble litt skuffa over kvaliteten til CanalDigital. Derimot er NRK, SVT1 og SVT2 og ofte TV2 av en helt annen kvalitet.

Forsto ikke helt om du skulle ha parabol eller kabel. Vet ikke om kvaliteten øker med parabol.

Bildet på HC3100 på gode TV-sendinger synes jeg er meget bra. Ikke mye tilbake for DVD med standard kvalitet .

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE

Pr idag er det vel så og si ingen satelitt dekodere med HDMI, men disse er rett rundt hjørnet. [/QUOTE]
    Jeg har HDMI på min HUMAX hdci2000.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har parabol med Canal Digital på ca 100" lerret. DLP prosjektør. Det fungerer utmerket. Bildet er klart og fint og fargene er bra.

Et problem man merker på så stort bilde er artefakter (blokking?) på bilder med mye detaljer i rask bevegelse (skogbrann, vann som bølger etc) når det fyller hele skjermbildet. Bortsett fra det synes jeg resultatet er veldig OK.

Har ikke prøvd CD sitt HD tilbud.

KabelTV fra CD har jeg ikke prøvd men det sies at analogt kabelTV kan være så som så. Digitalt kabelTV skal være ok.

Bakkesendt TV er stort sett ubrukelig til dette. For mye prikker, skygger etc. Det hele ser uskarpt ut.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største prblemet er rett og slett at dekoderen til CanalDigital er elendig. Jeg får vesentlig bedre bilder ved å bruke QualiTV-dekoderen min fremfor den fra CanalDigital. Via QualiTV-dekoderen ser SD-sendingene faktisk helt greie ut selv på 100 tommer lerret.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke en CD dekoder. Har en gammel Force 1133.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Når Canal+ begynner å sende sport i HD blir det nok kanon bra. Pr idag er det ikke noe særlig å se på med projektor, men størrelsen oppveier alle mpeg artifaktene.

Pr idag er det vel så og si ingen satelitt dekodere med HDMI, men disse er rett rundt hjørnet. Jeg kjører RGB fra scart med synk på composite og dette blir ganske bra,. Hadde kun composite før og det var nesten ikke sebart.
    Spør bare for å være vanskelig jeg, men kan du ikke forklare litt bedre hvordan du har koblet det? Jeg kjører kun kompositt nå, men er ikke fornøyd. Har du overgang fra scart til rgb eller noe slikt?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det største prblemet er rett og slett at dekoderen til CanalDigital er elendig. Jeg får vesentlig bedre bilder ved å bruke QualiTV-dekoderen min fremfor den fra CanalDigital. Via QualiTV-dekoderen ser SD-sendingene faktisk helt greie ut selv på 100 tommer lerret.
    Den dekoderen du nevner fungerer bra på canal digital altså? Fører du over bildet med komposittkabel, eller oppskalerer du bildet i receiveren?

Oppfølgingsspm: er det stor forskjell på "normale" og dyre komposittkabler?

Ble noen spm, men blir stadig klokere!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 120" lerret, og 8720 DLP prosjektor.
    Bildet er krystallklart på vanlige digitale tv-sendiger og helt utrolig på HD kanalene.
    Bruker du en vanlig tuner og kobler denne til prosjektoren får du et grumsete bilde nesten uansett. Det er lite utvalg av tunere med digital bildeutgang.
    En dreambox med komponent ut gir ok bilde.

Jeg har selv et DVB-S2 satelittkort i HTPCen
    skjermkort med HDCP og HDMI utgang.
    Og prosjektor med HDMI inngang.
    Altså, bildet er digitalt hele veien fra satelitt til lerret.
    Utrolig mye bedre kvalitet på vanlig digitaltv enn en tuner koblet til projektoren.
    Bildet ser ganske likt ut som om du ser HD filmer/klipp på en pc skjerm.
    Når du ser HD materiale er dette mer imponerende jo større skjermen er.

Her er et par bilder fra NRK og et fra TV2
    det er også et fra en HDTV kanal på slutten.
    Jeg har billig/dårlig kamera, det er selvfølgelig skarpere i virkeligheten.

Beklager at jeg ikke har noen bilder fra bruk av vanlig tuner å sammenligne med.

NRK1

NRK1

TV2

HDTV

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Den dekoderen du nevner fungerer bra på canal digital altså? Fører du over bildet med komposittkabel, eller oppskalerer du bildet i receiveren?

Oppfølgingsspm: er det stor forskjell på "normale" og dyre komposittkabler?

Ble noen spm, men blir stadig klokere!

Mvh
    QualiTV er en HDTV-dekoder (mpeg2), så den oppskalerer (eller nedskalerer) både på komponent og DVI utgangen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg streamer parabolsignalet med Video Lan Client over LAN i huset fra Dreambox til HTPC, og derfra til Benq 8720 via DVI/HDMI. Bildet blir fullt brukbart. HD-kanalen blir veldig bra, bortsett fra at jeg skulle hatt en IVTC-plugin til VLC for film materiale...

Gunnar

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Spør bare for å være vanskelig jeg, men kan du ikke forklare litt bedre hvordan du har koblet det? Jeg kjører kun kompositt nå, men er ikke fornøyd. Har du overgang fra scart til rgb eller noe slikt?
    Jeg bruker en kabel som har scart i den ene enden og RGB+C i den andre enden..

Dette forutsetter at din projektor kan ta RGB+C, min Action Model One kan bruke component nr 2 og compositt inngangen til dette.

edit: Må legge til at jeg har en Force tuner og ikke Canal Digital sin. Jeg venter på et litt bedre utvalg før jeg kjøper en HD tuner.

Newcomer Falukorv1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en dreambox i stuen til en 42" plasma, og i kjelleren har jeg en HTPC koblet til projektor via AVI. Når jeg ser tv på prosjektoren gjør jeg det ved å streame fra dreambox via LAN. Fungerer glimrende både på SD og HD.

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital på Optoma HD70?

Eg har Optoma HD70, en HK DVD25 og en HK AVR 140. Hadde planer om å koble tuneren og dvd spilleren til forsterkeren. Og ha en komponentkabel fra forsterkeren og ut til projektoren.. sånn at alt går via forsterkeren.. viss dette er mulig. Er litt nybegynner på det her. Så hvordan skal eg egentlig gjøre dette? Hva kobler eg hvor osv? Eg må nok ha det inn med te-skje.. :Pops:

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liverpool først ute med HD

En varm nyhet for oss L'pool-fans...

Liverpool med på historisk HD åpning

Canal+ melder at Liverpool-Everton førstkommende lørdag, med avspark kl 13.45, vil bli første kamo sendt i HD. Det er Canal Digatal som bekrefter dette i dag.

...bare så synd at jeg ikke får kobla opp dette til min prosjektor med dagens oppsett... kabel-tv-boksen fra CD støtter ikke en gang S-video...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg som en liten unge. Fikk hentelapp fra CD i dag. I morra blir det oppkobling av HDTV-tuner...
    Gleder meg til å se tårene i øynene på toffeesene i minste detalj...:-D

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg gleder meg som en liten unge. Fikk hentelapp fra CD i dag. I morra blir det oppkobling av HDTV-tuner...
    Gleder meg til å se tårene i øynene på toffeesene i minste detalj...:-D
    ...lucky you. Er det misunnelse jeg kjenner nå...? Jepp.... er ganske sikker på det...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HTPC med satellitt-kort mot projektoren, men jeg har også en digital kabel-tv mottaker (fiber-nett) som er koplet med s-video til en DVD/HDD-opptaker og videre med progressiv komponent til projektoren og det er overraskende hvor bra kvaliteten på dette faktisk blir. Jeg trodde ikke så mye på det før jeg fikk se det.

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •