nybegynner spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nybegynner spørsmål

hei. jeg kan vel lite om projektorer. men jeg lurte på å kjøpe en projektor, til 10.000 til 13.000. hva bør jeg velge til stua mi? er det noe sted i oslo eller omheng det er utstilling? jeg trenger å vise kona. jeg skal til gøteborg på lørdag, er det noen utstilling der? hvilken type projektor bør jeg velge, og hvor er de til salgs? håper noen gidder å svare..

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en tur til HiFi Center Kjeden i Hammerborgsgata 2, der har de 3 -4 stykker som en kan få kikke litt på om jeg ikke husker feil.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myhrer
    hva bør jeg velge til stua mi? er det noe sted i oslo eller omheng det er utstilling?
    Da er du der jeg var for en måned siden mht kunnskap. Etter mye lesing her på AVforum har jeg funnet ut hva som passer meg. Jeg har også projektor i stua, men har oppdaget at jeg er i ferd med å lage kino m/oppholdsmulighet i stedet. Får meg 88" bilde til samme pris som en 50" flatskjerm. Hvor langt du og kona ønsker å trekke kinoen bestemmer dere. For den ultimate kino-opplevelsen er det viktig å kunne få det helt mørkt, men man ser fint bildet i dagslys også med de lyssterkeste projektorene (ikke sollys direkte på lerretet).

Anbefaler på det varmeste å kjøpe DVD'en Digital Video Essentials og se de 7 første titlene før du bestemmer deg. Den er på engelsk. Fås hos de fleste som selger projektorer.

Det er tre typer projektorer: CRT, LCD og DLP. Info om de forskjellige typene finner du her på forumet, søkefunksjonen virker utmerket.

Du husker sikkert slike "overhead" og det trapes-formede ( \_/ ) bildet man ofte så. Dette problemet er til en stor grad løst på projektorer med "lens shift", men det er forskjell på hvor mye man kan justere og enkelte har det fremdeles ikke.

Oppdaget Ljudia Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk i Thorvald Meyers gt 33a denne uka. Det virker som de er billige og det er entusiaster som jobber der.
    Vet ikke om AVshop som annonserer på disse sidene har noen utstilling, men du kan ta en telefon og spørre.

Prissammenligning finner du her: DinPris.no - Finn RIKTIG produkt fra RETT butikk til BEST pris!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •