Komprimert video

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer bonniemarino sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komprimert video

Jeg lurte på hvilken oppløsning som er best til komprimert video fra pc til projektor. Tenker mest på divx eller xvid enkodet video. De ligger som regel på oppløsning i f.eks 650-352. 672-288 o.l.

Er det bedre med en 480p projektor eller kan en 720p gi et bedre generelt bilde?

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Divx og Xvid er lavkvalitetsvideoformater... så de er vel relativt dårlig uansett...

Sats på å kjøpe en HD 720p Projektor, gjerne Benq 8720 så får du gode farger og sortnivå også...

eller TX300 med lerret som kan gi større bilde med mindre avstand, i tillegg hva lommeboka kan gi...

Tenk på fremtiden, sats på noe bra så når du får deg en god Blu-Ray samling i tilleg Xbox 360 eller noe slikt så vil du være glad for at du har såppas bra Projektor...

Forsåvidt, kjør avi filmene gjennom Theatertek eller noe lignende + FFdshow med litt blurring og støyfjerning for å få vekk mesteparten av gruggen fra videoene du har på PCen...

Håper dette var til hjelp

Newcomer bonniemarino sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig. Men hva er best av DLP eller LCD på disse lavt oppløste formater?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP:
    + Bedre sorthetsnivå, klarere farger og mindre Hønsenetting ( eller.. mulighet for å se pixlene )

- Regnbue Effekten som er en del snakket om.

LCD:
    + Kommer etter i farger, men ikke like bra som DLP, ingen Regnbue effekt

- Større Sjanse for hønsenetting

Egentlig så vil jeg si at hvist du vil ha mest ut av videoene så sats for en god DLP i høy klasse, da får du høy Kontrast, bra Sorthetsnivå med gode detaljer og skikkelig fargeshow og faktisk så vil jeg heller si at Hønsenetting er mere irriterende enn Regnbue effekten.
    I tillegg så vil jeg si at en den lille bieffekten altså RGB effekten synes jeg er liten iforhold å velge å gå for mere utvaskede fargespekter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •