Offisiell tråd: Epson EMP-TW1000 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 220
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rmartin
    Støtter denne 1080p24 ?

Ifølge testen i UltimateAvMag gjør den kanskje ikke det likevel:

The Epson will accept 1080p/24 sources, but according to Epson only displays at 1080p/60. Displays that can output 1080p/24 signals at 48Hz, 72Hz or 96Hz can provide a subtly smoother image by eliminating the "judder" associated with the 3/2 pulldown required to output film's 24p native images at 60Hz.
    Ultimate AV: Epson PowerLite Pro Cinema 1080p

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bekreftet fra epson at den IKKE klarer å vise 24p (48,72,120) men at den kan motta signalet men gjør en 3:2 til 60p.. ikke bra. Vet ikke om dette kan fikses med software oppdatering.

Argh .. alltid et eller annet..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jo spørsmålet om projektoren støtter 1080p24, noe den definitivt gjør. At den ikke gjengir det som 24, 48 eller 72 hertz betyr jo ikke at den ikke støtter signalet. Det blir jo det samme som med 1080p, mange 720 projektorer støtter dette, men gjengir det som 720p.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurte på om den støttet 1080p24 pga på 1080p50/60 så føler jeg at bilde "hakker" litt ved panoreringer. Har noen testet prosjektoren og vet om den har dette problemet?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå var jo spørsmålet om projektoren støtter 1080p24, noe den definitivt gjør. At den ikke gjengir det som 24, 48 eller 72 hertz betyr jo ikke at den ikke støtter signalet. Det blir jo det samme som med 1080p, mange 720 projektorer støtter dette, men gjengir det som 720p.
    Ok. Men kanskje et noe mer utdypende svar enn "JA" neste gang?
    Hva er så konsekvensen av dette? Hva er verdien av støtte for 1080p24 hvis den må gjøre en konvertering til 1080p60 for gjengivelse?
    Og er dette tilfelle på andre projer som også hevder 1080p24 "støtte"?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmartin
    lurte på om den støttet 1080p24 pga på 1080p50/60 så føler jeg at bilde "hakker" litt ved panoreringer. Har noen testet prosjektoren og vet om den har dette problemet?
    Det at bilde rykker er pga 3:2 konverteringen og er grunnen til at 48,72 etc er foretrukket. Jeg vet ikke om det er noen andre prosj. i prisklassen som støtter dette på en annen måte? Gorm?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ok. Men kanskje et noe mer utdypende svar enn "JA" neste gang?
    Hva er så konsekvensen av dette? Hva er verdien av støtte for 1080p24 hvis den må gjøre en konvertering til 1080p60 for gjengivelse?
    Det avhenger av bildebrikken. Det er flere prosessorer på markedet som gjør denne prosesseringen så bra at flertallet av oss aldri vil oppdage noen "feil". Jeg har ikke sett annet enn tastbilder gjengitt i 24fps på TW1000, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan dette fungerer i filmsammenheng. Når jeg testet TW1000 fantes det nemlig ikke spillere som kunne gjengi film i 24fps.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Linseskift

Ser at dette har vært diskutert noe før i tråden, men føler at det fortsatt er noe difust.

Epson oppgir linseskift i %. % av hva da? Hvordan "oversetter" man dette geometrisk? Jeg ønsker å kunne plassere projektoren på et punkt som er ca 90cm over senter av bildet og 125cm til høyre. Dette er utenfor bildekanten i begge retninger. Går det bra.

Hadde vært fint om noen kunne forklare hvordan disse %-tallene funker.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i grunnen veldig enkelt, det er prosent av bildehøyde vertikalt, og bildebredde horisontalt. Dette med utgangspunkt i midtstilt linse.
    Forørig høre plasseringen din rimelig ekstrem ut. Om det skulle være mulig, ville det likevel ikke være å anbefale. Dette fordi lysuniformiteten vil få store avvik fra et hjøre til et annet. Det er heller ikke mulig å juster maks horisontal og maks vertikal lens-shift sammtidig, som du kan se av illustrasjonene til Epson.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    % av bildehøyde ved hvilken zoom? 1x? Jeg vet at man får mange ulemper ved linseseskift, så det er mye som veier i mot å plassere projektoren på det mest hensiktsmessige stedet og heller gå for "optimal, men i veien". Her vel også etter hvert skjønt at plasseringsfriheten ved linseskift kun handler om at man ikke behøver å ha projektoren dønn på akse med senter av lerretet.

Når man vurderer rommet og hvordan produsentene reklamerer med "plasseringsfrihet" er ikke plasseringen jeg beskriver veldig ekstrem. Den er tenkt takmontert, men feste som henger en del ned fra taket og ca en halvmeter fra veggen. Altså ikke skjult, klint oppi et hjørne, men plassert så den ikke er i veien.

Men det ser da altså ut på disse tallene at man kan ha god "fallhøyde" på en takmontert projektor, men relativt begrenset i sideretning.

Jeg har ikke funnet noen illustrasjoner hos epson. Har du en link?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosenten av bildehøyde blir jo den samme uansett zoom. Det er jo derfor en bruker prosentregning.

Lens-shift:
    -lens-shift-jpg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Prosenten av bildehøyde blir jo den samme uansett zoom. Det er jo derfor en bruker prosentregning.
    Takk for den figuren. Den forklarer mye. Det jeg ikke får til å bli helt logisk ved %-opplysningen er at vinkelen du vrir bilderetningen med vil jo være større jo større bildet er. Er mulig jeg tenker helt feil nå, men har laget en liten illustrasjon for å vise hva jeg mener. Har prøvd å vise 2 bilder, med 30% skift der det ene er doblet så stort som det andre. Den langstiplede linja viser vinklingen til senter av bidlet. Altså; Dobling av bildestørrelse; dobling av hvor langt bilde må flyttes på lerretet; dobling av vinkelen.

Eller er det slik at hvis man har sentrert bildet på lerretet så vil bildet fortsatt være sentrert også når man zoomer? I så fall er det noe fancy med mekanikken bak denne linseskiften som jeg ikke helt klarer å se for meg, men det er jo ikke noe nytt. Hehe.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPSON TW-1000 Side plassert

Som du kan se her saa har jeg satt den til hoyre.

Vedlegg 21489

Hvis jeg hadde plasert prosjektoren litt hojere saa kunne jeg flyttet bildet litt lengere til venstre.

Vedlegg 21490

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et kjapt spørsmål. Hvorfor får man ikke valgt denne prosjektoren under kalkulatoren til prosjectorcentral?

Hvilken annen meget tilsvarende kan man benytte istede?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

terningkast 6, men hvordan stilles det inn?

Test av Epson EMP-TW1000 Projektor - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Har noen tips på hvordan en går fram for å få den optimale gammakurve?

Kan lite om kalibrering!!!

DR.T

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kan ta den testen med en stor klype salt, for de Lyd og Bilde har kjøpt testen av har tydeligvis vært uheldig med produktet de har fått inn til test. Jeg har hatt tilgang på to eksemplarer av arten, og ingen av dem har hatt det avviket i rødt som beskrives i artikkelen. Derimot har begge eksemplarene jeg har testet hatt en marginal "overvekt" av blått, likt det jeg registrerer andre har målt (f. eks cine4home). Theater2 6500K er det du skal bruke som utgangspunkt, og da er fargetemperaturen ikke langt unna perfekt.
    Når det gjelder gamma, så er TW1000 svært presis. Sett gamma 2.2 i menyen, og den gjengis nesten 100% korrekt. Gamma på 2,7 slik den svenske testen refererer til, er kun brukbart i 100 prosent sortmaskert rom, på et hvitt lerret med relativt høy gain. I mer "normale" rom (med noen lyse vegger, eller lyst tak, vil gamma på cirka 2,2 være å foretrekke.

En skikkelig test av TW1000 finner du for eksempel HER
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er samme test som er presentert på Component : ett steg vidare för entusiaster av ljud och bild. . Testen er utført av forumbruker og administrator, "Perra1".

Det er tydelig at også AE1000, som er testet her, også er en mandagsmodell, for så dårlig gråskala har jeg aldri sett.

Link til testen på component.se : Component : ett steg vidare för entusiaster av ljud och bild.

Her er det også vist endel målinger/kurver.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide for Perra1 å oppgradere Colorfacts'en sin? Versjon 3.0 forsvant vel fra markedet i 2004?
    Bare et skudd i tåka, for høyst sannsynlig har han nok fått tilgang på dårlig råvare (projektorer)? Men det er jo rart at målingene går på tvers av mine egne erfaringer, og også alt annet jeg har sett av tester på TW1000.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har sett begge;

hvor mye bedre er TW1000 i forholdt til TW700? Blir man "totally blown away" eller er det kun mindre forskjeller?

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •