Offisiell tråd: Epson EMP-TW1000 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 220
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Gorm, det her er kan kanskje fortone seg som et retorisk sprm, men hvordan står den seg mot kandidater som sony pearl og benq w9000? med tanke på at det skiller rundt 10k sier vel svaret seg selv, men det hadde vært hyggelig om du kunne utdype de største forskjellene
    Vel, selv om fargerommet er perfekt kan den ikke måle seg med kontrasten (og sortnivådetaljeringen) en finner hos DLP og de LCoS baserte projektorene. Men med tanke på prisforskjellen er jeg ikke sikkert at dette betyr så mye for flertallet. De som er ute etter det beste bildet uansett pris, kjøper jo ingen av de nevnte projektorene uansett. ;-)

By the way;
    det store fargerommet, lysstyrken og de gode kalibreringsmulighetene, har også gjort TW1000 til en ny favoritt blant proff fotografer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempefornøyd med EMP-TW1000 så langt

Er litt forundret over at denne Epson-prosjektoren ikke er enda mer omtalt på disse web-sidene. Har hatt min nå i omlag 1 uke - er kjempefornøyd så langt. Syntes kanskje den støyet litt mer enn forventet i den mest lyssterke innstillingen, men den fungerer tilnærmet lydløst i TheaterBlack2 uten at det går så mye utover billedkvaliteten hos meg. Pga lang avstand mellom lerret og prosjektor (6,6 meter), var det i praksis kun JVC og Epson TW1000 jeg kunne velge blant de nye 1080p prosjektorene. JVC synes å få den meste omtalen her i forumet, sikkert helt fortjent. Men Epson TW1000 er ikke noe dårlig alternativ dersom man ser etter noe som koster litt mindre.

mvh
    Tofo

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Videofrikk
    JVC synes å få den meste omtalen her i forumet, sikkert helt fortjent. Men Epson TW1000 er ikke noe dårlig alternativ dersom man ser etter noe som koster litt mindre.
    Litt er vel å underdrive en smule. Pearl koster over 10K mer og HD1 over det dobbelte av TW1000. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sommer er ikke akkurat høytid for prosjektorer så det kan kanskje forklare den litt lave interessen for tiden.

For min del er den hyperaktuell til høsten om prisen bare jekker seg litt ned (20k)..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min nå i omlag 1 uke - er kjempefornøyd så langt.
    mvh
    Tofo
    Så flott at du er fornøyd! Hva er din referanse? Hva har du hatt tidligere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Så flott at du er fornøyd! Hva er din referanse? Hva har du hatt tidligere?
    Jeg er nok ikke blant de som hopper fra fjorårets toppmodell til årets hele tiden, så tidligere referanser imponerer sikkert ikke pr i dag. På den annen side så har jeg sannsynligvis hatt prosjektor, stort lerret og hjemmekino lengre enn gjennomsnittet her på berget - siden 1998 faktisk. Og min nå utskiftede prosjektor bar helt klart preg av at det var på tide med noe nytt.

Epson EMP-TW1000 er ikke toppmodell i dagens marked. Men de pengene jeg sparte på å ikke kjøpe JVCs alternativ på prosjektorsiden kommer godt med når jeg nå må kjøpe meg ny flatskjerm - ettersom min gamle Loewe-tv døde i går kveld med et smell etter lengre tids sykeleie. Spørsmålet jeg stilte meg selv var om JVC faktisk var verdt det dobbelte av prisen til Epson TW1000 all den tid også TW1000 har fått ganske rosende omtale av mange. Og som sagt; jeg er meget fornøyd med Epson-alternativet så langt.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Sommer er ikke akkurat høytid for prosjektorer så det kan kanskje forklare den litt lave interessen for tiden.

For min del er den hyperaktuell til høsten om prisen bare jekker seg litt ned (20k)..

Helt enig. Jeg har bestemt meg for TW1000, venter bare på at prisen går under 20,000.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen formening om hvilken bildebehandler som Epson bruker i TW1000. Stod ingenting om dette i testen..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DNX prosessoren til Pixelworks
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Er det noen som har noen formening om hvilken bildebehandler som Epson bruker i TW1000. Stod ingenting om dette i testen..
    Hvilken test?
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken test?
    Hjemmekino (Gorm) sin test. Den er lagt ut i Premiumclub seksjonen. Usikker på om den er i bladet enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min TW1000 i ca 3-4 uker og er veldig fornøyd. Men jeg kjører prosjektoren i et mørklagt rom og med lyspæren i sparemodus, dette gir for meg et bra bilde og et meget lavt støynivå - som neppe irriterer noen.

For de som imidlertid ønsker å kjøre prosjektoren i normalmodus, så bør man sikkert sjekke om støynivået er akseptabelt før man kjøper prosjektoren. Når dette er sagt, så mener jeg fremdeles at man får veldig mye prosjektor for pengene hva TW1000 angår.

Svenske Ljud & Bild (som ligger til salgs hos Narvesen nå) har en test av prosjektoren. Se forkortet utgave av artikkelen/testen her:

Epsons nya full HD-projektor

mvh
    TOFO

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hjemmekino (Gorm) sin test. Den er lagt ut i Premiumclub seksjonen. Usikker på om den er i bladet enda.
    Jeg har akkurat fått bladet og testen er der ja.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til støy er det vanskelig å gjøre opp seg en mening uten å ha den i huset. Hos meg vil den stå i en ok lyskontrollert rom men med hvite vegger og tak. Regner med at jeg ikke kan kjøre den i sparemodus.

Kjenner dårlig til DNX prosessoren, hvordan er denne i forhold til de mere kjente modellene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den er vel ikke akkurat ukjent. IN-serien til Infocus benytter denne, og der har den jo høstet mye ros. Den sitter jo også i TW700, en relativt mye omtalt projektor verden over.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok ikke blant de som hopper fra fjorårets toppmodell til årets hele tiden, så tidligere referanser imponerer sikkert ikke pr i dag. På den annen side så har jeg sannsynligvis hatt prosjektor, stort lerret og hjemmekino lengre enn gjennomsnittet her på berget - siden 1998 faktisk. Og min nå utskiftede prosjektor bar helt klart preg av at det var på tide med noe nytt.

Epson EMP-TW1000 er ikke toppmodell i dagens marked. Men de pengene jeg sparte på å ikke kjøpe JVCs alternativ på prosjektorsiden kommer godt med når jeg nå må kjøpe meg ny flatskjerm - ettersom min gamle Loewe-tv døde i går kveld med et smell etter lengre tids sykeleie. Spørsmålet jeg stilte meg selv var om JVC faktisk var verdt det dobbelte av prisen til Epson TW1000 all den tid også TW1000 har fått ganske rosende omtale av mange. Og som sagt; jeg er meget fornøyd med Epson-alternativet så langt.
    hei,

kan du utdype litt nærmere hva du hadde før. Jeg sitter med min andre projector, en Sony VPL-10CX som er en LCD med 1200 ansi, native 4:3 og 1024x768 oppløsning. Støynivå ca 1.000db eller noe der omkring (36db) Ble forøvrig kjøpt for kr 43.000,- eks mva for en 4 - 5 år siden, hvis jeg husker riktig (sukk)
    Hadde vært greit å vite om du hadde noe tilsvarende eller hur?
    Vel, vurderer nå TW-1000 og derfor spør jeg.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter denne 1080p24 ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen og testen i sist hjemmekino gjør dette til en intresang projektor. Nå begynner dog BenQ9000 å falle litt i pris. Blir spennende mot høsten når oppgraderings spøkelse biter litt om hva man skal gå for. Føler BenQ krever litt mer kalibrerings utstyr som gjør prisen høyere.

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •