Offisiell tråd: Epson EMP-TW1000 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 220
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Når jeg kjører bildet helt ned så er toppen på bildet 95 cm i fra taket og midten på linsen er ca 25 cm fra taket.Jeg tror du har misforstått det jeg har skrevet tidligere for lerretet som jeg bruker er ca 100".
    Vel, misforstått? Du har aldri nevnt lerretstørrelsen din før nå, så jeg har vel tolket korrekt innenfor de opplysningene du har kommet med.

Takk for den siste opplysningen, som faktisk bidrar godt til å forstå lens shift-området på denne projektoren. Da er nok Epson EMP-TW1000 og Panasonic PT-AE1000 ganske sammenlignbare på dette området.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Da er nok Epson EMP-TW1000 og Panasonic PT-AE1000 ganske sammenlignbare på dette området.
    Men på prisen er det stor forskjell på (og snakker her ikke prisjakt, men veiledende pris). TW1000 ligger i øyeblikket på 29K mens AE1000 ligger på 39K og ganske snarlig vil TW1000 komme med en vesentlig reduksjon i veil. pris etter hva jeg forstår.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Gorm du skriver jo:Jeg syns ærlig talt du skal holde deg for god til å komme med slike bastante uttalelser, når du vel egentlig ikke har forutsetninger til å komme med dem? -----------------Jeg synes vel ikke at dette er en konstruktiv tilbakemelding:-)
    Da må jeg bare melde pass, for jeg finner tydeligvis ikke en teskje som er liten nok til å forklare hva jeg mener. ;-)
    Jeg tror uansett jeg har fått sagt mitt, og håper at de som er på jakt etter ny projektor ikke tar slike "utsagn" for fakta. Vent heller til det foreligger tester der begge er sett under like forhold. Det kan jo godt være du har rett i at din projektor er noe bedre bigtor, men jeg tar ikke det for god fisk før jeg får det dokumentert fra noen som har sett dem under like forhold. Erfaringen med fargefilteret til Epson, sier meg nemlig at de har et lite overtak, men det er bare spekulasjon fra min side.

Edit: har du sendt projektoren enda?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å gjøre dette til en prisjakt: Når det gjelder veiledende priser så vil nok disse justeres raskt. Panasonic har jo alltid tidligere tilpasset seg markedet kjapt, så det gjør de nok denne gangen også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Uten å gjøre dette til en prisjakt: Når det gjelder veiledende priser så vil nok disse justeres raskt. Panasonic har jo alltid tidligere tilpasset seg markedet kjapt, så det gjør de nok denne gangen også.
    Apropos prisjakt, så startet jeg like godt en prisjakttråd for Epson EMP-TW1000 her:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...mp-tw1000.html

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det har vært oppe, beklager, til den som svarer, takk likevel.

Epson har jo hdmi 1.3 inn. PS3 hdmi 1.3 ut.

Vil denne 32 bit fargesaken ha noen synlig effekt, som gjør at denne 1080p projektoren brått får et fortrinn?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gitt at TW1000 også støtter den nye, bredere fargedybden, kan dette ha noe å si for fremtidens filmer med utvidet fargedybde... Nå gjør imidlertid de fleste projektorer en relativt god jobb i å oppskalere vanlig 24-bits video også i dag, men det er jo alltid en fordel å kunne unngå interpolering. Når det er sagt støtter jo også vanlig HDMI 1.2 en utvidet fargegamut opp til 30-bit tror jeg det er, riktignok ikke 48, men mye er gjort fra 8 til 10 bit pr. kanal (fra 256 til 1024 nyanser pr. kanal)...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. 48 bits deep colour garanterer selvsagt ikke fullt utbytte når som du sier hdmi 1.2 kan levere 30 bit.

Mitt poeng er mer at dersom man kommer dit at man bruker potensialet fullt ut, så vil konkurransen mellom 1080p projektorer måtte tas på nytt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntil tilgjengelig materiale ikke har høyere fargedybde enn det som er idag er det liten vits med HDMI 1.3. Ihvertfall ikke noe å basere et projektorkjøp på.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tested Epson EMP-TW1000 og Panasonic PT-AE1000 hjemme i min egen lille Kino. Epson har en mere flexibel Lense-shit en Panasonic. I tillegg saa kan den plaseres lengere ifra lerretet en AE1000. Jeg har tested begge modeller med XBOX-HD-DVD & PS3 og jeg finner TW1000 hakket bedere.

I tillegg saa ser den meget bedre ut. en annen thing jeg liker med TW1000 er at man kan lagre mange forskjellige favoritter som er enkelt og kalle frem.

Vil ogsaa opplyse om at i HK saa er AE1000 litt biligere enn TW1000.

På Lørdag så skal jeg teste med Apple IV-ITP

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Lense-shit?

Brunøyet i irisen?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Lense-shit?

Brunøyet i irisen?
    Sorry for den . Ikke alltid lett aa skrive norsk hehe saa unskyld mine skrive liefer.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Sorry for den . Ikke alltid lett aa skrive norsk hehe saa unskyld mine skrive liefer.
    Ja, for det var jo norsken som det gikk galt med der.... :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPSON Bilder

Tenkte at noen vil se litt av kvaliteten på denne enheten.

Vedlegg 18374

Vedlegg 18375

Bildet er tatt på mitt 70' lerret.

Kan noen forklare hva som er forskjellen mellom RGB og Komponent i HDMI versionen?

Legger til litt fra PS3 med trial versionen av Gran Turismo HD.
    Vedlegg 18376Vedlegg 18377

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre her på berget som har fått denne enda ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare komme med en liten oppdatering når det gjelder TW1000. Sitter og tester den nå, og har faktisk blitt mye klokere. Her er det mye mer snacks enn det vi har kikket på tidligere. Alle dere som så den på "Projektor 2007"; dere har ikke sett det fulle potensialet i projektoren!
    For det første kjørte vi den i TB1 (TheaterBlack 1), og det er først i TB2 lampen går over i "økonomi-modus". Dermed så vi aldri projektorens absolutte sortnivå. I tillegg har projektoren 3D color management (finnes under avansert, der det er mulig å justere både metning og balanse på primær- og sekundærfarger), slik at fargekoordinatene kan settes tilnærmet perfekt i forhold til BT709. Med andre ord, projektoren fikser gjengivelse av PAL og HDTV uten oversaturering. Disse to aspektene setter projektoren i et nytt lys, og jeg ble overasket over hvor godt den presterer i min hjemmekino.

PS: dette er også gjeldende for TW700.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den posten din Gorm, var meget forvirrende for min del, men jeg er nå enda mer fornøyd med min TW-700.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, det her er kan kanskje fortone seg som et retorisk sprm, men hvordan står den seg mot kandidater som sony pearl og benq w9000? med tanke på at det skiller rundt 10k sier vel svaret seg selv, men det hadde vært hyggelig om du kunne utdype de største forskjellene
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Gorm, jeg står fremdeles og vipper mellom TW700 og TW1000 men det heller vel mer og mer i retning av TW1000 nå som prisen på den er på vei ned.

Newcomer kjekol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Demo?

EDIT: Dette er en teknisk tråd. Spørsmål (og svar) rundt forhandler og pris tar du under "produkt -og prisjakt". Hvis det ikke finnes en pristråd på denne projektoren allerede (noe jeg tror der gjør), oppretter du bare en og linker til den herfra!

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •