Offisiell tråd: Epson EMP-TW1000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 220
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Panasonic pt-ae1000e har motorisert zoom og har ett bedre bilde enn epson:-)
    Mvh bigtor

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Men prisen da mann :shock: 40K veil er ikke konkuransedyktig for øyeblikket.

Og hvis jeg leser riktig så er det ikke motor på lens skift og fokus, men det har vel BenQ

Har ikke sett bilde på hverken AE1000 eller W9000 men har sett TW1000 flere ganger og den har i hvert fall ikke et dårlig bilde.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan leve uten motorisert zoom.

Hva er bedre med bildet til Panasonic pt-ae1000e i forhold til Epson EMP-TW1000?
    Kan Panasonic pt-ae1000e matche Epson på fleksibel lens-shift?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste er gjenstand for diskusjon. Og det er vel heller ikke slik at du har sett dem begge under like forhold? Jeg syns ærlig talt du skal holde deg for god til å komme med slike bastante uttalelser, når du vel egentlig ikke har forutsetninger til å komme med dem? Dersom du mot formodning har hatt både TW1000 og AE1000 hjemme, får du ha meg unnskyldt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg kan leve uten motorisert zoom.

Hva er bedre med bildet til Panasonic pt-ae1000e i forhold til Epson EMP-TW1000?
    Kan Panasonic pt-ae1000e matche Epson på fleksibel lens-shift?
    Jeg synes at det er ett skarpere bilde på Panasonic og at bildet den leverer på vanlig Dvd er meget godt og det beste jeg så langt har sett av de 3 (panasonic ae 1000e-epson tw1000-mitsubishi hc5000).Ja Panasonic kan matche Epson på fleksibel lensshift.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det siste er gjenstand for diskusjon. Og det er vel heller ikke slik at du har sett dem begge under like forhold? Jeg syns ærlig talt du skal holde deg for god til å komme med slike bastante uttalelser, når du vel egentlig ikke har forutsetninger til å komme med dem? Dersom du mot formodning har hatt både TW1000 og AE1000 hjemme, får du ha meg unnskyldt.
    Jeg har kjørt de samme klippene på Panasonicen som ble kjørt på Epson under visningen i Oslo.Jeg uttaler meg ut ifra det jeg har sett de levere av sortnivå og bildeskarphet og det må jo være lov eller?Jeg kan i alle fall si at på vanlig dvd så er Panasonic bedre enn det jeg har sett de 2 andre leverer.Jeg har vel like mye rett å komme med mine påstander jeg som andre som uttaler seg her på forumet eller?:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at det er ett skarpere bilde på Panasonic og at bildet den leverer på vanlig Dvd er meget godt og det beste jeg så langt har sett av de 3 (panasonic ae 1000e-epson tw1000-mitsubishi hc5000).Ja Panasonic kan matche Epson på fleksibel lensshift.
    Så den kan justere bildet vertikalt i et område tilsvarende 3 bildehøyder? Det er i så fall nye takter fra Panasonic. Grunnen til at jeg spør er at Panasonic forløpig har sparsomt med spesifikasjoner ute på sine sider.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du har selvsagt rett til å ytre deg, bigtor, men legger du til "etter mitt syn" eller noe tilsvarende og gjerne litt kort hvorfor du mener det du gjør slipper du å stille deg såpass "lageleg til for hugg"...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du har selvsagt rett til å ytre deg, bigtor, men legger du til "etter mitt syn" eller noe tilsvarende og gjerne litt kort hvorfor du mener det du gjør slipper du å stille deg såpass "lageleg til for hugg"...
    Ja det pleier jeg å gjøre og:-)Men jeg synes vel og at Gorm overreagerer litt når han han sier at jeg ikke kan komme med slike uttalelser,jeg har jo sett de og uttaler meg ut ifra det.Går man inn på linken til Panasonic så står det der hva jeg har konkludert så langt.Men jeg skal prøve for ettertiden å poengtere så godt jeg kan at de påstandene jeg kommer med er etter mitt syn:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den kan justere bildet vertikalt i et område tilsvarende 3 bildehøyder? Det er i så fall nye takter fra Panasonic. Grunnen til at jeg spør er at Panasonic forløpig har sparsomt med spesifikasjoner ute på sine sider.
    Ja det er ca det ja.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ca det ja.
    Ehm... ca hvordan da? Poenget er at de Panasonic-projektorene jeg har sett tidligere ikke har kunnet plassere hele bildet under eller over siktelinjen til projektoren.
    Jeg for min del har lav takhøyde og trenger å plassere projektoren helt oppunder taket, mens jeg vil ha bildet (lerretet) litt ned på veggen. Derfor er dette et viktig kriterium for meg.

Epson EMP-TW1000 oppfyller dette med god margin, og jeg kan til og med velge om jeg vil montere opp/ned eller sette på en hylle oppunder taket (et valg jeg har hørt kan påvirke bl.a. støynivået fra projektoren noe).

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm... ca hvordan da? Poenget er at de Panasonic-projektorene jeg har sett tidligere ikke har kunnet plassere hele bildet under eller over siktelinjen til projektoren.
    Jeg for min del har lav takhøyde og trenger å plassere projektoren helt oppunder taket, mens jeg vil ha bildet (lerretet) litt ned på veggen. Derfor er dette et viktig kriterium for meg.

Epson EMP-TW1000 oppfyller dette med god margin, og jeg kan til og med velge om jeg vil montere opp/ned eller sette på en hylle oppunder taket (et valg jeg har hørt kan påvirke bl.a. støynivået fra projektoren noe).
    Jeg har den stående på en hylle på bakvegg,ifra hylle til tak er det 32cm og jeg kan kjøre bildet 20cm i fra gulvet på en avstand på 410cm.Totalhøyde i rommet er 222cm.Hjalp det?
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den stående på en hylle på bakvegg,ifra hylle til tak er det 32cm og jeg kan kjøre bildet 20cm i fra gulvet på en avstand på 410cm.Totalhøyde i rommet er 222cm.Hjalp det?
    Nei. Spørsmålet blir hvor langt det er mellom taket og TOPPEN av lerretet og hvor høyt lerretet/bildet er i det oppsettet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Spørsmålet blir hvor langt det er mellom taket og TOPPEN av lerretet og hvor høyt lerretet/bildet er i det oppsettet.
    Toppen av lerretet er 39cm ifra taket.Det jeg også kan si er at jeg kan kjøre bildet lengre ned enn det som var tilfelle med Sony hs60 og Benq8720 når de stod på den samme hyllen.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt de samme klippene på Panasonicen som ble kjørt på Epson under visningen i Oslo.Jeg uttaler meg ut ifra det jeg har sett de levere av sortnivå og bildeskarphet og det må jo være lov eller?Jeg kan i alle fall si at på vanlig dvd så er Panasonic bedre enn det jeg har sett de 2 andre leverer.Jeg har vel like mye rett å komme med mine påstander jeg som andre som uttaler seg her på forumet eller?:-)
    Påstander kan du selvsagt komme med, men ikke presenter dem som fakta. Du har sett projektorene under så forskjellige forutsetninger/forhold, at det neppe kvalifiserer til at du kan uttale deg om hvilken projektor som er beste av de to. Du har heller aldri sett hvordan TW1000 håndterer SD. Alt DVD-materiale ble gjengitt som 1080p ut av XE1, noe vi påpekte flere ganger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påstander kan du selvsagt komme med, men ikke presenter dem som fakta. Du har sett projektorene under så forskjellige forutsetninger/forhold, at det neppe kvalifiserer til at du kan uttale deg om hvilken projektor som er beste av de to. Du har heller aldri sett hvordan TW1000 håndterer SD. Alt DVD-materiale ble gjengitt som 1080p ut av XE1, noe vi påpekte flere ganger.
    Nei du får virkelig unnskylde at jeg kan finne på å si noe sånt etter å ha sett de og bedømmer de ut ifra hva jeg synes.Ja jeg vet at det ble kjørt ut i 1080p og det har jeg også gjort hjemme hos meg og jeg synes at bildet er noe bedre på panasonic enn det jeg har opplevd med de andre.Har du sett bildet på AE1000 Gorm?Har du ikke så kan du jo få låne min:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toppen av lerretet er 39cm ifra taket.Det jeg også kan si er at jeg kan kjøre bildet lengre ned enn det som var tilfelle med Sony hs60 og Benq8720 når de stod på den samme hyllen.
    Hvis jeg skal tolke dette, så har du altså et lerret som strekker seg fra 39 cm oppunder taket til 20cm over gulvet med en takhøyde på 222cm. Det vil si at lerretet er omtrent 161cm høyt. På Epson ville du kunne kjøre et 160cm bildet slik at det er omtrent 80 cm under linsehøyde, eller i ditt tilfelle omtrent 110 cm under takhøyden (antar da omtrent 6 cm fra hyllekanten opp til senter av linsa). Jeg konkluderer ihvertfall med at lens shift på Epson EMP-TW1000 er betydelig mer fleksibel enn Panasonic, men at Panasonic har kommet seg en del i forhold til tidligere modeller.

(Og ja, jeg innrømmer gjerne at Epsons lens shift er overkill i de fleste tilfeller, men overkill betyr ofte at det dekker ALLE behov, og det er jo også verdt noe... )

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du får virkelig unnskylde at jeg kan finne på å si noe sånt etter å ha sett de og bedømmer de ut ifra hva jeg synes.Ja jeg vet at det ble kjørt ut i 1080p og det har jeg også gjort hjemme hos meg og jeg synes at bildet er noe bedre på panasonic enn det jeg har opplevd med de andre.Har du sett bildet på AE1000 Gorm?Har du ikke så kan du jo få låne min:-)
    Tror du misforstår meg litt. Jeg mener ikke at du ikke skal skrive det du mener, jeg syns bare du kunne tatt deg bryet å nevne at det er din mening, og at den er basert på å ha sett projektorene i to helt forskjellige settinger. I tillegg kunne du jo nevne at din mening er noe subjektiv, som eier av nettopp en AE1000. Slike uttalelser som dette;
    Panasonic pt-ae1000e har motorisert zoom og har ett bedre bilde enn epson
    kan ikke få stå uimotsagt, spesielt ikke i en tråd som faktisk omhandler TW1000. At du vil skryte av din nyervervelse finner jeg høyst naturlig, men kanskje det hadde passet bedre i tråden som omhandler AE1000?
    Prøv å ta det som konstruktiv tilbakemelding, i stedet for å gå i forsvar mot noe du tydeligvis oppfatter som et angrep.

Og ja, jeg har sett den, men ikke under kontrollerte forhold (les; egen kino). Bare å sende den det vet du.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal tolke dette, så har du altså et lerret som strekker seg fra 39 cm oppunder taket til 20cm over gulvet med en takhøyde på 222cm. Det vil si at lerretet er omtrent 161cm høyt. På Epson ville du kunne kjøre et 160cm bildet slik at det er omtrent 80 cm under linsehøyde, eller i ditt tilfelle omtrent 110 cm under takhøyden (antar da omtrent 6 cm fra hyllekanten opp til senter av linsa). Jeg konkluderer ihvertfall med at lens shift på Epson EMP-TW1000 er betydelig mer fleksibel enn Panasonic, men at Panasonic har kommet seg en del i forhold til tidligere modeller.

(Og ja, jeg innrømmer gjerne at Epsons lens shift er overkill i de fleste tilfeller, men overkill betyr ofte at det dekker ALLE behov, og det er jo også verdt noe... )
    Når jeg kjører bildet helt ned så er toppen på bildet 95 cm i fra taket og midten på linsen er ca 25 cm fra taket.Jeg tror du har misforstått det jeg har skrevet tidligere for lerretet som jeg bruker er ca 100".
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du misforstår meg litt. Jeg mener ikke at du ikke skal skrive det du mener, jeg syns bare du kunne tatt deg bryet å nevne at det er din mening, og at den er basert på å ha sett projektorene i to helt forskjellige settinger. I tillegg kunne du jo nevne at din mening er noe subjektiv, som eier av nettopp en AE1000. Slike uttalelser som dette;
    kan ikke få stå uimotsagt, spesielt ikke i en tråd som faktisk omhandler TW1000. At du vil skryte av din nyervervelse finner jeg høyst naturlig, men kanskje det hadde passet bedre i tråden som omhandler AE1000?
    Prøv å ta det som konstruktiv tilbakemelding, i stedet for å gå i forsvar mot noe du tydeligvis oppfatter som et angrep.

Og ja, jeg har sett den, men ikke under kontrollerte forhold (les; egen kino). Bare å sende den det vet du.
    Jeg svarte i denne tråden på grunnlag av at det ble sagt at det ikke var andre som hadde motorisert zoom.Jeg håper jo det at folk som leser her inne forstår at mine uttalelser kun er min mening ut i fra hva jeg mener om ett produkt.Og ja jeg eier en AE1000 men hadde denne vært noe dårligere enn de andre som jeg har sett så hadde jeg også sagt det så det er ikke noe forsøk i fra min side å skryte av min nyervervelse.Gorm du skriver jo:Jeg syns ærlig talt du skal holde deg for god til å komme med slike bastante uttalelser, når du vel egentlig ikke har forutsetninger til å komme med dem? -----------------Jeg synes vel ikke at dette er en konstruktiv tilbakemelding:-)
    Mvh bigtor

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •