Offisiell tråd: Epson EMP-TW1000 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 220
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har ikke sett dem i samme oppsett, men har sett samme materiale på dem, og det er liten tvil om at HC5000 er skarpere Forøvrig får vi jo sett utfallet på Projektor 2007
    Vi er vel rimelig off topic i denne tråden nå, AK, men vi er enige om at HC5000 nok er skarpere. TW1000 har etter sigende en rimelig god opptikk, så det er all mulig grunn til å tro at den ikke ligger noe etter HC5000 i så henseende.

Forøvrig er det ikke lenge til PJ 2007 som du sier, blir en interessant affære for alle involverte....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vi er vel rimelig off topic i denne tråden nå, AK, men vi er enige om at HC5000 nok er skarpere. TW1000 har etter sigende en rimelig god opptikk, så det er all mulig grunn til å tro at den ikke ligger noe etter HC5000 i så henseende.

Forøvrig er det ikke lenge til PJ 2007 som du sier, blir en interessant affære for alle involverte....

Men dersom en ser utelukkende på HC5000 vs TW1000, vil f.eks TW1000 være mer lyssterk enn HC5000 og dermed et langt bedre valg for dem som ikke skal ha PJ i et sortmalt rom med full lyskontroll, eller er marginene så små at det er det samme hva man velger? Er ikke HC5000 en litt eldre modell slik at f.eks en eventuell HC5100 vil kunne være MEGET spennende ? Dersom prisen er lik mellom TW1000 og HC5000 og en må velge til en lysmalt kjellerstue med Adeo Plano Grevision lerret, hva ville DU ha valgt ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Men dersom en ser utelukkende på HC5000 vs TW1000, vil f.eks TW1000 være mer lyssterk enn HC5000 og dermed et langt bedre valg for dem som ikke skal ha PJ i et sortmalt rom med full lyskontroll, eller er marginene så små at det er det samme hva man velger? Er ikke HC5000 en litt eldre modell slik at f.eks en eventuell HC5100 vil kunne være MEGET spennende ? Dersom prisen er lik mellom TW1000 og HC5000 og en må velge til en lysmalt kjellerstue med Adeo Plano Grevision lerret, hva ville DU ha valgt ?
    Ikke for å være vrang, men dette er vanskelig å svare deg på, siden jeg ikke har sett begge "live" enda. Men spør du meg etter 24/2, skal du få min klare mening..... ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har ikke sett dem i samme oppsett, men har sett samme materiale på dem, og det er liten tvil om at HC5000 er skarpere Forøvrig får vi jo sett utfallet på Projektor 2007
    Det er liten tvil om at HC5000 oppleves skarpere enn Pearl, men det er kun dersom kildematerialet ikke er skikkelig skarpt. Grunnen er ene og alene bedre bildeprosessering i HC5000, det har ingen ting med optikk å gjøre. Forøvrig blir det litt feil å sammelikne disse to, siden den ene har svært høy kontrast og godt sortnivå, og derav langt bedre bildedybde. De har rett og slett for forskjellige egenskaper.
    De to som konkurrerer under like vilkår her er TW1000 og HC5000, og det skal bli spennende å se de to samtidig.

Jeg ser også at det er mange som lurer på hvilken av disse en skal velge. Akkurat det håper jeg vi får svar på siste helgen i februar.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er liten tvil om at HC5000 oppleves skarpere enn Pearl, men det er kun dersom kildematerialet ikke er skikkelig skarpt. Grunnen er ene og alene bedre bildeprosessering i HC5000, det har ingen ting med optikk å gjøre.
    Vanlig DVD er jo for det meste ikke særlig skarp....................
    Forøvrig kan vi jo vente litt med å diskutere disse tingene til vi får sammenlignet de på Projektor 2007

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange innspill fra dere som har sett de tre pj. Men de må vel sees under de samme forholdfor å få de riktige opplevelsene av de tre omtalte pj. For her jeg egentlig ikke noe klokere...

Når det gjelder TW1000 som kommer på projektortreffet; er det en ferdig produksjonsmodell?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det håper jeg at det er.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson representanten regnet jo med at den skulle være klar hos deres salgskanaler ca den 20.02 så dermed skulle vel det håpet oppfylles.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på sidene til Epson USA at PowerLite Pro Cinema 1080 selges med ekstra pære og takfeste i esken. Er det noen som vet om det kommer til å være samme innhold i den europeiske TW1000-esken?

Epson PowerLite Pro Cinema 1080, Overview - Product Information - Epson America, Inc.

Produsent rep.
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vil ikke ha dette med i esken i Norge. Vi vil derimot ha 3 års garanti på projektor og 3 år eller 1700 timers garanti på lampen(Det som kommer først).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er flott at produsentenes representanter er til stede på forumet for å komme med saksopplysninger. Bra, Dag Inge.
    Lampegarantien deres er for øvrig et eksempel til etterfølgelse, og et godt kjøpsargument, spesielt for dem som er på budsjett og strekker pengene langt i utgangspunktet. Som forbruker håper jeg at de andre leverandørene følger etter.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd den ikke kommer i hvitt her hjemme... men men, det finnes løsninger for dette og. blir nok en slik på meg i nær fremtid.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson Tw1000

Happy har plukket opp en som jeg skal teste ut ikveld. HKD23900. Ikke "too bad" for 1080p :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Happy har plukket opp en som jeg skal teste ut ikveld. HKD23900. Ikke "too bad" for 1080p :-D
    HKD ? Er det stedet du har kjøpt den?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HKD som Hong Kong Dollar Jeg bor her i Fjerne Osten

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :idea:

(23900 HKD = 18700 kr etter dagens kurs, er slett ikke noen upris nei :-D)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst hold denne tråden teknisk. Det har lett for å bli mye prisdiskusjoner når priser annet en veil. priser nevnes.

På forhånd takk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW1000 er etter det jeg forstår en ypperlig projektor til å kunne vise 2.35:1 uten anamorf linse.
    Den har stoor zoom (største på markedet) og lens skift slik at en kan zome inn på 2.35:1 filmer og få dem til å fylle hele skjermen.
    Siden det er stor oppløsning (selvfølgelig avhengig av kilde) med 1080P panelene og den gir forholdsvis mye lys, vil den vel også kunne fylle en stor skjerm uten for store problemer.

Er det noen svakheter med dette resonementet?

Fordelen med dette er at en ikke får fokusproblemer, det vil ikke bli "tønneform" en kan ta med teksting uten å bruke HTPC. En sparer VP og anamorf linse-
    Ulempen er at en ikke bruker hele bildebrikken (33% ubrukt hvis jeg husker riktig). En må også justere inn hver gang en bytter mellom 1.78:1 og 2.35:1 det er ikke et CH oppsett.

Er det noen pj nå som er bedre enn TW1000 til en slik oppgave?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    TW1000 er etter det jeg forstår en ypperlig projektor til å kunne vise 2.35:1 uten anamorf linse.
    Den har stoor zoom (største på markedet) og lens skift slik at en kan zome inn på 2.35:1 filmer og få dem til å fylle hele skjermen.
    Hmm.. Husk at den har manuell zoom/lense-shift og fokus.. Det vil i praksis si at du må endre på dette manuelt hver eneste gang du skal se en film i et spesielt format. Med min Pearl (hvor jeg bruker nettopp denne måten til å fylle min 150" duk) så må jeg først bruke zoom for å få riktig bredde, så må jeg justere lense-shift for å få riktig høyde, og så må jeg stille fokus, dette går veldig greit med Pearl, siden den har motorisert fjernstyring av alle disse justeringene på en enkel måte.. Tar faktisk ikke mye mer enn 30 sekunder å stille alt sammen, og det kan gjøres ifra sofaen..

Det kan bli veldig irriterende om du må opp å gjøre denne endringen manuelt hver gang du skal switche mellom de forskjellige modusene, speiselt dersom du har gjester.. Har ikke du også plassert prosjektøren i rommet "bak" kinoen? Det høres iallefall litt tungvindt å satse på en slik løsning.. Men, som du selv sier, det er i det minste billig. Og det fungerer, om enn ikke så veldig brukervennlig..

Har ikke hørt om andre enn Pearl som har motoriserte styring av disse funksjonene, men den har vel ikke den zoomen du er ute etter..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm.. Husk at den har manuell zoom/lense-shift og fokus.. Det vil i praksis si at du må endre på dette manuelt hver eneste gang du skal se en film i et spesielt format. Med min Pearl (hvor jeg bruker nettopp denne måten til å fylle min 150" duk) så må jeg først bruke zoom for å få riktig bredde, så må jeg justere lense-shift for å få riktig høyde, og så må jeg stille fokus.. Det kan bli veldig irriterende om du må opp å gjøre denne endringen hver gang du skal switche mellom de forskjellige modusene, speiselt dersom du har gjester.. Har ikke du også plassert prosjektøren i rommet "bak" kinoen? Det høres iallefall litt tungvindt å satse på en slik løsning.. Men, som du selv sier, det er i det minste billig. Og det fungerer, om enn ikke så veldig brukervennlig..
    Som jeg selv skrev:
    Ulempen er at en ikke bruker hele bildebrikken (33% ubrukt hvis jeg husker riktig). En må også justere inn hver gang en bytter mellom 1.78:1 og 2.35:1 det er ikke et CH oppsett.
    Ser akkurat nå at Benq W9000 muligens er bedre enn TW1000 på akkurat dette. Den har vel motoriserte utgaver av alle de nødvendige funksjonene. Men koster litt mer akkurat nå.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •