Offisiell tråd: Epson EMP-TW1000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 220
    Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    denne seiler opp som en meget god kandidat til min nye stuekinoløsning.

Hvordan er støynivået på denne? Antar dere hadde den i bakprojeksjonsløsnigen til Akto, men dere stakk kanskje huet innom for å sjekke støyen også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I den settingen bør TW1000 være et særdeles godt valg. Den dekker alle dine behov. Når mørket faller på kjører du den i "TheaterBlack1", og fotballkveldene kjøres i "LivingRoom". LivingRoom modus "feter" også opp fargene litt, for å kompensere det faktum at fargene virker blassere når det er mye lys i rommet.

Gorm,

Hvordan er denne PJ med tanke på en out-of-the-box performance? Eller krever denne mye kalibrering og innstilling før resultatet blir bra, med andre ord: Er dette riktig PJ for en nybegynner?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vi så på var en pre produksjons model

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bilde av TW1000. Sort sateng (matt) er helt "konge".
    Ohhh.... Denne er så lekker at her får ikke kona komme med noen mening. Dette er så pent at dersom bildet står i stil, så... :shock:

Har boksen samme dimensjoner som TW700?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Gorm,

Hvordan er denne PJ med tanke på en out-of-the-box performance? Eller krever denne mye kalibrering og innstilling før resultatet blir bra, med andre ord: Er dette riktig PJ for en nybegynner?
    Som HenningHG skriver så var det en preproduksjonsmodell vi testet, men selv denne var høyst akseptabel rett ut av boksen (alle verdier til default). Gråskalaen var lineær, og jeg tror nok de aller fleste ville vært fornøyd uten annen kalibrering enn korrigering av lysstyrke og kontrast. Hvordan den ferdige produksjonsutgaven vil seg ut vet jeg ingen ting om, men jeg forventer at den er enda bedre enn pre-utgaven vi testet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Trodde du leste Akto sin tråd men dette hører vel hjemme her.
    Hmm.. du skrev om at 2930 sin 1080P oppskalering ikke fungerte tilfredstillende på tw1000 prosjektoren.. Har ikke sett noen kommentarer om dette i 2930/3930 tråden...
    Kanskje du/dere bør skrive litt i 2930/3930 tråden om dette problemet ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmm.. du skrev om at 2930 sin 1080P oppskalering ikke fungerte tilfredstillende på tw1000 prosjektoren.. Har ikke sett noen kommentarer om dette i 2930/3930 tråden...
    Kanskje du/dere bør skrive litt i 2930/3930 tråden om dette problemet ?
    Står litt om det i akto sin tråd (side 140): http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ekino-140.html

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har boksen samme dimensjoner som TW700?
    Jepp

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lerret på 92", avstand blir ca. 4 meter, avspilling av HD DVD og SD DVD og rommet er helt avblendet (dvs mørk/ sort interiørbeis på gulv, vegg, tak) - jeg skal ha det så mørkt som mulig.

Både Epson TW1000 og Pearl ser ut til å havne i samme prisleie. Hvilken bør en velge? Hvilken gir det beste bildet? Er det så store forskjeller på de to at jeg ikke bør bestemme meg før etter projektortreffet den 24.februar?

Dette er ikke lett????

Setter pris pålitt utfyllende svar fra de som har sett de begge, og kan si litt om forskjeller samt fordeler og ulemper...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har et lerret på 92", avstand blir ca. 4 meter, avspilling av HD DVD og SD DVD og rommet er helt avblendet (dvs mørk/ sort interiørbeis på gulv, vegg, tak) - jeg skal ha det så mørkt som mulig.

Både Epson TW1000 og Pearl ser ut til å havne i samme prisleie. Hvilken bør en velge? Hvilken gir det beste bildet? Er det så store forskjeller på de to at jeg ikke bør bestemme meg før etter projektortreffet den 24.februar?

Dette er ikke lett????

Setter pris pålitt utfyllende svar fra de som har sett de begge, og kan si litt om forskjeller samt fordeler og ulemper...
    Jeg har sett HDDVD på Pearl og hc5000. Nå vet ikke jeg hvordan bildebehandlingen er på tw1000 men den som er på hc5000 er knallbra. Når det gjelder bildebehandlingen på pearl vet jeg ikke helt om den er så mye å skryte av, men hvordan den er iforhold til tw1000 vet jeg ikke. HC5000 hadde en god del bedre bildebehandling enn pearl etter hva jeg kan huske.

Det som var avgjørende faktor for meg når jeg kjøpte pearl var blant annet fillrate og kontrastforhold iogmed at jeg bruker crystalio2 som bildebehandler.

Tror jeg ville ventet med å velge projektor om jeg var deg til etter projector shootouten her på forumet i februar en gang om du har tenkt å gå der da.

mvh

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk litt lyst til å kjøpe en Darth Vader-hjelm for å ha på hylla ved siden av den projektoren... :shock: Det er noe med den herlige sorte finishen som gir assosiasjoner til litt lefling med the dark side of the force.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    Jeg har sett HDDVD på Pearl og hc5000. Nå vet ikke jeg hvordan bildebehandlingen er på tw1000 men den som er på hc5000 er knallbra. Når det gjelder bildebehandlingen på pearl vet jeg ikke helt om den er så mye å skryte av, men hvordan den er iforhold til tw1000 vet jeg ikke. HC5000 hadde en god del bedre bildebehandling enn pearl etter hva jeg kan huske.

Det som var avgjørende faktor for meg når jeg kjøpte pearl var blant annet fillrate og kontrastforhold iogmed at jeg bruker crystalio2 som bildebehandler.

Tror jeg ville ventet med å velge projektor om jeg var deg til etter projector shootouten her på forumet i februar en gang om du har tenkt å gå der da.

mvh
    Takk, Tor. Da har jeg en mulighet til å gjøre meg opp en mening ved å se de tre pj samme dag.

Tar gjerne ett par innlegg til rundt dette. Regner med at det er fler enn meg som nå er i tvil...

Ja, jeg skal på treffet
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Tor. Da har jeg en mulighet til å gjøre meg opp en mening ved å se de tre pj samme dag.

Tar gjerne ett par innlegg til rundt dette. Regner med at det er fler enn meg som nå er i tvil...

Ja, jeg skal på treffet

Jeg er også i tvil og er glad for å høre fra dem som har testet ut alle 3.
    (Pearl, HC5000, TW1000)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Jeg er også i tvil og er glad for å høre fra dem som har testet ut alle 3.
    (Pearl, HC5000, TW1000)
    Her burde Gorm eller Per Johnny uttale seg. Jeg har sett alle men under så forskjellige forhold at det er umulig å si annet enn at alle er strålende gode projektorer på HD. Synes vel kanskje at TW1000 har mye å komme med i forhold til SD, men jeg har sansen for det lyssterke bilde med mettede farver og er jo vant til LCD selv. Pearl har jeg ikke sett under optimale forhold. Vil tro at HC5000 og TW1000 blir ganske likt priset mens Pearl havner ca 5K over.
    Det er ikke lenge til 27/2 så jeg ville definitivt ventet til Projektor 2007 før jeg bestemte meg hvis jeg ikke hadde pj.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke lett å velge lenger. TW1000, HC5000 eller VW50?

Du skrev 27/2. Du mener vel 24/2, eller er dato endret, Counterpointer?

Gorm eller Per Johnny - noen synspunkter så langt, når det gjelder de tre i en hjemmekino med god lyskontroll...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datoen er fremdeles 24/2, og er ikke endret.

Har sett HC5000 og VW50, men ikke under samme forhold. Begge imponerte stort på HD-materiale, med gode farger og flotte bidler. Til å være LCD hadde HC5000 et mye bedre sortnivå enn en er vant med, men hadde i forhold til VW50 noe mindre detaljer i det sorte. VW50 er hakket vassere på total bildekvalitet i mine øyne, men HC5000 har nok en bedre intern bildebehandling og muligens en anelse skarpere.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW50 er hakket vassere på total bildekvalitet i mine øyne, men HC5000 har nok en bedre intern bildebehandling og muligens en anelse skarpere.
    Dette har jo vi diskutert tidligere også, Anfield, men jeg må jo si at det er liten tvil om at HC5000 er skarpere. Den har nok noe vassere optikk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg også skrev. Jeg har ikke studert dem i samme oppsett i detalj derimot og skal ikke være for bombastisk, har du.....?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: skriveleif i for stor fart

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke studert dem i samme oppsett i detalj derimot og skal ikke være for bombastisk, har du.....?
    Jeg har ikke sett dem i samme oppsett, men har sett samme materiale på dem, og det er liten tvil om at HC5000 er skarpere Forøvrig får vi jo sett utfallet på Projektor 2007

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •