Offisiell tråd: Epson EMP-TW1000 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 220 av 220
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, tilbake til TW1000.

Jeg har på følelsen av at denne PJ'en ikke har tatt av ordentlig. Hva er grunnen til det? Virker som om TW700 er mye mer populær. Er den (tw1000)ikke så bra som produsentene vil ha det til? Hva synes dere som har den?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Ok, tilbake til TW1000.

Jeg har på følelsen av at denne PJ'en ikke har tatt av ordentlig. Hva er grunnen til det? Virker som om TW700 er mye mer populær. Er den (tw1000)ikke så bra som produsentene vil ha det til? Hva synes dere som har den?
    Det har vel noe å si at tw700 har vært en del billigere og at den også er mer lyssterk enn tw1000 og at det ikke er så stor forskjell i bilde på de.
    Mvh bigtor

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det har vel noe å si at tw700 har vært en del billigere og at den også er mer lyssterk enn tw1000 og at det ikke er så stor forskjell i bilde på de.
    hææææ ??? Da mener du ikke 1080p matriale. Selv på SD er det stoor forskjell i mine øyne. Om det er verd prisforskjellen er imidlertid en helt annen sak

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    hææææ ??? Da mener du ikke 1080p matriale. Selv på SD er det stoor forskjell i mine øyne. Om det er verd prisforskjellen er imidlertid en helt annen sak
    Vel det er forskjellige meninger om dette og på projektorvisningen i 2007 var det mange som var skuffet over at det ikke var større forskjell på de.
    Det vil alltid være sånn at man oppfatter bilde forskjellig og jeg personlig var ikke så imponert over tw1000.
    Mvh bigtor

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også på Projektor 2007 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bæreveske til EMP-TW1000

1. Noen som vet om det finnes bæreveske til denne projektoren?

Takker for svar. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eiv

Takker for link, men han skrev bare at han endelig hadde funnet en, men ikke hvor han hadde fått tak i den...:-?

Får bare søke videre på nettet.... Men er det ingen av dere som har denne projektorren som har anskaffet seg en veske til den???

Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Vel det er forskjellige meninger om dette og på projektorvisningen i 2007 var det mange som var skuffet over at det ikke var større forskjell på de.
    Det vil alltid være sånn at man oppfatter bilde forskjellig og jeg personlig var ikke så imponert over tw1000.
    Det du sier nå er at forskjellen på 720p/1080p ikke er så enormt stor? Skjønner ikke helt dette full hd jaget på tver, men planen er at jeg skal sitte litt over 3,5 meter fra et 200cm bredt lerret. Skulle jo tro det er vesentlig forskjell på 720p og 1080p? Eller er det slik at 720p er absolutt bra nok? Når man har tenkt å holde budsjettet på et mest mulig fornuftig nivå mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er definitivt mye å hente på 1080p kontra 720p.

Ta en kikk her for en noe mer grundig analyse (med grafer).

1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution) » CarltonBale.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andrex
    Takker for link, men han skrev bare at han endelig hadde funnet en, men ikke hvor han hadde fått tak i den...:-?

Får bare søke videre på nettet.... Men er det ingen av dere som har denne projektorren som har anskaffet seg en veske til den???

Da er veske i hus...Eller koffert kan man vel kalle det...Men men, får den ivertfall med meg på tur om det skulle bli nødvendig....

Men noen som har forslag til ett godt "allround" lerret (kan tåle litt sollys) med kvalitet? Dette skal være i stue, så rammelerret er nok det jeg ønsker meg....Bør det være grått eller hvitt?? Noen som har erfaringer tips??

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Instillinger av bildet til TW1000

Har montert min Epson Tw1000 fra taket, og sliter nå med å justere bildet i etterkant. :neutral:

Evt. se bildet her: Dagis blogg

Som dere ser av bildet, er bredden større nederst i bildet, naturlig nok da prosjektor er mont. i taket.

Har prøvd å titte gjennom menyene og instruksjonsheftet, men finner igenting ang. dette problemet.
    Noen her inne som har noen tips ang. dette???

("lerretet" er kun midlertidig da jeg venter på skikkelig lerret=)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er enkelt, legg et lite vater på projektorens underside, og påse at den henger i vater. Det gjør den nemlig ikke nå, den heller nemlig litt ned i forkant.
    Du kan trøste deg med at dette er en klassisk feil, nemlig å ikke vatre og vinkle en projektor korrekt, før man begynner å justere bildet på plass ved hjelp av lens-skift.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    dette er enkelt, legg et lite vater på projektorens underside, og påse at den henger i vater. Det gjør den nemlig ikke nå, den heller nemlig litt ned i forkant.
    Du kan trøste deg med at dette er en klassisk feil, nemlig å ikke vatre og vinkle en projektor korrekt, før man begynner å justere bildet på plass ved hjelp av lens-skift.

Ok skjønner. takk for svar. Dog litt merkelig at det ikke går an å endre dette på instillinger til en prosjektor til ca 15000.- Mange har jo disse av og til plassert på hyller etc slik at de står litt skrått. Jeg har heldigvis en extender jeg kan feste på takfestet slik at taklyset ikke kommer i veien =)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funksjonen du tenker på heter keystone korrigering, altså digital rekalkulering av bildet, for å korrigere for trapes på feilplassert projektor. Tro meg, det er en funksjon du bør holde deg langt unna uansett, da den introduserer alt for mye artifakter i bildet. Plasser heller projektoren riktig. :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking ved avspilling av Blue Ray filmer

Jeg har i den siste tiden blitt mer og mer oppmerksom på "hakkete" scener i flere BlueRay filmer. Dette viser seg spesielt i panorerings-scener. Jeg bruker en Panasonic BD 35 avspiller. Prøvde også med en Pioneer BDP51 og merket betydelig mindre hakkking. (men dog, forts litt hakking)

Er dette hakkeproblemet kun avspilleren sin feil eller kan det være noen instillinger på min tw1000 prosjektor som kanskje bør endres?

har forøvrig sendt inn blue ray spiller på service da det viste seg å være flere feil på den.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dagi84
    Jeg har i den siste tiden blitt mer og mer oppmerksom på "hakkete" scener i flere BlueRay filmer. Dette viser seg spesielt i panorerings-scener. Jeg bruker en Panasonic BD 35 avspiller. Prøvde også med en Pioneer BDP51 og merket betydelig mindre hakkking. (men dog, forts litt hakking)

Er dette hakkeproblemet kun avspilleren sin feil eller kan det være noen instillinger på min tw1000 prosjektor som kanskje bør endres?

har forøvrig sendt inn blue ray spiller på service da det viste seg å være flere feil på den.
    Kjører du 24fps eller 50/60fps fra BD-spiller til projektor. Jeg husker ikke helt, men jeg mener TW-1000 støtter 1080p/24, hvilket skulle resultere i minimalt med hakking, når man ser bort fra den "naturlige" hakkingen som er forårsaket av for få bilder i kildematerialet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vuderer denne projektoren. Til Blu-ray og fly simulator..

Og det kan hende det er litt lys i rommet når jeg bruker den. Takler den dette fint?

Er dette en god projektor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d??????

Kan epson tw1000 vise 3D filmer med PS3?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr.rygg
    Kan epson tw1000 vise 3D filmer med PS3?
    Ikke 3D type Avatar nei, bare "gammel" type, med rød/grønne briller.

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •