Offisiell tråd: Epson EMP-TW1000 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 220
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes kun at det er små forskjeller på de.
    Mvh bigtor

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Til de som har sett begge;

hvor mye bedre er TW1000 i forholdt til TW700? Blir man "totally blown away" eller er det kun mindre forskjeller?
    Det der er litt som å diskutere størrelsen på forskjellen i lyd mellom kabler eller CD-spillere. Jeg vil si at det kommer an på hva slags utfordringer man har i utgangspunktet. Er man vant til å se film i PAL-oppløsning på 32" så vil både TW1000 og TW700 være meget imponerende og man vil kanskje ved førsteinntrykket slite med å finne vesentlige forskjeller. Er man derimot vant til å se projektorer, eller har spesielle behov, så kan forskjellen være stor.

Jeg er en av dem med litt spesielle behov, jeg liker nemlig å sitte slik at lerretet fyller mye av synsfeltet mitt, og da er man på en avstand som tilsvarer mellom 2x og 1x lerretsbredden. Desto nærmere man kommer, desto mer tydelig vil man se screendoor/pixelstruktur/rutenett på en LCD-projector. Her mener jeg TW1000 har sin store fordel framfor TW700: For dem som liker å sitte nær lerretet, så vil man kunne sitte nærmere med TW1000 enn med TW700 uten å se plagsom struktur. For meg var dette "mind-blowing" nok til at jeg aldri kommer til å vurdere LCD-projektor med oppløsning under Full-HD (1920x1080) igjen.

Poenget mitt er at dette er snakk om personlige preferanser. For noen er forskjellene mellom TW700 og TW1000 uvesentlige, enten er begge mer enn gode nok, eller de er begge for dårlige sammenlignet med de beste SXRD, D-ILA, DLP eller CRT-projektorene i markedet. For at slike forskjeller skal oppleves som "store" så må forskjellene adressere et problem som er vesentlig for deg. For min del gjør de det, men det er ikke sikkert de gjør det for deg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg er en av dem med litt spesielle behov, jeg liker nemlig å sitte slik at lerretet fyller mye av synsfeltet mitt, og da er man på en avstand som tilsvarer mellom 2x og 1x lerretsbredden. Desto nærmere man kommer, desto mer tydelig vil man se screendoor/pixelstruktur/rutenett på en LCD-projector. Her mener jeg TW1000 har sin store fordel framfor TW700: For dem som liker å sitte nær lerretet, så vil man kunne sitte nærmere med TW1000 enn med TW700 uten å se plagsom struktur. For meg var dette "mind-blowing" nok til at jeg aldri kommer til å vurdere LCD-projektor med oppløsning under Full-HD (1920x1080) igjen.

Poenget mitt er at dette er snakk om personlige preferanser. For noen er forskjellene mellom TW700 og TW1000 uvesentlige, enten er begge mer enn gode nok, eller de er begge for dårlige sammenlignet med de beste SXRD, D-ILA, DLP eller CRT-projektorene i markedet. For at slike forskjeller skal oppleves som "store" så må forskjellene adressere et problem som er vesentlig for deg. For min del gjør de det, men det er ikke sikkert de gjør det for deg.
    Meget bra innlegg som jeg er helt enig i.

I tillegg vil hva du forer projektoren med være avgjørende. En Hd kilde (1080) vil gi markant bedre bilde på begge men kun en 1080 projektor vil kunne yte det full rettferdighet.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar. Jeg sitter 4 meter fra et lerret på 106 tommer og har heller ikke noen HD kilde foreløpig. Da er det vel riktig å forstå at jeg ikke vil oppleve de helt store forskjellene kun på projector bytte.

Et annet spørsmål:

Hvis jeg kjøper en BD spiller og avspiller en BD film, vil min TW700 kunne vise den? Eller må jeg ha en 1080 projector for å se en BD film? Og hvis jeg KAN se en BD film på TW700, vil det oppleves som bedre enn en SD film fra DVD?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper en BD spiller og avspiller en BD film, vil min TW700 kunne vise den?
    ja
    Eller må jeg ha en 1080 projector for å se en BD film?
    nei da
    Og hvis jeg KAN se en BD film på TW700, vil det oppleves som bedre enn en SD film fra DVD?
    langt bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tw 1000

Har kikket etter projektor en stund nå, og trodde endelig jeg hadde funnet en som jeg kunne verte fornøyd med(TW1000) men så forstår jeg at den ikke er brukendes i hvitt rom med dårlig lyskontroll? :cry: hadde tenkt å bruke på kveldstid..er jo ganske mørkt her. men tror dere et alternativ til meg kan bli en tw700 istedenfor. liker sitte nerme skjermen med kamerater og spille ps3 og xbox360.splitscreen. /max 2-3 meter fra lerret.
    Må tilføye jeg ikke har sett projektor annet en på butikker og messer før.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhettmckay
    Har kikket etter projektor en stund nå, og trodde endelig jeg hadde funnet en som jeg kunne verte fornøyd med(TW1000) men så forstår jeg at den ikke er brukendes i hvitt rom med dårlig lyskontroll? :cry: hadde tenkt å bruke på kveldstid..er jo ganske mørkt her. men tror dere et alternativ til meg kan bli en tw700 istedenfor. liker sitte nerme skjermen med kamerater og spille ps3 og xbox360.splitscreen. /max 2-3 meter fra lerret.
    Må tilføye jeg ikke har sett projektor annet en på butikker og messer før.
    Du sier jo ikke noe om hvor stort lerret du skal bruke og det vil jo være avgjørende for hvor nært lerretet du kan sitte og ja tw700 er nok en del mer fleksibel hvis du har dårlig lyskontroll.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tw 1000

Hei
    Har lest littt mere om tw1000 og forstår den kan bli for lyssvak for min stue muligens, men er der noe alternativ for 1080p projektor som er litt sterkere ang lysstyrke eventuelt kontrast..? Noen som har testa Benq W9000 i rom med hvite vegger og mange vinduer?
    kan den vere et alternativ til tw1000 mon tro..
    Har ganske stor stue, der avstander og størrelse på lerret kan tilpasses projektorkjøp.
    Tenkte, at når jeg liker å sitte såpass nerme lerretet(2-3m),og størst mulig skjerm,så er 1080p det rette for meg.? PS3...
    Tenkte bruke i underkant av 20 000 på projektor,og hadde tenkt å kjøpe den fra japan, det er vel noen høvdinger å spare på det.

Blir det for gæli,så teiper jeg igjen vinduene.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har sett begge;

hvor mye bedre er TW1000 i forholdt til TW700? Blir man "totally blown away" eller er det kun mindre forskjeller?
    Mindre forskjell en forventet, tror at nybynere vil se svært lite forskjell, man må vite hva man skal se etter da ser man detaljeforskjeller ,men har man de i separate oppsett vil begge fremstå som bra med bra Hd matrielle.Vil faktisk påstå at det skiller minst like mye på kvaliteten på filmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kan vi forvente å få et større prisfall på TW-1000?

Har engentlig siktet meg inn på TW-700, men vil nødig oppleve at TW-1000 blir satt ned til 15.000 uken etter at jeg har bestilt min TW-700.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en tid nå fremover som det blir lansert nye produkter/projektorer om det blir prisfall på noen av dagens modeller skjer det trolig noe senere i høst, mitt råd blir og avvent noe nærmere Jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Siden de vil vente på HDMI 1.3, så ser vi den neppe før februar eller mars neste år.

jeg har titta på pakke tilbudet til avshop, AVshop.no / Systemkonfigurator
    er det same pj som det er snakk om i denne tråden?
    i å med at du sier den ikke kommer ut før etter nyttår. står på siden at den er på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skrivde vel Gorm dette i November 2006 da.

:twisted:

:-D

Og jepp det er den projektoren du linker til.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått til anskaffelse av denne projektoren og tenkte jeg skulle kalibrere den (benytter DVE). Har tatt utgangspunkt som Gorm anbefaler:
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Theater2 6500K er det du skal bruke som utgangspunkt, og da er fargetemperaturen ikke langt unna perfekt.
    Når det gjelder gamma, så er TW1000 svært presis. Sett gamma 2.2 i menyen, og den gjengis nesten 100% korrekt. Gamma på 2,7 slik den svenske testen refererer til, er kun brukbart i 100 prosent sortmaskert rom, på et hvitt lerret med relativt høy gain. I mer "normale" rom (med noen lyse vegger, eller lyst tak, vil gamma på cirka 2,2 være å foretrekke.
    Bør jeg slå den dynamiske irisen av når jeg kalibrerer og evt slå den på igjen etterpå?

Er det noen grunn til å sende 1080P24 signal til denne projektoren? Siden TW1000 uansett gjør 1080P24 om til 1080P60 kan jeg vel like gjerne mate projektoren med 1080P60 fra HD-XE1?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden begynner å bli gammel, så lurer jeg på om Epson EMP-TW1000 fremdeles er et bra kjøp i prisklassen 15-20.000?
    Eller er det andre jeg heller bør se på?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å følge med på "prisfall" kolonnen til høyre her på siden. Nå er det jo flere 1080p projektorer i den prisklassen. Nylig så jeg JVC sin til 26000, den har hittils kostet 54000. Den skal jo være svært bra.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å følge med på "prisfall" kolonnen til høyre her på siden. Nå er det jo flere 1080p projektorer i den prisklassen. Nylig så jeg JVC sin til 26000, den har hittils kostet 54000. Den skal jo være svært bra.
    Den prisen er i Japan så den vil nok komme på over 30000 her i Norge.
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, overvåker du virkelig hver eneste tråd? I så fall er jeg imponert.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, overvåker du virkelig hver eneste tråd? I så fall er jeg imponert.

Vi holder orden i så mange tråde vi klarer, men det er klart at det i mange tilfeller glipper litt likevel. Derfor setter vi pris på når rapport funksjonen blir brukt.

Nå er det forøvrig på tide å diskutere TW1000 igjen.

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •