Ikke bilde via Reciever...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke bilde via Reciever...

Har en helt ny Optoma HD70, en pioneer reciever(AX2AV) og en pioneer dvd-spiller(DV-696). Når jeg kjører HDMI rett fra DVD får jeg bilde fra projektoren, men når jeg kjører via Recieveren(HDMI inn og ut) får jeg ikke bilde. Projektoren finner kilden, men lerretet blir svart. Noen som har vært borti lignende??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en bug i AX2AV, jeg snakket med Pioneer Norge, og de bekreftet dette.
    De sa også at de ikke hadde noen løsning på problemet.
    En enkel måte å gå rundt denne buggen er:
    Etter at alt er koblet opp, og du har svart skjerm, velg så en annen kilde på AX2(f.eks. DVR1), og gå så tilbake til DVD.
    Bilde er tilbake
    Jeg sender 576i ut fra 696 og HDMI er satt til amp på AX2, når jeg sendte progressivt ut fra 696 hadde jeg ikke noen problem med denne buggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk!

Takk for tilbakemelding. Prøvde dine råd, men intet virket. Har bytta til AX4, og nå er alt greit...!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette være tilfelle på 1016 også? Har en kompis som strever med 696, 1016 og Pana. 42"
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker litt tilfeldig. Alt fungerte i butikken, men med min dvd-spiller og projektor fungerte det ikke. Vanskelig å si om 1016 lider av det samme..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at det er 576p signalet som er "kilden" til problemet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette kan være veldig tilfeldig ja, jeg byttet fra Clas Ohlson til IXOS HDMI kabler, og nå er oppkoblingen mer stabil.
    Har også lest at 696 er kresen på HDMI kablene.
    På mitt oppsett fungerer 576p mer stabilt enn 576i(som derimot har overlegen kvalitet gjennom HD3000).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener kablene hans skal være OK, kjøpt på AVshop, husker ikke helt hvilken type.

Skal prøve å ta en tur innom ham og se på det en dag, om han ikke selger receiveren da, begynner å bli en smule frustrert tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Siggen
    Tror dette kan være veldig tilfeldig ja, jeg byttet fra Clas Ohlson til IXOS HDMI kabler, og nå er oppkoblingen mer stabil.
    Har også lest at 696 er kresen på HDMI kablene.
    På mitt oppsett fungerer 576p mer stabilt enn 576i(som derimot har overlegen kvalitet gjennom HD3000).
    Merkelig det du sier her. Jeg kjører Clas Ohlson kabel på min 696 og jeg er ikke kjempeimponert over bildet,før jeg kjøpte denne brukte jeg ps2 med scart som kilde og jeg hadde forventet meg et betydelig løft på bildet,men jeg føler det er en del støy.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Mener kablene hans skal være OK, kjøpt på AVshop, husker ikke helt hvilken type.

Skal prøve å ta en tur innom ham og se på det en dag, om han ikke selger receiveren da, begynner å bli en smule frustrert tror jeg.
    Ordnet seg med ny kabel her iallefall. Var en feil på kabelen han hadde fra receiveren til TV. Hadde blitt bøyd da han satte på plass receiveren så det ut til, nå er alt tipp-topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andresen
    Merkelig det du sier her. Jeg kjører Clas Ohlson kabel på min 696 og jeg er ikke kjempeimponert over bildet,før jeg kjøpte denne brukte jeg ps2 med scart som kilde og jeg hadde forventet meg et betydelig løft på bildet,men jeg føler det er en del støy.
    Det vi diskuterte her var ikke bildekvalitet, men tilkoblingsproblemer mellom 696 og AX2 med HDMI.
    Tilkoblingen ble mer stabil når jeg byttet fra Clas Ohlson til IXOS HDMI kabler, men bildekvaliteten er den samme.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk samme problem med min ax2,får enten lyd,eller bilde.men ikke begge deler.har prøvd absolutt 100% av alle innstillingsmulighetene,irriterende greie.skulle bruke en hdmi til dvd spiller og en hdmi til ps3.som kjent har panasonic pv500 bare en hdmi inngang,tenkte da å koble igjennom ax2 men NEIDA .har gjort dette på mange denon modeller før,men her er det noe som er galt.fungerer rett og slett ikke.Ender vel opp med å kjøpe en hdmi selector box fra utlandet. :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •