Noen spm ang. Epson tw10..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spm ang. Epson tw10..

Hadde pj i 3 korte mnd i til jeg kom fra vakt og den nye pj'n lå i 1000 biter på gulvet.Har nå kjøpt meg en rimelig sak midlertidig før det blir noe dyrt igjen.Har følgende spm: Har denne pj 0 i offset,altså senter av linsen blir toppen av billedkanten?Hva er den smarteste måten å finne absolutt midtpunkt fra linse til midt på lerret?Grått lerret?Har ett diy men tips om type maling,fargekode? Mvh

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan forbarme seg og hjelpe en stakkar?

Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsnet din forrige PJ fra takfestet og deiset i bakken eller?
    Beklager litt OT...:-|

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. De to forrige meldingene mine har jeg skrevet via mobilen, derfor så korte. Det skal jeg si deg... Jeg kjøpte meg en ny projektor i januar i år, og i slutten av mars så hadde den gått i bakken med knall og fall når jeg var på vakt. Når jeg kom hjem så var synet skrekkelig! Der midt på stuegulvet så lå det ett stk projektor fordelt over hele gulvet. Var en vegglist som hadde gitt etter på ett veggfeste jeg hadde montert. Sannsynligvis min egen feil, og heldigvis for det for jeg var så oppgitt og forbanna at jeg sopte delene sammen og kasta de. Gikk deretter og la meg for å sove etter vakten som hadde vært på natt.. Det første jeg gjorde på ettermiddagen var å legge ut lerretet mitt for salg i ren frustrasjon....

La derfor hele projektor-prosjektet på hylla, og har heldigvis hele tiden hatt en plasma på 42 tommer til trøst som jeg har brukt siden til film og tv..

Nå står jeg på flyttefot, og har derfor så smått tenkt litt projektor igjen, har derfor kjøpt meg en veldig enkel og rimelig brukt sak samt at det er ett 95 tommers DIY-lerret i produksjon. Tenkte jeg skulle bare ha meg noe enkelt og veldig rimelig så ikke FTK får hetta når hun er hjemme hos meg..

Det var min historie rundt projektoren som ikke kunne mer.. Begynner derfor nå absolutt i det små for å venne meg til stort bilde igjen, samt for å overbevise madammen at dette er kjekt å ha i ei stue..

Derfor så lurer jo da på hva slags malingstype og fargekode jeg bør ha på lerretet til en slik pj?

Samt dette med offset som jeg har forstått er 0 på denne. Den skal jo takmonteres så da blir vel høyde fra tak til senter av linsen = toppen av synlig billedkant på lerretet?

Har også hørt om at noen har brukt svart fløyel som kantlist på sine lerret da dette fanger meget godt opp evt lys som skulle komme utenfor billedet i lerretet? Er det nok med 6-7 cm som kantlist mon tro?

Det blir en enkel løsning på pj-fronten for meg i denne omgang, da jeg har fått meg tak i en brukt pj med 405 lampetimer for 2700 kr inkl frakt, og at lerretet kommer totalt på en 900 kr. Plusser jeg på noen skruer her og der samt ett biltematakfeste så ender jeg vel opp på en 4000 kr for hele opplegget. Det blir rimelig, og det får holde til madammen oppdager godfølelsen med kino i stua.. Kabler har jeg jo fra før av vet du...

Til slutt så lurer jeg på om det eksisterer en overgang som fra pj'n blir vga og min nye laptop som blir dvi? (evt vga-hdmi?)

Masse spm her, så jeg håper noen virkelig kan hjelpe meg litt videre på vei her....

På forhånd takk

Mvh

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P.S legger også ved ett worddokument med bilde av såkalt offset og lerretstørrelse i forhold til avstand.. Om noen skulle bli klokere av det i forhold til å bistå litt...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden i håp om at noen som er innom her kan svare på de spørsmålene jeg har stilt. Er fullstendig klar over at dette ikke akkurat er den mest spenstige projektoren på markedet men det hadde vært supert om noen av dere med peiling og sikkert med gode svar hadde kunne skrevet noen linjer her med svar..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket i både brukermanualen og data-arket til TW10 nå, men finner desverre ingenting om offset..... Kanskje noen som eier den kan hjelpe?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som jeg har funnet ut av dette med offset på denne. Og den er faktisk 0 som jeg trodde, eller iallefall tilnærmet 0 :-) Da gjenstår bare fremdeles valg av maling (fargekode) til denne for best mulig bilde om noen kan anbefale meg noe...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •