Vurdering: kjøp av ny prosjektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurdering: kjøp av ny prosjektor?

Heisann. Kjøpte meg en Hitachi CP-X320 prosjektor for 4 år siden og har etterhvert begynt å tenke litt på å skifte den ut. Isåfall blir det en Hitachi PJ-TX200/TX300 og lurer litt da, hehe. Hvor stor forskjell blir det egentlig?

Jeg har brukt den jeg har nå til film, spill, presantasjoner osv. og synest den har fungert strålende, hehe. Vil jeg oppleve en ny verden med en ny prosjektor?

Har forøvrig også tenkt meg et sånt Dreamscreen DynaGray lerret eller hva det nå heter? Er dette gunstig til tx-prosjektoren?

På forhånd takk for all hjelp og tips.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til projektoren du har, men etter hva jeg har lest på forumet så kan TX200 være et vel så godt kjøp prismessig da forskjellen ikke er natt og dag på TX200 og TX300.

Søk på forumet, det ligger veldig mye informasjon om begge, da de er populære.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har TX200 med dreamscreen dynagrey.. dette syns jeg ser ganske bra ut!
    Funker fint til mitt bruk iallefall.
    Nå har ikke jeg så mye erfaring enn de andre brukerne her da, men som jeg har skjønt er det ikke så stor forskjell på 200 og 300. Nå finner du jo i tillegg gode tilbud på TX200 overalt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. Tror kanskje jeg formulerte meg litt dumt.. hehe..

Det jeg egentlig mente var hvor stor forskjell det kom til å bli fra min gamle prosjektor sett oppimot disse TX-modellene..

Her er specs til min gamle:
    Hitachi Projectors: Hitachi CP-X320W PolySi LCD projector

Tror kanskje det blir en TX300 jeg går for siden de har sånn tilbud sammen med dreamscreen-lerret og lampegaranti på avshop. Også er den jo pen å se på da

Trenger ikke svar fra noen som har brukt prosjektoren liksom, men hvis noen ser på specsene, og bare ser for seg forskjellen mellom den og TX-200 eller TX-300, for å si det litt vanskelig, hehe.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har overhodet ingen problemer med å anbefale deg en TX-200 eller 300 i forhold til den du har i dag. Mye har endret seg på projektorfronten i løpet av de siste 4 år, og med en 4:3 projektor med 1100 AL og 200:1 i kontrast på din gamle kan du trygt se frem mot en radikal bildeforbedring.

Siden du vil gå for en 16:9 projektor, og at du tidligere hadde en 4:3 (med kanskje et 4:3 lerret?) kan nok kombinasjonen TX-200 med lerret være å foretrekke fremfor TX-300 alene. Min mening er at du får mer value for money med den pakken.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god. Jepps.. Tenkte på den kombinasjonen, så hvis jeg kommer over en god bruktdeal blir det nok en tx200. Hvis jeg først kjøper nytt uansett blir det nok heller en tx300 med nytt lerret, tiltross for at jeg må legge litt mer i det.
    Men takk for alle svar ihvertfall. Ting har blitt klarere nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk TX300 igår. Det blir ikke mulig å gå på kino lenger nå. Jeg fikk et veritabelt hakeslepp og er superfornøyd!! :-) Har bare kjørt component med medfølgende lakris-kabler. Imorgen får jeg Supra HDMI-kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helene1
    Fikk TX300 igår. Det blir ikke mulig å gå på kino lenger nå. Jeg fikk et veritabelt hakeslepp og er superfornøyd!! :-) Har bare kjørt component med medfølgende lakris-kabler. Imorgen får jeg Supra HDMI-kabel...
    Artig. Du har vel ikke greie på om det funker å bruke en sånn Supra DVI-HDMI kabel rett fra pcen?

Trenger en isåfall å stille inn noe mer elelr funker det da omtrendt som å bruke en vanlig vga kabel?

Blir det noen forskjell i bildet ved bruk av DVI-HDMI satt opp mot vanlig VGA?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg der, dessverre... Men det ble ikke akkurat dårligere idag med HDMI

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig. Du har vel ikke greie på om det funker å bruke en sånn Supra DVI-HDMI kabel rett fra pcen?
    Det fungerer uten problemer.

Trenger en isåfall å stille inn noe mer elelr funker det da omtrendt som å bruke en vanlig vga kabel?
    Sett oppløsningen til 1280x720 på PC'n så er du igang.

Blir det noen forskjell i bildet ved bruk av DVI-HDMI satt opp mot vanlig VGA?
    Nei, men bildet dra DVI/HDMI er ofte litt skarpere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •