Mitsubishi HC3100 DLP eller HC5000 LCD ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er riktig at synlig screendoor ikk er noe issue på denne projektoren, men går du tett på lerretet ser du likevel at regnestykket stemmer. Det er bare det at pikslene er så små at det er vanskelig å se pikselstruktur. Fyllingsgraden er likevel godt under 50%, og konsekvensen er begrensning i dybdefølelse, ikke synlig pikselstruktur.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Hva er du ikke får til å gå opp? Regnestykket på at screendoor burde egentlig være et problem på HC 5000?
    Nei, ikke at det skulle være noe problem, men at det skulle være et mindre problem enn på en 720 DLP, siden den muligens helt gale matematikken mener at nettingen skal være dobbelt så kraftig selv om maskene er mindre.

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Har sett HC 5000 - dog noe begrenset x antall ganger over to dager, og screen door er ikke noe problem. Da skal du veldig nærme i så fall.

Hvorvidt matematikken sier at det burde det egentlig være, får heller da bare være sånn.
    Ja, enig i det. Det heter seg at ingeniører tror at matematikken er en tilnærming til naturen, fysikere tror naturen er en tilnærming til matematikken, mens matematikere ikke forstår forskjellen. Jeg går for den første.

(Legger ved tallene for moro skyld, fikk ikke laste opp OpenDocument, så det er bare excel-fil. Ikke det mest vitenskapelige regnestykket, men det ser riktig ut)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke fillrate på HC5000 55%, men snarere 43%. Eller er det bare jeg som leste spesikfikasjonene til Epson feil?

Uansett, vil for ordens skyld tilføye at mine betraktninger rundt disse to projektorene kun er basert på inntrykk fra en uferdig enhet, samt tilbakemeldinger fra messen Component.se var med å arrangere i helgen. Vi (Hjemmekino) er dessverre ikke tilgodesett noen testeksemplarer av disse enhetene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå er vel ikke fillrate på HC5000 55%, men snarere 43%. Eller er det bare jeg som leste spesikfikasjonene til Epson feil?
    For å være ærlig er jeg ikke sikker på noen av fillratene det er snakk om her, hadde bare lest "50+++" eller noe slikt, man kan fritt bytte ut verdiene i excel-arket om man vil :-D

Jeg prøvde å søke litt på dette, og finner omtrent bare tråder fra avforum, er vi de eneste i verden som bryr oss om dette? :roll:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HC5000 har MLA, slik at effektiv fillrate er vel sagt å være 55% ca.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson Starts Volume Production of New D6 Series HTPS Panels

Du finner info litt ned på siden. D5 (720) fillrate 59%, og D6 (1080) fillrate 43%.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er MLA, og nøyaktig hva gjør denne funksjonen. Er det snakk om defokusering av piksler ala smoothscreen? Har du link til MLA info fra Mitsubishi?

Eneste info jeg finner ang MLA på Mitsubishi's nettsider er "multilane addressing" i forbindelse med små LCD-paneler til mobiltelefoner.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er MLA, og nøyaktig hva gjør denne funksjonen. Er det snakk om defokusering av piksler ala smoothscreen? Har du link til MLA info fra Mitsubishi?

Eneste info jeg finner ang MLA på Mitsubishi's nettsider er "multilane addressing" i forbindelse med små LCD-paneler til mobiltelefoner.
    Her hadde jeg skrevet endel, så sluttet Firefox å virke... typisk

Dersom du leser data-arket på HC5000, står det følgende:

Display Technology: 0.74" 3-LCD (With Micro Lens) Inorganic C2Fine

Det står desverre lite om MLA på nettet, men det er i hovedsak mikrolinser som står foran hver pixel. Disse er designet for å fokusere lyset bedre og for å øke effektiviteten. Jeg finner desverre ikke noe som dokumenterer mindre SDE just nu.

http://www.digitalenterprises.co.nz/...lens-array.gif

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SDE var inte något problem med HC5000 på 3m duk!!! Men LCD har inte simultankontrast nog att tävla med DiLa och DLP tyvärr. På mässan var det mer än tydligt att HC5000 och nya D6 panelerna för min del inte lever upp till de höga förväntningar jag haft. OnOff CR är den OK men den ser totalt urvattnad ut jämfört med Pearl och DLP. Jag skulle tagit HC3100 eller ännu hellre Samsung 710 alt Projectiondesign AM2 som såg ruskigt bra ut på mässan.

Roland

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående fillrate og MLA på C2fine: http://avforum.no/forum/digitale-pro...ns-c2fine.html
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •