Er det praktisk mulig og ha pj i mitt rom? trenger hjelp :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det praktisk mulig og ha pj i mitt rom? trenger hjelp :)

Etter mange år med 28" mark crt tv er det på høy tid og gi bildedelen i oppsettet litt oppmerksomhet!

Og nå vil jeg handle pj!

Jeg har ingen praktisk erfaring med pj fra før, men jeg har lest en del her på forumet i det siste

Jeg trenger altså hjelp til og finne ut om det er mulig og sette opp en pj i rommet mitt, hiver opp noen bilder så man kan se farger og plaseringsmuliheter for lerret og pj. budsjett kommer jeg tilbake til etter bildene.

veggen i front måler 295cm og mellom front ht er det 150cm, men jeg kan flytte de lengre ut mot sideveggene om nødvendig.

Her er bakveggen, 320cm mellom front og bakvegg, sweetspot er for tiden rammemadassen :S

Taket er hvitt og der er en vifte med lys, mulig den kommer i veien?, og takhøyde er 235cm.

Når det gjelder lerret er det vel rammelerret som er og foretrekke om jeg ikke må ha muligheten til og fjerne det når pj ikke er i bruk? tv'n på bildene skal vekk uansett så den kommer ikke i veien på noen måte.

Jeg har 100% lyskontroll
    Lerret størrelse vil jeg ha max 170cm bredt pga plassmangel og det er det minste rammelerretet jeg så på avshop.

Bruksområde vil bli film og musikk dvd samt litt pc bruk til og se serier, tv er uaktuelt.

Budsjett.

Pj + lerret 15000,-
    kabler og annet kjafs kommer utenom.

En dvd spiller må også kjøpes da den gamle er henvist til snekkerbua som cd spiller

Budsjett til dvd spiller, ca 3000,- om nødvendig kan jeg øke innsatsen litt

--------------------------------------------
    Her er pj og dvd spiller jeg har tenkt på. men om det er en god match vet jeg ikke: Hitachi HD LCD PJ-TX300 + V2 WideFrame SUPERTILBUD hos avshop kr 14999. + DENON DVD-1930 DVD-spiller, 2798kr. kan jeg bruke dette i mitt rom og er det greie produkt og sette opp for en amatør?

Ble sikkert rotete dette, men håper moen skjønner hva jeg er ute etter, og trenger dere mere info for og svare er det bare og hyle ut!

mvh Alexander

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Optoma HD70, denne vil du klare å få 100" lerret (eller rundt det) på avstanden du har no. Om du kun kan ha 170cm bredt bilde, så kanskje du kan få problemer med avstanden. Sjekk kalkulator på projectorcentral.com

Min HD70 står ca. 3.5m fra lerretet, og det er såvidt eg klarer å presse bildet ned i 106" som lerretet mitt er.

Denne har netshop.no hatt til veldig lav pris, så den og lerret bør du få til godt under budsjettet ditt (11-12k). Bildet her slår TX300 , og alt anna av LCD projektorer.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ser ut som det går med 170cm lerret, men det er ikke sikkert jeg tolker calculatoren rett:S

Frontene er 109cm total høyde... så jeg kan ikke lure bildet over de...

Og foresten, burde jeg plassere pj på hylle eller med takfeste?

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Polyglass
    Hei, ser ut som det går med 170cm lerret, men det er ikke sikkert jeg tolker calculatoren rett:S

Frontene er 109cm total høyde... så jeg kan ikke lure bildet over de...

Og foresten, burde jeg plassere pj på hylle eller med takfeste?
    Rommet jeg skal ha kino i, når jeg blir ferdig med resten av huset, er 2,7*3,9.
    Ja, det er lite, men det er det eneste jeg har pr.dags dato. Men bra skal det pokker meg bli! Uten tvil!!!
    Det at ditt rom er litt bredere (hver cm teller:-D ), er jo topp. Kommer også til å gå for 170 (DIY) ramme.

Om du fjerner vifta i taket, kan du montere pj i taket. Hvis projektoren tillater å sende bildet tilstrekkelig langt ned på så kort avstand. Ingen bakdeler med hylle, annet enn støy, Noe jeg aldri har hørt fra min Z4, som visstnok skal være "ille".
    Lykke til. Kommer til å bli knall, det er jeg sikker på! (Mr. Hopeful)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hey

Godt og høre det er flere med minikino planer enn meg selv

Flott og få vite att det er mulig og presse en pj inn her, tror jeg kommer til og plassere den på hylle, da sparer jeg penger som kan legges i f eks bedre hdmi kabel.

Og foresten vet du hvordan ferdige rammelerret blir levert? det må vel settes sammen hjemme eller?

Lykke til med kino du også da!

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har også takvifte

Bildet går fint under den, bildebredde 175 cm og 16:9 format (widescreen). Bilder er lagt ut på linken i signaturen.

Denne guiden er nyttig:
    http://avforum.no/forum/guider-video...en-rommet.html

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig nyttig guide, takker!

Sjekka ut linken din, gratulerer med flott pj! ikke rart nattesøvenen er truet

Tipper jeg går for tx300 pga liten kasteavstand og siden jeg er førstegangskjøper er det greit med litt lettere instillingsmuligheter

Foresten hvordan finner jeg ut om jeg trenger grått eller hvitt lerret? er det fargene på rommet og pj type som bestemmer det?

Pokker meg kjipt og vere nybegynner og livredd for og kjøpe katta i sekken :S

Ser frem til den dagen jeg skal snurre film :P

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Polyglass
    Foresten hvordan finner jeg ut om jeg trenger grått eller hvitt lerret? er det fargene på rommet og pj type som bestemmer det?
    Det lurer jeg på også. Blir ikke stort klokere av å lese dette:
    Lerretet er en viktig del av en
    Med hvit Tupplur rullgardin kastes det så mye lys tilbake i rommet at jeg lett ser tastaturet når jeg skriver (uten annen belysning). Jeg ser fint bildet også i dagslys (ikke direkte sollys). Tror jeg kommer til å gå for grått lerret.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 3,2 meter kan du få mellom 184 og 131 cm bredt bilde med LG AN110. Du sparer pengene for takstativ (veggfeste er med), du slipper LCD, og den har (oppgitt) lave driftskostnader.

Jeg er så fornøyd med min at jeg må evangelisere litt :-D

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ser ikke ut at du har noe så ille mye større rom enn meg...eller avstander. så det går jo!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •