Dlp + avstand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Dlp + avstand

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dlp + avstand

Hei.

Vi er i tenkegropen når det gjelder kjøp av pj. Har ett rom i kjelleren som skal brukes, ca 4 meter til der jeg skal henge opp pj. Bredden på rommet gjør at jeg ikke har lyst til å ha noe bredere lerret enn 170. Sitteavstand rundt 3-3,5 meter. Skal være mulig og få full lyskontroll.

Jeg har kikket litt på forskjellige pj, og "regnet" litt på den kalkulatoren på Projektorcentral. På meg virker det som om en dlp prosjektor har mindre plasseringsalternativer enn en lcd.? De jeg har sett på er optoma hd70, infokus 4805. Prøver og holde oss under 10 lapper

Er jeg på jordet? Bruker jeg kalkulatoren feil? Er jeg bedre tjent med en lcd?(kikket på en sanyo z4) Den vil være enklere og plassere eller?

MVH
    K

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyere LCD er mer plasseringsvennlige, men du burde finne en DLP som passer pga. bedre (absolutt) bildekvalitet.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG AN110 vil gi ned til ca 170 bredt på 4 meter og er DLP, men koster litt mer enn skissert. Man sparer egentlig inn de pengene etter 3000 timer, når andre projektorer må bytte pære, mens AN110 bare er gått halvveis. Gitt at man har tenkt å bruke projektoren 6000 timer er AN110 sammenlignbar i pris med projektorer til 10-11000 som har pærelevetider på 3000. Utfra oppgitte tall da. Man trenger heller ikke takstativ til AN110, siden den henges på veggen.

Jeg synes bildet er fantastisk, men jeg er jo partisk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •