Problemer med bildet fra pc til projektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer bonniemarino sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bildet fra pc til projektor.

Hei. Har koblet pc`en til min Benq w100 projektor. Men har noen problemer med bildet.

Når jeg bruker den native oppløsningen til projektoren viser bildet på benq`en nesten uforståelige tegn. Flere av tegnene er halvfulle og noen er helt borte. Ser nesten kinesisk ut. Setter jeg derimot oppløsningen til enhvert 4:3 oppløsning er tegnene normale igjen.Hva skjer? Må jeg bruke 4:3 oppløsning på pc? Bruker den mest til film over pc så det blir litt format feil her og der hvis jeg må bruke 4:3.
    Jeg bruker vga ut fra pc gjennom en vga-dvi adapter inn på dvi inngangen på projektoren. Er dette feil? Kan det rettes ved å bruke dvi-utgangen fra pc istedet?

I tillegg viser videofiler problemer.Spesielt på ansiktene ser det ut som hakking eller en trappelignende sak. Blir vel kalt noe som stairstepping eller noe på engelsk. Har prøvd dvd og komprimert materiale. Med samme resultat. Avspilt på zoom player og media center.Likt resultat. Har prøvd på dvd-spiller og får ikke problemet der.

Projektoren har 854-480 oppløsning.Jeg sitter 3,10 meter fra lerret og bildet er ca 80tommer.

Noen som vet hva som er årsaken og hvordan jeg eventuelt kan fikse det?

Med vennlig hilsen!
    Ole

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enten så synkroniserer ikke projektoren din på nativ oppløsning, eller så er det skjermkortet i PC-en som ikke støtter 854x480.
    Dersom du bruker DVI-DVI så vil PC-en detektere riktig oppløsning, og sende rett oppløsning til projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •