Har "endelig" bestillt Sony HS20, hvilken DVD velg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    lurer litt på Pioner 686 nå. Ser at den skårer bra i tester/samt erfaringer hos folk
    eller mener du 668?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det jeg egentlig mente var egentlig om den har samme funksjon innebygd, som disse Dvd-spillerene har(nemlig Progressiv scan)?
    Ja, videokretsene i projektoren kan gjøre det samme.
    Altså.... Nei. Progressive DVD spillere arbeider i det digitale domenet hele veien. Video-kretsene i prosjektøren må utføre de-interlacingen på det analoge signalet den får, og det er selvsagt ikke like lett å gjøre denne jobben analogt som det er å gjøre det digitalt. (Er ikke uten grunn at en simpel HTPC kan være bedre enn en vanlig DVD-spiller->Faroudija linjedobler til over 10000,-.)

Samsung HD-935 ser ut som den beste økonomiløsningen for tiden. Den har både DVI utgang og componentutgang slik at du får testet hvilket system som du synes gir det beste bildet. Personlig er jeg fortsatt HTPC frelst, men Samsungen er såpass billig at det går ann å eksperimentere med den uten at det koster skjorta.

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bblqg99
    Vil det da være unødvendig med ny PS dvd spiller?
    Hvilken modus må en i så fall ha Pj'en i?
    (Siden jeg alikevel ikke har komponentutg på min spiller, kommer denne til å bli byttet straks økonomien tillater det , lurer litt på Pioner 686 nå. Ser at den skårer bra i tester/samt erfaringer hos folk)

Ja nå er det vel til for Jon Blund, så jeg får drømme litt om PJ en
    Oj, hvis du mener Pioneer 668 så ser den bra rå ut ja.. Viste ikke at den var så "billig".. HDMI og 12bits overføring passer jo perfekt til Sony sine 12bits kretser. Begynte å sikle etter den selv nå..

Mvh.
    Tore K.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså.... Nei. Progressive DVD spillere arbeider i det digitale domenet hele veien. Video-kretsene i prosjektøren må utføre de-interlacingen på det analoge signalet den får, og det er selvsagt ikke like lett å gjøre denne jobben analogt som det er å gjøre det digitalt.
    Greit nok at det gjøres digitalt i DVD spiller, og Analogt i projektor... Men i bunn og grunn skjer den samme prosessen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Greit nok at det gjøres digitalt i DVD spiller, og Analogt i projektor... Men i bunn og grunn skjer den samme prosessen.
    Joda, du kommer deg fra A til B med hest og kjerre, men det er litt mer effektivt med bil.

Seriøst dog, DVD formatet er kodet på en slik måte at det skal være lett å gjøre det om til et flytende bilde. Dette er styrt vha. "flagg" som er lagret på DVD plata som viser hvordan bildet skal dekodes, det er disse flaggene som gjør det lett for DVD spillerene å vite om den for eksempel skal utføre 24 cinema dekoding eller video dekoding. Så snart du omgjør filmen til et analogt interlaca bilde så mister du veldig mye styringsinformasjon i prosessen. Du må igjennom mange *ekstra* prosesser for å finne tilbake til den informasjonen.

Du kan få mye av det samme resultatet med en analog de-interlacer/skalerer, men for en digital prosjektor så er dette helt unødvendig. Du må da gå fra: digitalt->analogt->digital. Du slipper altså det analoge steget.

Mvh.
    Tore K.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut
    Da får jeg vel se meg om hvor de har billigste 668 (og ikke 686 som tidliger skrevet ops: )
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler ikke denne tråden egentlig om "hvilken dvd spiller velger jeg". Den burde vel flyttes til: Stasjonære DVD spillere/brennere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Handler ikke denne tråden egentlig om "hvilken dvd spiller velger jeg". Den burde vel flyttes til: Stasjonære DVD spillere/brennere.
    Tja, han som startet tråden ønsket vel å vite hvilken DVD spiller som passet best til sin Sony HS-20. Blir litt dumt hvis han skal stille det spørsmålet i et forum som ikke har personer som eier Sony HS-20?
    Sony prosjektørene er nemlig en sær rase som krever helt spesielle spillere for å få utnyttet dem maksimalt. Mest pga. den "sære" 16:9 oppløsningen, dvs. 1366x768/56Hz.

Mvh.
    Tore K.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest pga. den "sære" 16:9 oppløsningen, dvs. 1366x768/56Hz.
    da fikk han jo rett svar allerede i det første svaret i tråden. men de har lett for å balle på seg disse trådene
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, han som startet tråden ønsket vel å vite hvilken DVD spiller som passet best til sin Sony HS-20. Blir litt dumt hvis han skal stille det spørsmålet i et forum som ikke har personer som eier Sony HS-20?
    Sony prosjektørene er nemlig en sær rase som krever helt spesielle spillere for å få utnyttet dem maksimalt. Mest pga. den "sære" 16:9 oppløsningen, dvs. 1366x768/56Hz.
    Takk for det, det var faktisk noe slik jeg også tenkte

Ser forresten i det tyske forumet www.meinheimkino.com at der er mye diskusjoner angående lignende sammensetninger,Nec vs.Sanyo++)
    Så dette må da være helt greit. I allefall sålenge dette ikke er en ren Dvd forespørsel?
    Ellers kom jeg med forslag om det ikke hadde vært på tide med en Offisiell Sony Vpl-Hs20 tråd, men vet ikke kriteriene for noe slikt, samt ikke hvem som tar disse avgjørelsene.
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Mest pga. den "sære" 16:9 oppløsningen, dvs. 1366x768/56Hz.
    da fikk han jo rett svar allerede i det første svaret i tråden. men de har lett for å balle på seg disse trådene
    Hehe, helt enig. HTPC er best, men det finnes faktisk DVD spillere som takler den sære oppløsningen til Sonyene også, f.eks. Bravo D1 skal takle det dersom den oppdateres. Det kommer også flere spillere som kan bruke "custom resolutions", så det blir bedre etterhvert.

Et annet problem er at det med DVI slett ikke er så enkelt å overføre digitale signal som en skulle tro. Den bruker forskjellige måter å "kode" fargene på alt etter som om det skal være et video signal eller et datasignal. Da dukker det altså opp enda et sært problem som vil kun være forskjellig fra prosjektørtype til prosjektørtype.

Mvh.
    Tore K.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kom jeg med forslag om det ikke hadde vært på tide med en Offisiell Sony Vpl-Hs20 tråd, men vet ikke kriteriene for noe slikt, samt ikke hvem som tar disse avgjørelsene.
    Det er ikke noen spesielle kriterier for offisielle tråder bortsett fra at det kun lages dersom det er spesielt populære produkter. Det er pr.dags dato ikke HS20.

Admin og Moderatorer kan gjøre dette.

Ellers synes jeg fortsatt denne tråden hører til her.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •