LG AN110 vs BenQ PE8720

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG AN110 vs BenQ PE8720

Hvor stor er forskjellen på disse to egentlig, rent bildemessig (PQ) ? De skal stå konstant tilkoblet HTPC, så intern skalering, deinterlacing osv er komplett uinteressant for meg. Men sortnivå, bildestøy, fargebalanse og forsåvidt støynivå er interessant.

For referanse var den siste PJen jeg hadde en TW600, som jeg synes hadde ett bra bilde, men litt dårlig sortnivå, noe uskarp, og litt støyende/irriterende iris innimellom.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har hatt begge to og må nok si at Benq 8720 stiller i en litt annen klasse en LG AN 110. Det eneste som LG er bedre på er størrelse. Benq er stoooor.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Hei!
    Jeg har hatt begge to og må nok si at Benq 8720 stiller i en litt annen klasse en LG AN 110. Det eneste som LG er bedre på er størrelse. Benq er stoooor.:-D
    Plass har jeg nok av. Og nå har jeg bestillt Benqen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt AN110, men har nå 8720. Du har gjort et godt valg, men andre ord.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Plass har jeg nok av. Og nå har jeg bestillt Benqen
    Tror nok ikke du vil angre. Er veldig fornøyd med min.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Tror nok ikke du vil angre. Er veldig fornøyd med min.:-D
    He, er litt spent på regnbuer, har ikke hatt DLP før. Husker med skrekk og gru en Infocus X1 jeg så, regnbue nirvana. Den var så ille at jeg skrinla DLP frem til nå.

Men med lite nytt på 720p LCD fronten (selv om både Epson & Pana ser ut til å ha fine nye produkter), 1080p fremdeles over min prisklasse, og denne prisen på en relativt "high end" projektor så måtte jeg slå til. Skal hentes hos AVShop i morgen (forhåpentligvis), og DreamScreen DynaGrey lerret til uken så blir det forhåpentligvis bra. Gleder meg til å bli kvitt Projecta bølgelerret (tm).

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 8720'n verdt de 4000 kr mer enn AN110 den vil koste inkl. et brukbart takfeste? Og hvordan er PE7700 i forhold til AN110 og PE8720? 7700 fås jo for 7500 nå...

Kan dere som har hatt både AN110 og PE8720 utdype HVA forskjellene går på? Er det farger? Sortnivå? Kontrast? Skarphet? Pixelstruktur? Regnbueeffekt? Lysstyrke? Og da mener jeg forskjeller av typen man faktisk kan se selv om det går en uke fra man ser den ene til den andre projektoren.

EDIT: Glemte å si at jeg skal bruke projektoren med en HTPC, så forskjeller i skalering/deinterlacing betyr ingenting. 1:1 pixelmapping-støtte, derimot er interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Er 8720'n verdt de 4000 kr mer enn AN110 den vil koste inkl. et brukbart takfeste? Og hvordan er PE7700 i forhold til AN110 og PE8720? 7700 fås jo for 7500 nå...

Kan dere som har hatt både AN110 og PE8720 utdype HVA forskjellene går på? Er det farger? Sortnivå? Kontrast? Skarphet? Pixelstruktur? Regnbueeffekt? Lysstyrke? Og da mener jeg forskjeller av typen man faktisk kan se selv om det går en uke fra man ser den ene til den andre projektoren.

EDIT: Glemte å si at jeg skal bruke projektoren med en HTPC, så forskjeller i skalering/deinterlacing betyr ingenting. 1:1 pixelmapping-støtte, derimot er interessant.
    Hvis du har sett på AE900 så skal benq7700 være dårligere enn den ifølge projectorcentral. Og Den nye panasonicen ae/ax100 eller hva den nå heter skal være bedre enn 900'en igjen og den koster ikke så mye mer enn 7700 heller.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg vil aldri noen av de nåværende LCD-projektorene kunne være like bra som DLP da detaljer i mørke scener er øverst på lista av hva som for meg gir et bra bilde.

Det ble en AN110 på meg pga plassering. En projektor som stikker 40 cm ut fra veggen hengende under en hylle 160 cm over gulvet ble ikke særlig aktuelt, selv om 8720's utvilsomt ville gitt et bedre bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •