1080p prosjektor i lyst rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080p prosjektor i lyst rom

Hei
    Jeg lurte på om noen kan hjelpe en nybegynner som meg til valg av prosjektor med full Hd.Rommet mitt har lyse vegger og lyst tak Tenkte på sony pearl men blir den bra i mitt rom?? Gjerne kom med alternativer hvis noen vet om en bedre løsning..

Takk

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action model three 1080 burde klare dette greit, men jeg tror nok uansett jeg ville vurdert maskering av rommet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Model Three er vel i dyreste laget for de fleste enda. Har samme problemet sjølv, og ser på optoma HD81 som er alternativ.. dyr denne og, men håper prisen her er gått ned litt til mars når eg skal oppgradere

Pearl blir nok for lyssvak.. HC5000 er og for lyssvak, ihvertfall for meg osm ønsker 120" lerret.

Eg har forholdsvis lys stue for tida med HD70, dette er akseptabelt, sjølv om det er ganske mykje refleksjoner fra tak og vegger..

Klart maskering burde vært gjort, men dama vil helst ha stua lys og fin. Skal prøve meg med å argumentere for litt mørkere gulbrun/varm farge istedet for kaffe lattè som er me har no.. Denne er lyslys beige.

Gorm, du har ikkje tips ang. farge som har WAF aksept for stuebruk, men som samtidig egner seg for å gjere stua meir projektorvennlig?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du ikke får maskert bort strølys fra vinduer er mitt beste råd enten plasma eller bakprojeksjon hvis du skal ha moderat stort bilde i stua som funker også med lysene på... Hvis du har mulighet til å dekke til vinduer slik at du får det moderat mørkt funker Pearl fint, har hvite vegger og tak selv, og selv om en del av kontrasten "suges" opp som følge av dette, er dynamikken svært imponerende.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Gorm, du har ikkje tips ang. farge som har WAF aksept for stuebruk, men som samtidig egner seg for å gjere stua meir projektorvennlig?
    hehe, skal du har WAF farge, må den nødvendigvis velges av "W her self". Det er i hvert fall min erfaring.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, Ah.. Høres bra ut. Vinduer er ikkje noke problem. Bur i Alta og for tida så mesteparten av vinteren er det bekmørkt ute. Tenkte mest på veldig lyse vegger og tak.

Gorm, Ja, du har jo rett i det. No var planen at eg skulle manipulere litt i forkant slik at valget blir styrt mot mest "riktig" farge.. Men, spørs nok om ikkje det er eg som ender opp med å bli manipulert til å å velge "riktig" fra hennes synspunkt.. Pleier å være lsik..hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar
    Jeg har mulighet for å dekke vinduer men veggene kan jeg ikke gjøre så mye med...
    Kanskje en ide å vente litt.
    Blir vel kanskje billigere å bedre alternativer etterhvert.
    Trenger ikke ny prosjektor før ps3 kommer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •