Tak oppheng til PJ-TX200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tak oppheng til PJ-TX200

Jeg lurer på hvilket takfeste jeg skal kjøpe til en Hitachi PJ-TX200? Taket der den skal henges er et skråtak, så festet må kunne tiltes. Min lokale forhandler kan tilby disse to variantene: Vogel VPC 545 og BTech-881. Selgeren påstår at det Vogel takfestet han selger er spesialtilpasset min prosjektor og vil være et bedre valg. Stemmer dette? Et viktig poeng må være at festet ikke forskyver seg over tid slik at jeg må justere hver uke.

Prisen de selger for er 995,- for BTech og 1500,- for Vogel.

Håper noen kan gi meg noen råd og vink her. Og er prisene så høye at jeg bør gå til noen andre?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel etterfølgeren til 4010 fra Vogel's. Det brukte jeg på min TX200 og det fungerte helt perfekt. Når det gjelder skråtak så ville vel jeg festet en kileformet "kloss" i taket slik at du fester takopphenget i den. Da henger opphenget i vater og jeg tror det vil bli mer stabilt da. Opphenget jeg brukte måtte jeg ikke justere i løpet av de 5 mnd jeg hadde TX200 og jeg betalte mer da jeg kjøpte oppheng så jeg tror prisen er grei nok. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et poeng er jo også at opphenget må kunne brukes om igjen hvis jeg bytter prosjektoren. Nå er ikke dette en aktuell problemstilling, men jeg vil allikevel ta høyde for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålangt så tror jeg med meg selv at de 500,- som vogel koster ekstra vil være verdt det. Når det gjelder en kileformet kloss, så har jeg tenkt tanken selv. Har gjort noe liknende på senter høytaleren for å vinkle den mot sitteposisjon (plassert over lerret).

Prosjektoren vil bli plassert litt ved siden av en bærebjelke (ikke rett på), så det jeg har vurdert er en planke mellom de to bærebjelkene, som da har en kileform. Så fester jeg opphenget i den planken. Vil nødig ta sjansen på at prosjektoren faller ned :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å informere har jeg nå kjøpt et SMS CL F75 takfeste. Dette fungerer bra sålangt, og monteringen gikk fint :-D

Det virker ikke så 100% stabilt som jeg ønsket det, men det vil vise seg. Siden jeg fikk det til en god pris, så syntes jeg det var et godt kjøp, men tror nok også de ekstra pengene du bruker på Vogel vil være verdt det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •