Panasonic TH-AE300 Test

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-AE300 Test

Jeg fikk testet min AE300 skikkelig igår. Vi satte den opp mot en Barco 1200 Graphics (en liten sak på ca. 100 kg) :lol: Bildet ble testet på hvit lerret med 1.5 gain med 3 meter bredde. Barcoen var koblet til en Skyworth P.scan DVD spiller, AE300 var koblet til PS2 via komponent kabel. Vi hadde ikke noen store forventninger. Men tro meg, bildet på ae300 var sinnsykt bra, jeg kunne nesten ikke tro hva jeg så, ingen screendoor i det hele tatt og den døde blå pixelen som jeg har var mye mindre plagsom nå, ikke plagsom i det hele tatt faktisk.

Vi testet den med filmene We Where Soldiers og Star Wars 2. På we where soldiers så var kontrasten på de mørke senene veldig bra, på Star wars så var di enda bedre, meget god dybdefølelse og fargtonene var perfekte i begge filmene. De hvite senene på hav planeten i Starwars var blenda hvite og helt rene, Lysstyrken på pæren i panasonicen sto også i low mode og den var forsatt utrolig lyssterk, t.o.m med lys på i rommet.

Den var jo såklart ikke bedre en Barcoen, skulle bare mangle med en prislapp på 350 000.- Men tenk når den er koblet opp på en skikkelig DVD spiller, da begynner vi å snakke her. Barcoen var fastmontert i taket og var satt opp av en professjonel person fra ABB som jobber med dette og har virkelig peiling på bilde og Projektorer.

Panasonicen er den beste LCD projektoren vi har sett så langt og kan på det varmeste anbefales, ett trygt og godt kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har bare ett par synnspunkter angående Barco 1200.

1. Det er en 12 år gammelt chassis.

2. Den ble konstruert for høye data-oppløsninger, det ble derfor ett par kompromisser i konstruksjonen. For å oppnå høy båndbredde så er konstruksjonen noe spesiell, noe som resulterer i ganske mye støy i video-bilder, og fargene er noe av det dårligste du finner på 3-rørs projectorer.

3. Med en Skyworth-spiller utnytter du ikke potensialet i Barco'en eller. Har eid ett par av denne spilleren, og den har ett meget mykt bilde.

I min fasit så rangerer Barco 1200'en nesten på bånd når det gjelder bruk til hjemmekino blant 3-rørs projectorer.

Jeg vet at en del eiere her på forumet er sterkt uenig i det, og det er jo helt greit!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Barco 1200

Vel, jeg synes barcoen gir ett meget bra bilde, jeg vet at skyworth ikke er noe særlig bra dvd spiller, men den gir ivetfall ett bedre bilde på NTSC filmer enn en spilleren DVP-7700 uten pscan (linjene ble så og si borte på ntsc). Den skal byttes ut med en bedre dvd senere og en scaler. Siste filmen jeg så på barcoen var istid og her var fargene meget bra og bildet var krystall rent og uten noe som helst støy.

Han som eier barcoen var svin heldig, den hadde ligget i 3 år på lager pga ett kort som var røket i den, de hadde bestillt nytt kort men leveringstiden var så lang at abb kjøpte ny projektor. Så han fikk kjøpe den for det di hadde betalt for det nye kortet, altså 5000 kroner. Det var bare å ta med seg pj hjem og plugge i det nye kortet og vips så var den igang igjen. Den var gått litt over 6000 timer og har ingen form for slitasje eller innbrenning på rørene og den var ellers helt strøken uten noe riper eller sånt. Så det kaller jeg ett røverkjøp.

Vil bildet på min ae300 bli mye bedre hvis jeg bytter ut min 7700 dvd med phillips dvd963sa. Prøvde for første gang igår (natt) å kjøre 7700 med komponent til ae300, spillte av toy story 2 og jeg synes bildet var knall skarpt og fargene var helt utroligte uten å flyte ut eller bli alt for dominerende.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min fasit så rangerer Barco 1200'en nesten på bånd når det gjelder bruk til hjemmekino blant 3-rørs projectorer.

Jeg vet at en del eiere her på forumet er sterkt uenig i det, og det er jo helt greit!

Jeg er en av dem. BG 1200 kjører fletta av det meste. 9" rør, sylskarp og med en oppløsning i bildene du skal lete lenge etter. Litt slapp i fargene men den kan fargefiltreres og da fremstår den med meget gode farger.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde blir best med en CRT projektor!