Infocus X1 vs Sanyo PLV-Z1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1 vs Sanyo PLV-Z1

Har tenkt å handle prosjektor til ca 10kkr, og disse ser ut til å være blant de mest populære i denne klassen.

Har demoet en Infocus 4800, og så regnbue effekten (noe jeg ikkke gjorde på 5700en) , uten at det er noe som jeg tror vil plage meg noe særlig.

Prosjektoren er tenkt tilkoblet en HTPC, avstand til lerret ca 3m, for hovedsaklig å se på DVD og egnet tv-titting, så deinterlaceren er dermed ikke noe viktig for meg. Noen synspunkter på hvilken som er best egnet ?

Ting jeg spesifikt lurer på er støynivå og lysstyrke, siden den vil bli brukt i en ikke helt lysskjermet stue.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg testet begge disse modellene (4800 ikke X1, men samme maskin) for noen uker siden. Når det gjelder bilde var 4800 bedre, var en del SDE på Z1. Men både kona og meg hadde problemer med regnbueeffekten på 4800 den første timen. Men etter 1 time så vi ikke så mye til dem og var ikke så veldig plagsomt. Når det gjelder støy var det litt for mye støy for vår del på 4800 litt mindre på Z1 men støyet godt den også syntes jeg. Men totalt sett ville jeg nok valgt 4800 hvis valget stod mellom dem. Men Z1 lettere å plassere, men hvis du ikke trenger å tenke på det ville jeg gått for X1 (eller 4800).

Når det gjelder lysstyrke syntes jeg 4800 var klart bedre. Syntes det gikk greit med den og litt lys på i stua, på Z1 var det litt verre med lys på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Men både kona og meg hadde problemer med regnbueeffekten på 4800 den første timen. Men etter 1 time så vi ikke så mye til dem og var ikke så veldig plagsomt.

Når det gjelder lysstyrke syntes jeg 4800 var klart bedre. Syntes det gikk greit med den og litt lys på i stua, på Z1 var det litt verre med lys på.
    Bekrefter stort sett det jeg trodde. Takk for informasjonen !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •