Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2060
    Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja har sjekket alt.

Min har ikke gått mere en rundt 500 timer......

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teigas:
    Når projektoren først er ankommet Anovo så går det ganske så raskt unna, men du må nok belage deg på et par ukers ventetid. Da er det jo veldig kjekt med en reserve-projektor.

Knoll:
    Trist å høre at flere sliter med dette problemet, men heldigvis har servicen til BenQ vært upåklagelig, i hvertfall til nå. Hva de sier når jeg eventuelt legger frem et krav om et nytt produkt gjenstår å se.

Newcomer lalund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Searcing HDMI

Jeg har fått en Denon 2809 Receiver som er koblet mot en Benq 8720 ved hjelp av HDMI. Til Receiveren har jeg koplet en videospiller hvor jeg blant annet tar inn TV stasjoner.

Problemet mitt er at kanonen går i blått og viser Searching HDMI hver gang jeg skifter kanal på videospilleren. Dette tar noen sekunder hver gang man zapper og er svært irriterende.

Jeg hadde tidligere en 4306 med samme videospiller og da var dette ikke noen problem. Jeg har hatt Benqen inne til service (de bytter hovedkort og ny firmware) så det kan også være problemet. Har noen noe tips om hvordan man kan løse dette?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres for meg ut som receiver problem og ikke prosjektor! Vil tippe receiver "mister" signalet hver gang du skifter kanal og mens 4306 sendte ut konstant HDMI signal selv om den mistet signal inn, så gjør ikke 2809 dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også dette lamp/temp problemet som mange før meg også har hatt. Sendte inn til Anovo hvor de kun oppgraderte firmware, ikke hatt problemer i ettertid. Tror de kun brukte 3 dager på min der inne, + postgang naturligvis.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Høres for meg ut som receiver problem og ikke prosjektor! Vil tippe receiver "mister" signalet hver gang du skifter kanal og mens 4306 sendte ut konstant HDMI signal selv om den mistet signal inn, så gjør ikke 2809 dette.
    Det tror jeg også, men så foreslo de på Hifiklubben at man kunne sette en fast port (HDMI) på kanonen slik at den ikke prøvde å søke etter andre porter når den mistet signalet et sekund. Men er det en slik mulighet på 8720?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    Jeg hadde også dette lamp/temp problemet som mange før meg også har hatt. Sendte inn til Anovo hvor de kun oppgraderte firmware, ikke hatt problemer i ettertid. Tror de kun brukte 3 dager på min der inne, + postgang naturligvis.
    Hvilken firmware-versjon har du?
    Håper Anovo har gjort det samme med min 8720.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min sendt, flax jeg har backup projecktor Så får vi se hva dommen blir

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Da var min sendt, flax jeg har backup projecktor Så får vi se hva dommen blir
    Da krysser jeg fingrene for at de finner feilen og retter den opp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 8720 igjen i posten i dag, feilen på den var viftene. Disse har nå blitt byttet og pj starter opp og alt ser bra ut.

Men... Nå får jeg ikke bilde over HDMI. Dem har innstallert en gammel firmware på den, TWN RM103.0.07, dato: Jul,19.2005.

Jeg bruker akkurat det samme utstyret på signalet, men det står bare searching når jeg velger HDMI på pj.

Noen som har vært borti dette? Eller må jeg sende den inn enda en gang for og få en firmware som virker. Er mektig lei av denne søppelkassen nå altså :wink:

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BenQ 8720 + Onkyo TX-SR876 flimmer på billede

Hallo! Jeg har nettopp kjøpt en Onkyo TX-SR876 mottaker som
    Jeg har koblet med min BenQ 8720 projektor,
    Det første jeg la merke til var at bildet flimrer
    projektoren, selv om mottakeren var av.
    Flimmer på vei til lysstyrken kjøre opp og ned.

Problemet syntes å forsvinne når immediate display var av Onkyo mottaker.

Har noen av dere andre opplevd dette, projektoren er det noe galt med, eller hva?

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R2D2
    Hallo! Jeg har nettopp kjøpt en Onkyo TX-SR876 mottaker som
    Jeg har koblet med min BenQ 8720 projektor,
    Det første jeg la merke til var at bildet flimrer
    projektoren, selv om mottakeren var av.
    Flimmer på vei til lysstyrken kjøre opp og ned.

Problemet syntes å forsvinne når immediate display var av Onkyo mottaker.

Har noen av dere andre opplevd dette, projektoren er det noe galt med, eller hva?
    Har løst problemet i dag, lampen til 250watt, problemet forsvunnet, har noen av dere sett dette?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet på min 8720 kan også flimmre litt i mellom når pæren står på 200W, dette er ett kjent problem med strømforsyningen på enkelte utgaver.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Bildet på min 8720 kan også flimmre litt i mellom når pæren står på 200W, dette er ett kjent problem med strømforsyningen på enkelte utgaver.
    Jeg tror heller det er forskjeller på pærene. Har nettop byttet til ny pære og den flimrer av og til men ikke ofte. Dette opplevde jeg aldri med den første pæren.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nylig en brukt BENQ 8720 med lavt timeantall,hadde i grunn tenkt på en ny BENQ W5000 men fikk ett godt tilbud på komplett pakke med proj,rammelerret,takfeste,10m HDMI kabel
    Hadde tidligere en Pana 900 med over 3000 timer på teller....Håper dette blir ett løft på bildesiden
    Noen anbefalinger på Blu Ray spiller ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fast HDMI

Vet noen hvordan man setter at projektoren skal være fast på HDMI (ikke søke på andre kanaler hvis signalet forsvinner et sekund)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muaddib
    Fikk min 8720 igjen i posten i dag, feilen på den var viftene. Disse har nå blitt byttet og pj starter opp og alt ser bra ut.

Men... Nå får jeg ikke bilde over HDMI. Dem har innstallert en gammel firmware på den, TWN RM103.0.07, dato: Jul,19.2005.

Jeg bruker akkurat det samme utstyret på signalet, men det står bare searching når jeg velger HDMI på pj.

Noen som har vært borti dette? Eller må jeg sende den inn enda en gang for og få en firmware som virker. Er mektig lei av denne søppelkassen nå altså :wink:
    Jaja, fikk tilbake pj i posten i dag. Dem har byttet Mainboard står det i serviceraporten.

Men denne gangen har dem klart og rote vekk orginal emballasjen som jeg sendte den inn i. Der lå blant annet, fjernkontrol, bakdeksel, strømkabel osv.

Sendte meg bare prosjektoren naken i to pappesker som var teipet sammen

Så er det påan igjen med og få dem til og spore opp dette og få tilsendt det i posten.

Lurer på hvordan dem klarer og fikse elektronikk der inne når dem ikke klarer og ta vare på en pappeske. Og en annen ting hadde jo vært og testet prosjektor før man sender den fra seg. Det vil jo svare seg for både kunde og butikk.

Lukter ikke akkurat kvalitet av A Novo nei. Og det blir aldri mer BenQ på meg det er sikkert, når en betaler 15 000 kr for en pj så forventer man at den skal virke og ikke sendes inn til reperasjon 5 ganger på 800timer drift. Og etter hva jeg leser om de nyere modelene til BenQ så er det mye problemer der og.

/cry

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, fikk tilbake pj i posten i dag. Dem har byttet Mainboard står det i serviceraporten.

Men denne gangen har dem klart og rote vekk orginal emballasjen som jeg sendte den inn i. Der lå blant annet, fjernkontrol, bakdeksel, strømkabel osv.

Så er det påan igjen med og få dem til og spore opp dette og få tilsendt det i posten.

Lurer på hvordan dem klarer og fikse elektronikk der inne når dem ikke klarer og ta vare på en pappeske. Og en annen ting hadde jo vært og testet prosjektor før man sender den fra seg. Det vil jo svare seg for både kunde og butikk.

Lukter ikke akkurat kvalitet av A Novo nei. Og det blir aldri mer BenQ på meg det er sikkert, når en betaler 15 000 kr for en pj så forventer man at den skal virke og ikke sendes inn til reperasjon 5 ganger på 800timer drift. Og etter hva jeg leser om de nyere modelene til BenQ så er det mye problemer der og.

/cry
    Jeg venter enda på å få min tilbake! Den også var det nok noe problemer med viftene på stod det! Tror jeg! De ventet visst på deler eller noe!

Synd at det skal være så ustrukturert at de roter bort ting osv!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R2D2
    Har løst problemet i dag, lampen til 250watt, problemet forsvunnet, har noen av dere sett dette?
    Det kom og gikk på min. Forsvant hver gang jeg skiftet til 250W. Har nå lenge kjørt 200W uten at problemet oppstår. Tror det ga seg etter ca. 500 timer.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

/cry
    Min har passert tusen timer uten defekter. Med et ørlite unntak i flimrende pære, som jeg anser mer å være en ubetydelig filleting. Uansett har du min sympati, for alt det er verdt. Hva skjer hvis tingene er borte for alltid? Vil de erstatte dem?

Side 97 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •