Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2060
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selg Xboxen og kjøp deg en PS3 i stedet. Da har du en god dvd spiller, blu-ray, mediasenter og spillmaskin..:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller som Ole Brumm sier: Ja takk, begge deler! :-D Ha en actionfylt natt!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Selg Xboxen og kjøp deg en PS3 i stedet. Da har du en god dvd spiller, blu-ray, mediasenter og spillmaskin..:-D
    Dumt forslag, da man ikke får så mye for en 360 samt at det er generelt bedre spill til 360. Vel og merke min mening... Men BR på ps3 er absolutt ett stort pluss!

Da er det bedre som Homecinema sier:
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Eller som Ole Brumm sier: Ja takk, begge deler! :-D Ha en actionfylt natt!
    Også får jeg gratulere den nye eieren av 8720, har en selv og er en grunn fornøyd. Har litt problemer med flimmring og variabelt lysutbytte, men er vel pga av pæra eller dårlig strømforsyning?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flimring skyldes nok strømforsyningen, så jeg ville nok reklamert på projektoren (5 års reklamasjonsrett på projektorer).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel bare leve med det da jeg har kjøpt brukt av en som igjen hadde kjøpt brukt. Jeg ba selger ta kontakt med forrige eier for kvittering, men han hadde ikke. Ikke vet jeg hvor den er kjøpt heller.

Finnes vel ingen relativt enkle mod for å fikse den?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modifiseringen er vel ett bytte av strømforsyning. Du kan jo ringe Anovo og høre hva det vil koste.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola seniors!

Lurte på en ting, har den BenQ min på ca 4 meters avstand, og bruker full zoom, slik at bilde skal bli mest mulig stort.

Men på dvd så har det en tendens til å bli litt store pixler ser jeg, har dette noe med at den er zoomet inn så mye? er det heller dvd kvaliteten, eller også muligens spiller?

her er bilde av kinoen fra ca sitteavstand
    http://i155.photobucket.com/albums/s...1072008178.jpg

Noen idèer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av det første jeg oppdaget når jeg gikk fra tv til pj var at det var stor kvalitetsforskjell på dvd filmer så det kan godt være det som er problemet. Sjekk også om det finnes oppskaleringsmuligheter på spilleren din

:-o

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Men på dvd så har det en tendens til å bli litt store pixler ser jeg, har dette noe med at den er zoomet inn så mye? er det heller dvd kvaliteten, eller også muligens spiller?
    Zoom har ingenting med størelsene på pixlene å gjør, er akkurat det samme om du flytter PJ lenger bak eller om en zoomer. Klart pixlene blir større når du zoomer men det er pga bildet blir større, og uansett skal ikke dette være noe problem med mindre en har veldig stort bilde, har selv 106" og har ikke noe slikt problem.

Sitat Opprinnelig postet av Bassen67
    Noe av det første jeg oppdaget når jeg gikk fra tv til pj var at det var stor kvalitetsforskjell på dvd filmer så det kan godt være det som er problemet. Sjekk også om det finnes oppskaleringsmuligheter på spilleren din
    Kvalitet på film har selvsagt mye å si, og skulle det være Divx e.l. du ser på så har det garrantert med kvalitet på filmen å gjør, men vanlig DVD skal ikke gi dårlig bilde.

Oppskallering på spilleren vil ofte gjør bildet dårligere på 8720 da skallereren som er i 8720 er relativt bra og i de fleste tilfeller adskillig bedre enn det som er på rimeligere DVD spillere.

Vil tro det er selve filmen som er problemet da spilleren skal være svært dårlig for at det skal bli veldig dårlig... hva type kabel bruker du foresten? Komponenet eller HDMi/DVI er absolutt å anbefale..

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså kast avstanden er ca, 3.70 meter.

Sitte avstanden er så og si det samme (sitter rett under PJ).
    som avspiller bruker jeg en gammel NAD spiller, noen ganger xbox (ser ut som xboxen gir bedre bilde). Men på begge to bruker jeg komponent som kabel.

Ja også, mens jeg kommer på det. blå fargen har en tendens til å bli for mye! sånn f.eks i mørke scener. så blir røyk og annet som dette helt blått, og er ganske frustrerende. regner med at dette er en slags innstilling rett og slett.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg brukt komponent-kabel til film, men jeg ville kanskje ha lånt en DVD/Blu-Ray spiller av god kvalitet og testet med HDMI.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren er heller ikke fargekalibrert for komponent inngangene, da vi kun fargekalibrerte HDMI. Skal du koble til med analog kabel må det fargekalibreres for hver enkelt kilde. Jeg ville nok anbefalt deg å skaffe deg en rimelig DVD-spiller med HDMI-utgang i stedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen i alle dager får man plass til kabel-deskelet sammen med projektoren i esken?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah,der sa du noe gorm. dette ga svar på endel spørsmål!
    *Takker og bukker*

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Dumt forslag, da man ikke får så mye for en 360 samt at det er generelt bedre spill til 360. Vel og merke min mening... Men BR på ps3 er absolutt ett stort pluss!

Da er det bedre som Homecinema sier:

Også får jeg gratulere den nye eieren av 8720, har en selv og er en grunn fornøyd. Har litt problemer med flimmring og variabelt lysutbytte, men er vel pga av pæra eller dårlig strømforsyning?
    Etter en tids bruk begynte også min å flimre. Etter at jeg økte strømstyrken til 250 watt har den ikke flimret, og det er noen måneder siden.
    Pæra har ca. 700 timer på tellerverket.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Etter en tids bruk begynte også min å flimre. Etter at jeg økte strømstyrken til 250 watt har den ikke flimret, og det er noen måneder siden.
    Pæra har ca. 700 timer på tellerverket.
    Når min begynner å flimre så hender det jeg går fra 200w til 250w og tilbake til 200w, da stopper som regel flimringen. Jeg kjører på 200w sa jeg ikke trenger den ekstra lysstyrken i tillegg til at den bråker mindre og pæren varer lengre.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt at den bråker mer enn før, så der er altså sammenhengen. Da prøver jeg med 200 watt igjen. Takk for tipset.

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

200 og 250 watt

Hei,

Har lest litt om dette på forumet men kan noen fortelle meg hvordan man bytter mellom disse 2?

Er dette Wisper mode? Blir i såfall bildet mer lyssterket ved bruk av 250 /Whisper mode?

Takker for eventuelle svar

Josh

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bytter ved å gå inn i lempestyringsmenyen.
    Når det gjelder 8720 så har vel den tre valg? Normal drift (250watt) økonomidrift (200watt) og whisper modus. Whisper modus kjører med lav lampespenning (200watt), og i tillegg senkes hastigheten på fargehjulet til 4x for å dempe høyfrekvent støy. På nyere BenQ projektorer, som f.eks W20000, senkes ikke hastigheten på fargehjulet i whispermodus (man kan fortsatt gjøre det manuelt i service-menyen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: Virker som du har mye informasjon om denne projektoren selv om den begynner å bli "gammel", men du har kanskje lekt deg mye med den? Riktig det du sier om at det blir tre moduser på denne.

Er en grunn veldig fornyød med min og vurderer å kjøpe inne en ekstra i resvere, men da med nyere firmware. Mener å huske at det er en av de første FW'ene på den jeg har.

Projektoren er utrolig skarp og har en meget god kontrast, opplever den som mye bedre enn min LG 42PG6000 plasma, selv om jeg har hvitt lerret og hvit stue. Husker du noen målinger på sortnivået?

Side 94 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •