Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støvfilter

Hei

Jeg fikk melding om å rense/skifte støvfilteret og at pj ville slå seg av etter 1 min. Jeg tok ut filteret og rensa det satte det inn igjen og samme meldinga dukka opp. Tok ut filteret igjen og det så rent og pent ut. ikke ødlagt heller. Må jeg kjøpe nytt filter eller må jeg "resette" filter timeren i menyen for å bli kvitt meldinga

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen67
    eller må jeg "resette" filter timeren i menyen for å bli kvitt meldinga
    Ja. Det er jeg ganske sikker på.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ta en reset på timeren ja.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld orakler!

Har prøvd å lese meg frem i tråden men gir opp for den er blitt så lang.

Sitter her å skal se en film men har et irritasjonsmoment.
    er plaget av noe jeg best kan beskrive som "digital støy". Dette skjer kun i den delen av bildet som er ute av fokus. Det ser ut som at at pixlene svirrer rundt som en sverm med bier..ganske irriterende.

Har nettopp tatt ibruk projektoren og har ikke forandret noe enn å ha satt modus som home cinema i meny på pj. Kilde er toshiba hd-ep30. Kjører hd-dvd film.

Noen som har råd for å "roe ned" bildet?

Takker for all hjelp!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: Har du testet at det gjelder flere enn én film, og at det du ser ikke bare er filmkorn?
    Hvis ikke, så er neste spørsmål: Har støyen en spesiell farge? Om det er grønnlige prikker, så er det nok fargeforsinkelsen som er feil i service-menyen.
    Hvis ikke, så kan du prøve å sette ned hastigheten på fargehjulet og se om det løser problemet. Det må også gjøres fra service-menyen

(Servicemenyen kommer man til ved å trykke "meny" og så trykke opp og ned på piltastene til menyen forsvinner, og så trykke "meny" igjen. Men vær forsiktg i servicemenyen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Først: Har du testet at det gjelder flere enn én film, og at det du ser ikke bare er filmkorn?
    Hvis ikke, så er neste spørsmål: Har støyen en spesiell farge? Om det er grønnlige prikker, så er det nok fargeforsinkelsen som er feil i service-menyen.
    Hvis ikke, så kan du prøve å sette ned hastigheten på fargehjulet og se om det løser problemet. Det må også gjøres fra service-menyen

(Servicemenyen kommer man til ved å trykke "meny" og så trykke opp og ned på piltastene til menyen forsvinner, og så trykke "meny" igjen. Men vær forsiktg i servicemenyen.

Forhåpentligvis er det filmen som gjør det. Fargene finner jeg ingenting feil med, alt ser normalt ut.

Filmen det er snakk om er 300. Testet transformers nå alt ser bedre ut på den. Begge er hd-dvd. Er mye mer "stillbilder" i 300, så mulig det gjør støyen mer fremtredende. På transformers står jo ikke bilde stille i ett sekund og har problemer med å se støyen på den.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette spørsmålet om "300" har dukket opp ca. en million ganger på dette forumet. Filmen har masse tillagt støy for å skape en slags tegneserieeffekt, og det har ingenting med utstyret å gjøre. Sov trygt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så mye for hjelpen gratulerer.

Skal tilbringe all fritiden jeg får på sjøen fremover til å lese på forumet for å unngå noob spørsmål.

Skal sove trygt ja.

Takker nok en gang!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal til for at jeg får bilde fra min laptop til min 8720?

Jeg har vga ut, kan jeg bruke en vga til dvi adapter og dvi til hdmi kabel inn på reciver'n(rx-v1800) eller kjøre den direkte i hdmi switchen??

Får bilde med s-video utg på laptop'n med det er ikke bra nokk.

Dette har kansje vært svart på før men jeg finner ikke noe oppklarende svar.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøre overgang fra VGA til DVI, fordi DVI kan overføre analoge signaler. Du kan derimot ikke sende disse gjennom HDMI-kabelen.
    Det du må gjøre er å bruke overgang fra VGA til 5xBNC (RGBHV). En oppgradering til laptop med DVI-utgang er kanskje det beste, for da kan du kjøre DVI->HDMI.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    De siste 2 dagene når jeg starter opp min 8720 kommer det endel støy/susing akkurat når bildet kommer opp på lerret..
    Er det noen andre som har opplevd det samme? og hva er det?

Tenkte først på viften men den starter vel med en gang vil jeg tro.
    Er det fargehjulet som tar helt av?

Etter noen minutter slutter støyen..

*bekymret*
    Jeg har hatt samme problem på min og sendte den inn til reperasjon... fikk den tilbake igår uten at de hadde funnet noen feil på den, men de hadde oppgradert firmware Ble skuffet over at de ikke hadde funnet feilen (og frykter den vil komme igjen) men det som derimot var en stor positiv overraskelse var bilde med den nye firmwaren! Jeg gikk fra CRT PJ til 8720en og ble da litt skuffet over svartnivået, nå med ny firmware har svartnivået blitt adskillig bedre og problemet jeg hadde med at CW delay innstilling ikke holdt seg er nå også fikset.

Synd at firwmare oppgradering ikke kan lastes ned for ihvertfall for min del var dette en vanvittig bra "oppgradering"

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg har hatt samme problem på min og sendte den inn til reperasjon... fikk den tilbake igår uten at de hadde funnet noen feil på den, men de hadde oppgradert firmware Ble skuffet over at de ikke hadde funnet feilen (og frykter den vil komme igjen) men det som derimot var en stor positiv overraskelse var bilde med den nye firmwaren! Jeg gikk fra CRT PJ til 8720en og ble da litt skuffet over svartnivået, nå med ny firmware har svartnivået blitt adskillig bedre og problemet jeg hadde med at CW delay innstilling ikke holdt seg er nå også fikset.

Synd at firwmare oppgradering ikke kan lastes ned for ihvertfall for min del var dette en vanvittig bra "oppgradering"
    Husker du hvilken firmware du hadde tidligere, og hvilken du har nå?
    Det kan vel ikke være små endringer i CW delay som forårsaker at sortnivået blir bedre?

De første problemene med mitt fargehjul på min forrige 8720, hørtes ut som et lager eller lignende i vifte som var dårlig. Men den mistet mye av lysstyrken. Noe som ikke bedret seg til tross for at viftestøyen forsvant.

Hva må eventuelt til for å få en fw oppgradering av anovo? Og hva kan det evt. koste? Må vel rekne med tur/retur porto + en time hos anovo som kommer seg på over 1000 lappen...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endring i sortnivå har ikke noe med cw delay å gjør...

Tidligere var det slik at jeg hadde funnet ut at 52 var ideelt hos meg, men for hver eneste gang jeg slo PJ av/på måtte jeg inn å velge 52 på nytt igjen (selv om den viste 52 i menyen var ikke dette reelt, jeg måtte opp på 53 så ned på 52 igjen og så var det bra), denne bugen (som også andre har hatt) er nå borte vekk.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Endring i sortnivå har ikke noe med cw delay å gjør...

Tidligere var det slik at jeg hadde funnet ut at 52 var ideelt hos meg, men for hver eneste gang jeg slo PJ av/på måtte jeg inn å velge 52 på nytt igjen (selv om den viste 52 i menyen var ikke dette reelt, jeg måtte opp på 53 så ned på 52 igjen og så var det bra), denne bugen (som også andre har hatt) er nå borte vekk.
    Legger merke til på min hvis jeg øker eller senker delay, at i tillegg til noe som ser ut til blokker/mpeg støy, blir sort litt grønnaktig og blast. Men slipper problem med at nivået må endres på nytt som du beskriver. Til tross for at min nye 8720 har eldre fw enn min forrige, som var av de siste som ble produsert.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson Tw700 vs Benq Pe8720

morn.

Står imellom valget av Epson TW700 eller PE8720, og lurer på hvem jeg skal velge?

Hva er de positive og negative sidene til disse to? (tenkte jeg heller skulle spørre i denne tråden den å lage en ny en).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo evntuelt også søke litt, for disse projektorene er jo blant de mest diskuterte her på forumet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    morn.

Står imellom valget av Epson TW700 eller PE8720, og lurer på hvem jeg skal velge?

Hva er de positive og negative sidene til disse to? (tenkte jeg heller skulle spørre i denne tråden den å lage en ny en).
    Jeg har en PE8720 og er såre fornøyd med den, men hvis jeg skulle kjøpt ny pj nå så ville jeg ikke nøyd meg med HD ready jeg ville gått for full HD. Desuten så tror jeg PE8720 er en utgående/utgått modell. Når jeg kjøpte min så gikk den jo på billigsalg. Den var nedsatt fra 56000 til knappe 18000.

:razz:

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik, da har jeg kjøpt min egen PE8720

Nå er jeg en liten glagutt. når jeg kom hjem malte jeg hele rommet svart som natten og stiftet opp et laken midt på veggen (dere skjenner vell til student tidene?) og kjøpte en god 2'seters sofa!

Å gud jeg blir imponert, aldri sett en ordentlig projektor. men denna tar kaka, har sittet og spilt xbox i hele natt, så når jeg kom på jobb idag tidlig så kan man vell mildt sagt si at jeg ikke var helt opplagt, men en god blanding av fornøyd og sliten.

Nå må jeg bare få meg en ordentlig dvd spiller (min er dårlig fant jeg ut, alt av ansikter osv blir gule) og et nytt boks med maling, så blir detta bra!

PS: grunnen til at jeg ikke kjøpte full HD er av en enkel grunn, penger. ellers hadde jeg gjort det. Men etter jeg har sett kvaliteten på denne, så ser jeg ingen grunn til og oppgradere på en lang stund enda.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny pj da Zcum! :wink: :-D Godt å se at du er fornøyd. Det blir helt klart mange timer med spilling og film med den der i hus. Kos deg! :-D

PS! Litt søvn er greit en gang i blant...

EDIT: Blu-Ray spiller er det som skal til nå for å få det helt komplett.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jo takk skal du ha Homecinema
    Men må nok få litt søvn nå ja, men er litt morro da. voknet opp sent inatt, og det endte opp i å snike meg inn på kinorommet og ta en liten runde med Halo3 på xbox'en, følte meg litt nerd. men jaggu føltes det ikke deilig!
    Helt riktig det. UTROLIGE farger og bildekvalitet.

Slik som far sa : Å ******* for et bilde, er som å sitte i spektrum jo!

så når han kom opp i stua igjen så sier han :....Du kjære! du syns ikke tven er litt for liten?.

Så her har hele familien fått en smak av kaka.
    Men ja, bluray!... har snart bursdag, så man kan jo si at idèen forhåpentligvis har blitt brent inn i minnet til hu mor

Det morsomme er jo at jeg nå endelig kan si at jeg kan se ordentlig FILM, det negative er at det er så mange ting jeg skulle ha hatt=/.

men mulig ikke jeg er eneste.

Side 93 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •