Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2060
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hm, jeg sliter litt nå.

For et par uker siden begynte projektoren min å slå seg av etter noen få minutter, og "LAMP" lyste rødt. Pæren tenner, så den er ikke helt død, men BenQ mente det var en pære-feil og ikke en projektor-feil. Jeg bestilte da en ny pære som ankom i dag. Men til min store skuffelse, så får jeg ikke den nye pæren til å tenne. Viften setter igang, men det høres ut som om projektoren sliter med å komme skikkelig igang. Etter ca. ett minutt, så setter kjølingsprosessen igang og "LAMP" lyser rødt.

Det som er meget merkelig, er at min gamle pære tenner med en gang uten problemer. Den slår seg av etter noen minutter, men hvorfor i allverden klarer ikke projektoren å tenne den nye pæren?

Kan det være at jeg gjør noe galt når jeg installerer den nye pæren?
    Jeg har forsøkt flere ganger å ta den ut og sette den inn igjen uten hell.

Håper noen vet råd.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hadde nøyaktig samme opplevelse som deg for et par måneders tid tilbake (det hadde da gått ca 800 timer av pæra). Pæra tente, så gikk det ca et halvt minutt før projektoren slo seg av og LAMP lyste rødt.

Meget frustrerende.

Jeg tok ut pæra og satt i på ny for å se om det hjalp. Tenkte den var litt løs eller noe. Neida. Samme resultat. Så prøvde jeg å ta ut støvfilteret og blåste rent dette (tenkte det kunne ha noe med overoppheting å gjøre). Satte inn filteret igjen og prøvde på ny. Samme igjen...

Dagen etter prøvde jeg å slå på projektoren på nytt i et siste desperat forsøk. Og da var alt som det skulle! Siden har projektoren funket feilfritt!! Ikke vet jeg hva som hendte. Er nå på over 1200 timer og har ikke opplevd noen lignende siden.

Ghost in the machine?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Piano.

Ja, det er meget frustrerende, men det var da enda godt at det ordnet seg hos deg.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor min gamle pære tenner, mens den nye virker helt død. Mon tro om det er mindre krevende for projektoren å starte en brukt pære i forhold til en ny en. Synes selv dette høres meget søkt ut, men jeg har ingen andre teorier.

Jeg får vel bare vente på svar fra BenQ. Det som er ekstra kjipt, er at jeg har kjøpt meg selv en PS3 i julegave fra foreldrene mine. Den skal jeg åpne på julaften, men nå ser det bekmørkt ut med tanke på en romjul med spilling og Blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet opp projektor'n med en hdmi switch og får bare rødt eller blått bilde når jeg bruker den, panasonic plasman fungerer som bare det.

Har 8720 problem med switch?
    Noen som har prøvd med det?

bruker denne : Cypress CHDMI-2 - HDMI Distributor - MPX

Går ut fra rx-v1800 og inn på denne og ut til plasma og projektor.

Går jeg utenom den er bilde helt fint.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har prøvd samme kabelen på tv og PJ
    Regner med at du ikke har like lang kabel til både PJen og TVen..
    Høres ut som en kombinasjon av lang(billig?) kabel og splitteren ikke fungerer..for mye tap..
    Noe forskjell om du sender lavere enn 720P til PJen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd samme kabel på tv.

Bruker en 10 meter Supra HDMI kabel.

Tror det blir litt tap i splitter'n, har fått bilde men det detter ut så fort jeg bytter kilde.

Jevla irriterende da jeg vil ha hdmi både på plasma og 8720.

Får se om jeg bare kjører komponent inn på plasmaen til videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flimmer på bilde

Hei jeg har koplet 8720 til pc med hdmi kabel og jeg merker at det er en del flimmer i bildet. Er ikke så veldig plagsomt når jeg sitter i sofaen som er ca. 5 meter unna men jeg legger godt merke til det når jeg sitter nermere. Har stilt inn på dualview i windows med en oppløsning på 1280x720. Er dette et tegn på at pæra begynner å bli sliten? hvis ikke det er tilfellet,vil det da være skadelig for pæra med denne flimmringen?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barkster
    Hei jeg har koplet 8720 til pc med hdmi kabel og jeg merker at det er en del flimmer i bildet. Er ikke så veldig plagsomt når jeg sitter i sofaen som er ca. 5 meter unna men jeg legger godt merke til det når jeg sitter nermere. Har stilt inn på dualview i windows med en oppløsning på 1280x720. Er dette et tegn på at pæra begynner å bli sliten? hvis ikke det er tilfellet,vil det da være skadelig for pæra med denne flimmringen?
    Du vil ikke kunne påvirke pæra så den flimrer pga et tilkobblet inngangs signal, men pæra i seg selv kan flimre i enekelte perioder ved oppvarming og indre prosesser eller hvis den eller strømforsyningen dens ikke er helt frisk. Vanligvis vil ikke en slitt lampe begynne å flimre heller, bare at lysutbytte begynner å bli en del svakere.

Er det samme flimring på intern menyer uten noe kildesignal inn, er det mer sannsynlig at lampa eller strømforsyningen (og kanskje 230v forsyningen) er årsak til flimringen, men hvis det bare er med flimring med den kilden du kjører på, er det kanskje en litt uheldig oppdaterings frekvens satt opp på dette , men da lages flimringen i bildebehandlings kretsene og styringen/speilingen av lyset på DLP brikka og sync på fargehjul osv, og dette skjer i alle tilfeller etter lampemodulen, slik at det vil ikke kunne ødelegge noe for lampa, men bare bildet du ser på skjermen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjører fra HTPC --> Receiver (Denon 3806 hos meg) --> Benq 8720 og får dette til å fungere?

Funker direkte vis eg kobler HTPC --> 8720 men ikke om Denon... Den fungerer fint med PS3, er ikke kabel feil og testet med samme inngang som PS3 bruker.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meanbean
    Noen som kjører fra HTPC --> Receiver (Denon 3806 hos meg) --> Benq 8720 og får dette til å fungere?

Funker direkte vis eg kobler HTPC --> 8720 men ikke om Denon... Den fungerer fint med PS3, er ikke kabel feil og testet med samme inngang som PS3 bruker.
    Det kan være et HDCP problem dette.
    Har du prøvd med forskjellige oppstarts rekkefølger?
    F.eks BenQ 8720 > Denon 3806 > HTPC
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pj skur seg av

Heisann

Min Benq pe8720 sluttet plutselig og fungere normalt.

Når jeg starter den opp så er alt normalt under oppstart, start-bilde kommer på sjermen og så kommer bilde fra kilden på skjermen. Men etter en ca. 5sekunder så skrur pj seg av, og det lyser i alle lys på toppen.

Power = gult lys
    Temp = rødt lys
    Lamp = rødt lys

Power-knapp = blått lys

Man kan forsatt hørre en vifte går rundt inni der, denne slutter ikke og gå før jeg skrur av pj på hovedbryter på baksiden.

Pære er gått 800timer, støvfilter er sjekket og er helt fint.

Noen som har tips? Er vel bare til og sende mail til Benq og få innbytte pj sikkert. En ting er iaff sikkert disse prosjektorene er meget ustabile, noen denne tråden er et bevis på. Min første pj startet og flimre på bildet etter noen ukers drift, jeg fikk da en innbytte pj. Aldri mer BenQ for min del.

Newcomer LittOmAlt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pære - ny?

Hei

jeg har en 8720 som har gått 500t uten å skifte pære. For noen dager siden ble fargen blå/grønn og styrken er ikke noe å skryte av.

Jeg regner med å kjøpe ny pære og da kommer spørsmål om hvor dette er billigst?

Jeg har lyst å importere fra USA da $ er så lav. Noen av dere som vet hvor slik lampe kan bestilles i USA?

Glad for alle svar.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigste jeg fant da jeg brukte pricegrabber: benq projector lamp for pe8720

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muaddib
    Heisann

Når jeg starter den opp så er alt normalt under oppstart, start-bilde kommer på sjermen og så kommer bilde fra kilden på skjermen. Men etter en ca. 5sekunder så skrur pj seg av, og det lyser i alle lys på toppen.

Power = gult lys
    Temp = rødt lys
    Lamp = rødt lys

Power-knapp = blått lys

Man kan forsatt hørre en vifte går rundt inni der, denne slutter ikke og gå før jeg skrur av pj på hovedbryter på baksiden.

Noen som har tips? Er vel bare til og sende mail til Benq og få innbytte pj sikkert. En ting er iaff sikkert disse prosjektorene er meget ustabile, noen denne tråden er et bevis på. Min første pj startet og flimre på bildet etter noen ukers drift, jeg fikk da en innbytte pj. Aldri mer BenQ for min del.
    Funnet ut noe vedr dette? En time ut i filmen nå nettop sa det bare klikk og rommet ble bekmørkt. Lampene lyste nøyaktig likt som dine.. sjekket filter og det så bra ut, projektoren har tross alt kun vært i bruk siden 19 desember og har gått godt under 100t. Byttet dog filteret og fyrte opp igjen.. etter 5 mins kom en melding på skjermen om at projektoren ville slå seg av om ett minutt noe den gjorde. Har ikke gjort noe siden det.

Når jeg sjekket manualen over feilmuligheter så jeg at det ikke er noe alternativ der begge lampene lyser rødt konstant, bare ved blinking som indikerer vifteproblemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pære

Hei

jeg har kjøpt ny pære på amatteroffax.com og fikk den i dag, mva fri :-)
    Pris 307$, ca 1600 NOK. Det tok ca 3 uker fra jeg bestilte til jeg fikk den.

Ser at pæra kan løses ut av sin innfatning og da tenkte jeg at jeg kan kjøpe ny pære - og spare enda mer.

Pæra er merket med følgende:
    osram p-vip 250/13 e21.8 - 23.87109.021a

På pakken står det
    p/n 59.j0b01.cg1 (nr som stemmer med spare parts BenQ 9720)
    S/n 60700055

Noen som har forsøkt dette?

Beamerlampe Projektorlampe Ersatzlampe - Artikel - OSRAM VIP Projektionslampen

Finner jeg flere pærer, men ser ikke akkurat den jeg trenger.

Noen av dere som har forsøkt dette.

Prisen på en 250w pære ser ut til å være ca 250€ så prisen er lik det det kostet for hele pæra med innfatning i USA

Uansett, jeg har kanskje ikke funnet riktig pære.

Hører gjerne fra dere som vet mer.

PS å skifte pæra er kurant, den skal "snappes" på og av, helt uten verktøy.

LoA

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering 8720

Noen som har "riktige" innstillinger for kalibrering av RGB, hvit/sortnivå, iris, farger osv når man kjører HDMI?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pga av forskjeller fra projektor til projektor finnes det ingen "fasit" for dette da hver enkelt pj må kalibereres for seg for å finne riktig innstilling for den enkelte enhet...desverrre :?
    (det betyr at om du bruker en annens oppsett kan du faktisk gjøre ting verre og ikke bedre...)

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet ditt påvirker også kalibreringen, hvilke farger du har i rommet, hvor mye lys du kan stenge ute osv. I tillegg spørs det hvilken kilde du har koblet til via hdmi osv. Det er helt individuelt dessverre. Anbefaler å kjøpe et eksemplar av Digital Video Essentials.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    Funnet ut noe vedr dette? En time ut i filmen nå nettop sa det bare klikk og rommet ble bekmørkt. Lampene lyste nøyaktig likt som dine.. sjekket filter og det så bra ut, projektoren har tross alt kun vært i bruk siden 19 desember og har gått godt under 100t. Byttet dog filteret og fyrte opp igjen.. etter 5 mins kom en melding på skjermen om at projektoren ville slå seg av om ett minutt noe den gjorde. Har ikke gjort noe siden det.

Når jeg sjekket manualen over feilmuligheter så jeg at det ikke er noe alternativ der begge lampene lyser rødt konstant, bare ved blinking som indikerer vifteproblemer.
    Hei igjen.!

Jeg fikk i dag min pj tilbake i posten. På servicelapp står det at dem har byttet fargehjul, regner med at det er motoren til CW som er byttet.

Har kjøpt meg pioneer plasma i mellomtiden Never Benq again!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muaddib
    Heisann

Power = gult lys
    Temp = rødt lys
    Lamp = rødt lys

Power-knapp = blått lys

Jeg har fått akkurat samme problem med min. :evil: Jeg kan se gjennom ventilasjonhullene i front at en skumgummiplate har løsnet og det høres ut som en vifte ikke klarer å starte. Så jeg hadde tenkt å åpne den og prøve å fikse det selv, men etter å ha lest hva som var feil med din, er det nok best å sende den inn til reperasjon.

Fikk du innbytte pj? Jeg har særdeles lite lyst til å sende den inn, for forrige gang tok det nesten fire måneder før jeg fikk den tilbake, og da fikk jeg ingen innbytte pj. :cry: Noen som vet om jeg har krav på innbytte pj?

Side 92 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •