Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2060
    Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsvarlig

Å bruke Ikea tupplur som lerret er ikke forsvarlig i det hele tatt. Du vil få ett stort løft bare ved å bytte dette!!!
    Hvis du er sånn passe fornøyd med projektoren du har nå så ville nytt lerret stått først på min oppgraderingsliste ihvertfall. Sjekk ut dreamscreen her på av-shop.:idea:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har brukt hjemmelaget lerret i noen år (malt plate) og det er mye bedre enn tuplur. Helt fornøyd med det sammen med 4805. Men nå som jeg fikk 7700 så ser jeg enda bedre begrensningen i det og skikkelig lerret er kjøpt inn.
    Og 8720 er vesentlig bedre enn 7700 så å parre den med tuplur blir bare helt feil i mitt hode. lerret i løpemeter koster under 2k og ramma er lett å lage...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem med 8720?

Noken som har sett children of men med 8720?

Når jeg såg den var det masse graderinger i bildet.
    Det var heilt på slutten av filmen, i den robåten med masse tåke og eit rødt lys som blinka.....aaarg

Veldig likt dette med cw delay men fikk det ikkje vekk med å justere dette!!!

hadde vore kjekt å høre om det er slik med andre også! eller om det er noke feil på min projektor!!!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tterje

Det var heilt på slutten av filmen, i den robåten med masse tåke og eit rødt lys som blinka.....aaarg

hadde vore kjekt å høre om det er slik med andre også! eller om det er noke feil på min projektor!!!
    Har sett den på 8720 ja men kan ikke huske å ha sett noen form for graderinger..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Best@Home
    I likhet med mange andre sikler jeg også på dette gliset av en prosjektor. Nå har jeg kommet dithen at pj-en ligger i handlekruven på avshop.no og venter på å bli ekspidert. Men før dette blir gjort er jeg avhengig av å avklare noen formaliteter.

Mitt tidligere bildematriell har bestått av:
    - Benq PB6100
    - IKEA Tupplur "Beigeline"

I første omgang, av hensyn til egen lommebok, vil Benq PB6100 bli byttet ut til fordel for 8720. Mitt spørsmål er dermed om mitt IKEA-lerret er forsvarlig å bruke sammen med 8720-en. Eller er det begrenset hvilket potensiale et slikt IKEA-lerret har?

Følgende plass(eller mangel på sådan) er stilt til disposisjon for meg og vår kjære venn:
    Mellom IKEA-lerret og vegg:
    - 3,17 m
    I tillegg spiser prosjektoren:
    - 0,39 m
    Sikkerhetsmargin(mtp kabler og andre feilmarginer):
    - 0,15m

Utifra mine beregninger vil dette gi en avstand mellom linse og prosjektor på 2,63 m, som igjen vil kunne gi en bildestørrelse på 66". Tatt i betraktning av at jeg ikke har misforstått kalkulatoren på Projectorcentral.com fullstendig. Dersom noen er uenige, er det fint om dere sier ifra.

Denne zoomen som er spesifisert til 1.35x, vil denne svekke bilde i noen som helst grad, mtp min-zoom og max-zoom?

Forøvrig ønsker jeg å vite svakheter og grunner til å ikke kjøpe 8720.

Best@Home
    - har endelig registrert meg som bruker og poster mitt første innlegg etter mange måneders lesing her på AVforum.
    Hei & velkommen.

Er enige med resten av gjengen her, har du råd til nytt lerret så gå for det.

Har selv levd med Aview fra komplett. Dette er rimelig (alt er relativt), og fungerte fint med BenQ 5120, men etter jeg bytter PJ til 8720, så er bildet så forbant ( ) bra at en lettere ser den lille strukturen som er i Aview lerrete. Jeg klarer meg fortsatt, men det er på grensen

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om jeg ikke husker heilt feil så hadde jeg også noe lignende på den filmen... men så hadde jeg en heller tvilsom kopi også så jeg trodde det var den som gjorde det.

Men ett problem jeg sliter med: Bruker jeg DVD via komponent inngang er alt bare flott, men når jeg bruker PCen via RGBHV må jeg inn å endre CW hver gang. Eller rettere sagt, når jeg går inn i menyen står den på 51 (som jeg fannt ut var ideelt til Xboxen), endrer jeg til 52 så skjer det MYE med bildet og går jeg tilbake igjen til 51 er det igjen "perfekt". Mao så er ikke verdien 51 som er i bruk når jeg går inn i menyen selv om det står det og forskjelen når jeg går opp til 52 er MYE mer enn 1 hakk opp skulle tilsi. (vanskelig å forklare på forstålig måte, håper noen forstår hva jeg mener...) Selv om jeg lagrer innstillingene skjer det samme hver gang jeg bruker PCen. Noen som har tips og/eller lignende erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har sendt mail og bilder til forhandler so får vi sjå ka dei sei om dette!......lite fristande å skru den ned å sende inn da menmen

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Not alone

Har sendt mail og bilder til forhandler so får vi sjå ka dei sei om dette!......lite fristande å skru den ned å sende inn da menmen
    Vel, hvis det er noen trøst, så hadde jeg akkuratt den samme opplevelsen med den filmen. Det var ekstremt tydelig på slutten av den filmen. Filmen min var ikke original, så kanskje vi har dumpet borti samme versjon - en såkalt "sikkerhetskopi":-)

Har ikke sett det så tydelig på noen annen film. Så jeg har ikke giddet å endre noe CW ennå.
    Hjalp det?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På akkurat den filmen hjalp det ingenting å endre CW så jeg tror det var filmen... men på andre filmer kan det være ekstremt til hjelp. Hos meg f.eks. er det nesten håpløst å se HD via PC uten at jeg endrer CW, og som sagt bare så utrolig irriterende at innstillingene ikke lagrer seg og at de viser feil

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har dere forsøkt å justere ned lysstyrken? Dette ordner et helt likt problem på min plasmaskjerm (PV60) på akkurat dette pro

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du spiller av fra PC kan problemet muligens komme derfra. Hvis du bruker avspillingsprogram som bruker Overlay som video renderer ( f eks PowerDVD Ultra 7.3) kuttes BTB og WTW (under RGB-nivå 16 og over 235) Dette kan introdusere banding, som kan se ut som det du viser på bildene. Bruker du et avspillingsprogram hvor du kan velge renderer kan du prøve VMR-9 istedet for Overlay og se om problemet forsvinner.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har dere forsøkt å justere ned lysstyrken? Dette ordner et helt likt problem på min plasmaskjerm (PV60) på akkurat dette pro

nei har ikkje prøvd men skal prøve seinare

Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Hvis du spiller av fra PC kan problemet muligens komme derfra. Hvis du bruker avspillingsprogram som bruker Overlay som video renderer ( f eks PowerDVD Ultra 7.3) kuttes BTB og WTW (under RGB-nivå 16 og over 235) Dette kan introdusere banding, som kan se ut som det du viser på bildene. Bruker du et avspillingsprogram hvor du kan velge renderer kan du prøve VMR-9 istedet for Overlay og se om problemet forsvinner.

Gunnar
    bruker playstation 3.....

Det er sikkert filmen som er problemet.....får det samme på pcen og tven, men det er ikkje so synlig der!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilket takfeste anbefales?

Skal snart montere opp min 8720, og lurer derfor på hvilket takfeste som er det beste for å få et stødig og trygt oppheng.

Dere som har anbefalinger kan gjerne legge med link til forhandler!

På Forhånd takk!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dette og det fungerer helt utmerket!
    AVshop.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pæra mi har nå gått litt over 1600 timer siden prosjetor'n kom i hus, men syns nå at bildet begynner å bli veldig veldig mørkt... syns det har blitt MYE mørkere de siste 2-3 dagene
    Har kjørt på 200w hele veien, men har nå gått opp til 250 w noe som ble litt bedre.. men fremdeles mørkt.... syns også det ble MYE mer støy av prosjektoren.. liksom en sånn "blåselyd i et rør" om noen skjønner.. tidligere har det vært bare vanlig "sus" men nå er det litt som om noen blåser ned i en flaske.. sånn "hul" lyd...

Er det pæra som er iferd med å ryke? eller er det rett og slett bare at pæra har gått mange timer og at det snart er på tide og skifte den??? stå det er 46% igjen....

Newcomer Charon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppløsning fra PC via DVI/HDMI

God Kveld

Jeg klarer ikke å få høyere oppløsning enn VGA (640x480x60Hz) på jeg kobler opp min PC mot 8720 via DVI/HDMI. Jeg benytter et GeForce 7800 GS med Digital video utgang. Hadde forventet at den iallefall støttet 1280x720, men ingenting vises på skjerm (men den forteller at den går opp til 720P 60H).
    HDMI fungerer flott med DVD (oppo). Forstår ikke helt hva som er galt.
    :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charon
    God Kveld

Hadde forventet at den iallefall støttet 1280x720, men ingenting vises på skjerm (men den forteller at den går opp til 720P 60H).
    Har du prøvd med en annen PC, evt annet skjermkort ? Den virker ihvertfall fint med 1280x720x60 fra flere PCer her.

Newcomer Charon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Har du prøvd med en annen PC, evt annet skjermkort ? Den virker ihvertfall fint med 1280x720x60 fra flere PCer her.
    Hmm, Har nå forsøkt med en annen PC med nytt kort, samme resultat, MEN
    kan på begge kjøre HD video (NASA Dreamtime HDTV 720p). så dette koker kanske ned til oppsett og drivere i Windows XP?, Kreves det noen egne drivere her (ala windows media?) Får også til VGA-BNC / RGBHD (analog) husker ikke helt oppløsning, men det blir jo ikke samme kvalitet på bilde.
    Benq'en tar vel signal både fra DVI-I og DVI-D via HDMI overgang?
    Håper på kreative tilbakemeldinger

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du klarer å kjøre en 720p film sier desverre ingenting om hva prosjektoren får inn, du kan jo f.eks. kjøre en 720p film men fortsatt ha en oppløsning på 640x480

Bruker selv RGB-HV inngang med 1280x720 uten problem men har ikke prøvd å bruke HDMI inngangen så jeg vet ikke hva den klarer. Men det du skriver om at kvaliteten ikke blir den samme som over HDMI er jeg ikke med på, tror ikke du vil merke noen nevneverdig forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charon
    Hmm, Har nå forsøkt med en annen PC med nytt kort, samme resultat, MEN
    kan på begge kjøre HD video (NASA Dreamtime HDTV 720p). så dette koker kanske ned til oppsett og drivere i Windows XP?, Kreves det noen egne drivere her (ala windows media?) Får også til VGA-BNC / RGBHD (analog) husker ikke helt oppløsning, men det blir jo ikke samme kvalitet på bilde.
    Benq'en tar vel signal både fra DVI-I og DVI-D via HDMI overgang?
    Håper på kreative tilbakemeldinger
    Det funker både med DVI til HDMI overgang, og skjermkort med HDMI. Har du prøvd forskjellige kabler (helst korte) ?

Side 90 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •