Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 103 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2060
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lens-shift fungerer som regel godt innenfor akseptable grenser slik at bildeskarpheten bibeholdes. Der en merker "problemer" først er på uniformiteten i bildet. Det vil si at det blir avvik i lysstyrken når denne måles forskjellige steder på lerretet. Ikke noe stort problem, og de fleste vil uansett aldri legge merke til dette.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja.. Jeg setter projektoren på gulvet i nøyaktig lik kasteavstand som den skal monteres i og så måler jeg rett og slett hva default offset er så henger jeg den opp i helt nøyaktig rett høyde i forhold til lerretet, så jeg slipper å bruke lens shift mer enn maks noen cm for den siste fin-instillinga..

Det har kanskje ikke så mye å si, men jeg gjør det slik nå da siden jeg ikke har noen erfaring med projektorer og ønsker optimalt resultat fra begynnelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvilken firmware som er siste ? 1.2 ? eller er det 1.15 fortsatt ?

Om det er restlager som dumpes ut så kan man få litt av hvert..

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si, men vi får håpe det er 1.15 Tror det er siste firmware versjon.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar det vel egentlig som en selvfølge, men jeg regner med at 8720 støtter 720p med 1:1 pixelmapping fra PC via HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster denne først som sist..

For adgang til Service Menu:

menu
    up-down
    up-down
    up-down
    menu

Man må inn dit for å endre gammma inst. + sort def. Endel ting der som man absolutt ikke bør røre så be carefull..

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på dette med 1:1 pixelmapping. Så i dvd&hjemmekino at den hadde "fast" overscan på helholdsvis 2% og 5%. Men det må da være mulig å få 1:1 mapping?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I service menyen kan man justere overscan til 100% for å få 1:1 pixalmapping.. standard er etter hva jeg har lest 95%..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man gå inn på servicemenyen uten at man bryter noe som helst på garantien? mulig det er et dumt spørsmål.

Mener du da at bildet er i utgangspunktet mindre enn 1280x720? eller er det omvendt, altså at en del av bildet ikke vises?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man gjør noe galt i servicemenyen som medfører at prosj slutter å fungere (orddelign :-) ) så kan man få problemer med garantien etter hva jeg har lest på avsforum. Benq vil IKKE at folk skal inn her å rote...

Overscan gjør at ikke hele bildet vises, oppløsningen er alltid 1280*720 uansett. Problemet er at om man sender inn 1280*720 så vil bildet uansett skaleres om man ikke setter overscan til 100%.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er ikke dumt, men om man legger igjen spor er ikke godt å vite.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at garanti skal opphøre så må din handling ha direkte sammenheng med med feilen som oppstår. Dvs at om man justerer overscan også ryker skruefeste så vil man ikke ha noe problem. Derimot om man er inne å tukler med lampespenningen og lampa ryker så har man et problem.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Om man gjør noe galt i servicemenyen som medfører at prosj slutter å fungere (orddelign :-) ) så kan man få problemer med garantien etter hva jeg har lest på avsforum. Benq vil IKKE at folk skal inn her å rote...

Overscan gjør at ikke hele bildet vises, oppløsningen er alltid 1280*720 uansett. Problemet er at om man sender inn 1280*720 så vil bildet uansett skaleres om man ikke setter overscan til 100%.

Hmm.. Hvorfor er overscan satt til 95% da? og ikke 100%?

Jeg skal jo koble til pc, og kjøre 1280x720 oppløsning, vil jeg da med default innstillinger få fram kun 95% av bildet?

Og er det fordeler/ulemper med å gå inn å justere overscan til 100%?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med 100% er selvsagt bedre bilde om man mater prosjektor med 720p. Ulempe er vel at man kan få forstyrrelser helt i nedre og øvre ytterkanter, spes. på tv signaler.. men les litt på avsforum, står en masse der om justering av 8720 (cw, overscan, kontrast, skarphet, rgb osv)..

anbefaler : http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...3&page=1&pp=30

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... roter ProjectionCalculator (PC) med throw-ratio?
    Om en tar utgangspunkt i et 200cm-Tupplur lerret, så har en 90 inch diagonal på 16:9 format. Dette gir i følge PC ca. 4.42 - 5.97 meter (ca. 14.5 - 19.6 feet) i throw-ratio, men i følge BenQ (manual og proj.calc) ca. 3.59 - 4.87 meter (ca. 141 - 192 inches) i throw-ratio. Her tar noen opplagt feil...

Kan PC ha regnet ut antall "inches" i throw-ratio, delt på 10 for å få "feet", og så regnet om til meter? Dette blir jo opplagt feil, men når de oppgir feil mål i både feet og meter så er det eneste forklaring som jeg ser...

Noen tanker? Er dette tilfelle for andre prosjektorer også?

Edit:2006-10-05 23:56 Projection Calculator er nå rettet opp til å vise det samme som BenQ.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her er det noe rart med de to projektorkalkulatorene. Når jeg bruker BenQs kalkulator, så får jeg 93" ved å plassere linsen 3.7 m. unna lerretet. Dette antar jeg er uten zoom. Hvis jeg derimot benytter meg av Projector Centrals kalkulator, så blir saken en helt annen, for da må linsen hele 6.12 m. unna lerretet.

Noen som kan oppklare dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er beste måte å koble til dreambox på, når komponent inngangen på 8720 allerede er i bruk av Xbox 360?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Ja, her er det noe rart med de to projektorkalkulatorene. Når jeg bruker BenQs kalkulator, så får jeg 93" ved å plassere linsen 3.7 m. unna lerretet. Dette antar jeg er uten zoom. Hvis jeg derimot benytter meg av Projector Centrals kalkulator, så blir saken en helt annen, for da må linsen hele 6.12 m. unna lerretet.

Noen som kan oppklare dette?

Jeg har forstått det slik at det er 3,7m med maks zoom.. Og med minimum zoom er kastelengden 6,12m...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstyrrelser ved bruk av tv-signaler sier du. Men vil du få 1:1 pixelmapping ved 1280x720 fra pc (dvi-hdmi)?
    Er det problematisk å få endret overscan fra servicemenyen da? Synes benq kunne lagt overscan som et vanlig valg på menyen slik som de fleste andre projektorer..

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det er Projector Central som tar feil her, siden manualen og BenQ foreskriver fra 3.7 meter (max zoom) til 5.03 meter (min zoom) for 93 tommer diagonal i 16:9. Stoler nok mest på BenQ i dette tilfellet... Dersom du har 4:3 og 93 tommer diagonal kan du derimot ha maks kastelengde (min zoom) 6.12 meter til minimum kastelengde (max zoom) 4.55 meter.

Side 9 av 103 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •