Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2060
    Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg slukker for min BenQ 8720, så køler projectoren ned i ca. 45 sek, hvorefter den slukker.
    Men jeg syntes stadig alt man kan mærke at projectoren er utrolig varm. Hvorfor kunne de ikke bare lade den køle ned i 3 minutter, det vil måske skade lampen hvis den bliver kølet for meget ??
    Jeg har tænkt på at sætte min på High Altitude (i setup) de sidste 5 minutter projectoren køre ind jeg slukker den, så køler den også meget kraftigere når den slukkes, tror i den vil tage skade af det?
    Jeg vil helst have at min pære holder længst muligt.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bra med luft rundt projektoren ? Merker også at den er ganske varm etter bruk, men ikke "utrolig varm" som du sier. Elektroniken blir varm, merkes på alle komponentene mine, det meste er helt normalt

Å forandre til High Altitude i setup skulle vel gå ann, men da vil nok viften bråke mer. Om det kan gi lengre levetid på pæren ? maybe....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R2D2
    Når jeg slukker for min BenQ 8720, så køler projectoren ned i ca. 45 sek, hvorefter den slukker.
    Men jeg syntes stadig alt man kan mærke at projectoren er utrolig varm. Hvorfor kunne de ikke bare lade den køle ned i 3 minutter, det vil måske skade lampen hvis den bliver kølet for meget ??
    Jeg har tænkt på at sætte min på High Altitude (i setup) de sidste 5 minutter projectoren køre ind jeg slukker den, så køler den også meget kraftigere når den slukkes, tror i den vil tage skade af det?
    Jeg vil helst have at min pære holder længst muligt.
    tipper prinsippet er at vifta går mens den er i bruk for å holde temperaturen på et jevnt nivå, og den fortsetter med det etter at pj er skrudd av inntil temperaturen begynner å falle av seg selv. sikkert bedre for pæra å kjøles langsomt ned av seg selv, enn å brått bli avkjølt.

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye den reelle kontrasten er ?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikka smått etter noen målinger fra gorm men har ikke funnet noen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo 981 fungerer ikke med 8720?

Jeg har søkt nøye igjennom mange tråder, men finner ikke svar på hvordan Oppo 981HD vil fungere med denne projektoren!?

Da er det vel macroblokking som muligens kan skape problemer her?
    Ser også at Oppo på deres websider IKKE anbefaler DLP projektorer med 981HD modelen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Bildet forsvinner på BenQ PE8720

Jeg kjøpte projektoren min i desember, og koblet den da til datamaskinen med en dvi-hdmikabel. Allerede andre gangen jeg slo på projektoren så bildet ganske nøyaktig slik ut:

Kode:
    - -     - -     - -     - -     - -
    Altså bare en masse streker som blinker i alle mulige farger og det er ca 30 av dem i høyden. Mellom strekene er det svart. Oppstartsbildet og menyene er også borte, dvs bildet ligger nok i disse strekene, de blir nemlig mørke når jeg vet det skal være et svart/mørkt bilde. Jeg tenkte at det måtte være noe galt med refresh rate fra datamaskinen og slo projektoren og datamaskinen av og på igjen, men det hjalp ikke. Det eneste som så ut til å hjelpe var å bryte strømmen til projektoren i 15-30 minutter (etter den hadde kjølt seg ned selvfølgelig), så kom bildet tilbake. Slik var den de første dagene, men etter å ha koblet til xbox360 og xboxen min, så problemet ut til å ha forsvunnet og den fungerte som den skulle helt til midten av april. Da kom problemet tilbake og nå hjelper det ikke å bryte strømmen heller. Det kan gå flere dager uten at den vil virke før bildet tilfeldigvis kommer tilbake. Jeg har prøvd å koble fra signalkildene, skifte presets og signalkilde med fjernkontrollen, men jeg kan ikke se at noe av det jeg gjør får bildet tilbake, det virker helt tilfeldig. Men hvis det var refresh rate som var feil, da skulle vel oppstartsbildet og den lilla bakgrunnen kommet opp og det skulle stått noe sånt som at signalet er inkompatibelt? Jeg kan jo ikke engang se menyen! Så det jeg lurer på er om det er jeg som gjør noe feil eller er det noe galt med projektoren min?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en løs låsesplint som ligger inni projetoren som jeg vil ha ut før den kortslutter ett eller annet inni projektoren så da lurer jeg på om man mister garantien hvis man tar den fra hverandre?

Er det noen som kan oppdrive en teknisk tegning av Benq 8720?

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barkster
    Jeg har en løs låsesplint som ligger inni projetoren
    Hvordan er den kommet derind ?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker feil, var det denne episoden som etterlot seg en låsesplint inne i projektoren til Barkster.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARGH!! får ikke bilde på min 8720 via hdmi! Komponent funker knallbra, men hdmi fra HD E1 går ikke. Prøvd hdmi til Panasonic lcd tv, og det funket, så da må det være noe med PJ???

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    ARGH!! får ikke bilde på min 8720 via hdmi! Komponent funker knallbra, men hdmi fra HD E1 går ikke. Prøvd hdmi til Panasonic lcd tv, og det funket, så da må det være noe med PJ???
    Mulig du må inn i setup`en til Toshibaen og stille inn hdmi som utgang...

Edit: så nå at du fikk bilde på panasonicen.....hehe... litt treig jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har også en....

Splinten som gjør at man ikkje kan skru foten heilt av løsnet når jeg skrudde på foten!

Må vere ganske svak den låsesplinten for jeg skrudde ikkje hardt akkurat

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått benq en i hus. Og det er meget bra bilde. Det eneste jeg irriterer meg litt over, og som ikke er holdbart er at av og til i høgre hjørne er det nett som bildet flimrer\pulserer? Litt usikker hva som kan gjøre dette, skjer både via dvi\hdmi og komponent? Så vanskelig for å tro det er kablene også? kan dårlig kontakt gjøre dette?

Eller kan det rett å slett være regnbuer? at jeg er litt sensetiv? Hvordan ser man disse? og hvordan ser dem ut?

Noen som har noen tips til hva jeg kan teste?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ingen ting med "regnbuer" å gjøre. Hadde du vært sensitiv for fenomenet hadde du visst hvordan det ser ut.

Hva med kilden? Du skriver at det er uansett valg av kabel, men er det med samme kilde. Eller er det rett og slett TV-signaler du ser på? Da må du i tilfelle aktivere overscan, siden tekst-TV informasjonen ligger og flimrer i bildets ytterkant.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjer med xbox360 via komponent. Gjennom denon 3806, samme med kreatel tv tuner. Og av og til via dvi ut fra denon 2910. Det kommer å går litt, legger spes merke til det, når det er lyse scener, bilde. hvitt og grått... Noen som kan aktiveres? eller endres på ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger nok problemet i projektoren ja. Tror nok jeg ville reklamert på det der, for sånn skal det ikke være. Ta en telefon til BenQ support.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Min 8720 var også slik helt i begynnelsen men det var kun i low modus på pæra (200 W), slo opp til full modus (250 W) og problemet ble borte.
    Det samme gjaldt når jeg gikk fra 200 W til 250 W og tilbake til 200 W, pulseringen ble borte. Etter ca 120 timer på pæra forsvant problemet helt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører på 250w nå, får gi det noen uker til for å teste litt mere, så får jeg se om det har gitt seg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq 8720 - Noe for meg også?

I likhet med mange andre sikler jeg også på dette gliset av en prosjektor. Nå har jeg kommet dithen at pj-en ligger i handlekruven på avshop.no og venter på å bli ekspidert. Men før dette blir gjort er jeg avhengig av å avklare noen formaliteter.

Mitt tidligere bildematriell har bestått av:
    - Benq PB6100
    - IKEA Tupplur "Beigeline"

I første omgang, av hensyn til egen lommebok, vil Benq PB6100 bli byttet ut til fordel for 8720. Mitt spørsmål er dermed om mitt IKEA-lerret er forsvarlig å bruke sammen med 8720-en. Eller er det begrenset hvilket potensiale et slikt IKEA-lerret har?

Følgende plass(eller mangel på sådan) er stilt til disposisjon for meg og vår kjære venn:
    Mellom IKEA-lerret og vegg:
    - 3,17 m
    I tillegg spiser prosjektoren:
    - 0,39 m
    Sikkerhetsmargin(mtp kabler og andre feilmarginer):
    - 0,15m

Utifra mine beregninger vil dette gi en avstand mellom linse og prosjektor på 2,63 m, som igjen vil kunne gi en bildestørrelse på 66". Tatt i betraktning av at jeg ikke har misforstått kalkulatoren på Projectorcentral.com fullstendig. Dersom noen er uenige, er det fint om dere sier ifra.

Denne zoomen som er spesifisert til 1.35x, vil denne svekke bilde i noen som helst grad, mtp min-zoom og max-zoom?

Forøvrig ønsker jeg å vite svakheter og grunner til å ikke kjøpe 8720.

Best@Home
    - har endelig registrert meg som bruker og poster mitt første innlegg etter mange måneders lesing her på AVforum.

Side 89 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •