Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At bildet ikke er bra mener jeg med at det er ganske kornete og litt uskarpt. Også når filmen bytter bilde blir det akkurat som forstyrrelser i bildet for et sekund.

Firmware på 8720 er foresten 1.03

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Her tar du helt feil, maks offset på 8720 er 10 cm noe som gjør den til dårlig egnet for en del takmonteringer. Det er derfor jeg lager et motorisert takfeste.

Link til bygginga her

Det var dette som bekymret meg også, så at du hadde "litt" problemer med takmontering. Jeg har planer om å montere den opp-ned og da kommer jeg sikkert opp i samme problem som du hadde. Ser veldig bra ut det som du jobber med nå, men det blir litt for drøyt for meg. Men hva med å vinkle den litt? Siden du (eller andre?) ikke har gjort det antar jeg at det er ”no-good”?

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv takmontert 8720.
    Har DYI takfeste så den er tilnærmet klint i taket (2,40 høyde).
    Avstand 4.3m fra linse til lerret, har kun justert med lenseshift og ikke noe vinkling av PJ, dette fungerer helt ok hos meg.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan gå ved normal 240cm takhøyde:
    PJ feste som gjør at 8720 blir hengende med linsa på 220cm og bruke lang kasteavstand ( zoom ut, offset øker litt med kastelengden) så får du eks, toppen på bilde ca. 200 cm over gulvet. Vinkler du pj'n litt og tar å skjuler trapesformen (ikke keystone) i maskeringen av bilde kan du nok ha bildets overkant på ca 180cm.

Jeg har 2,6 meter takhøyde og bilde må ha øvre kant på 185 cm så derfor er jeg avhengig å gjøre tiltak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takker for svar gutter!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hmm, er det noe feil med min 8720 tro?
    Når jeg ser på f.eks fotballkamper på Canal+ Sport er det meget dårlig bildekvalitet, ikke bedre enn min gamle Infocus X1 (Brukte kompositt på begge) og langt dårligere enn vår eldste tv. Bildet er uklart, tilskuerne i bakgrunnen "flimrer", særlig ved panorering.
    Andre tv programmer via parabol er heller ikke spesielt bra, men noe bedre enn sportskanalene.
    Er det noe spesielt med disse sportskanalene som krever spesiell innstillinger?

Merker også betydelig forskjell på DVD film via HDMI, hvor f.eks. Ringenes Herre har meget bra billedkvalitet, mens jeg opplever en del "støy" og kornethet på andre filmer.

Noen som kan hjelpe en nybegynner på 8720 ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komposit er nok feilen her! Prøv heller med S-video eller med RGB hvis du har mulighet for det!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av el-asso
    Hmm, er det noe feil med min 8720 tro?
    Når jeg ser på f.eks fotballkamper på Canal+ Sport er det meget dårlig bildekvalitet, ikke bedre enn min gamle Infocus X1 (Brukte kompositt på begge) og langt dårligere enn vår eldste tv. Bildet er uklart, tilskuerne i bakgrunnen "flimrer", særlig ved panorering.
    Andre tv programmer via parabol er heller ikke spesielt bra, men noe bedre enn sportskanalene.
    Er det noe spesielt med disse sportskanalene som krever spesiell innstillinger?

Merker også betydelig forskjell på DVD film via HDMI, hvor f.eks. Ringenes Herre har meget bra billedkvalitet, mens jeg opplever en del "støy" og kornethet på andre filmer.

Noen som kan hjelpe en nybegynner på 8720 ?
    Hadde også noe av det samme med min projektor inntill jeg justerte CW, riktignok har jeg kun benyttet HDMI. Da forsvant mesteparten av støyen og kornetheten i bildene. For øvrig så hadde jeg også X1 tidligere, men 8720 er jo en helt annen liga. Imidlertid avslører 8720 dårlige innspillinger/signal nådeløst i forhold til X1 som igjen gjør at man lettere legger merke til korning og støy i bildet.

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der nogen som ved hvad SLR & without SLR betyder, det står i service menuen under CW Speed, jeg har lagt mærke til at når den er i Cinema mode, så står farvehjulet til 5X SLR, og der er knap så meget støj fra farvehjulet.
    , desuden har jeg overhovedet ikke høre forskel fra 5X til 6X.

Forresten, kan i høre jeres farvehjul spinne og og ned et par gange når man tænder projectoren ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg beskrevet tidligere i denne tråden, det er bare å søke. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Komposit er nok feilen her! Prøv heller med S-video eller med RGB hvis du har mulighet for det!
    Jeg har desverre ikke mulighet for noe annet foreløpig.

Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Hadde også noe av det samme med min projektor inntill jeg justerte CW, riktignok har jeg kun benyttet HDMI. Da forsvant mesteparten av støyen og kornetheten i bildene. For øvrig så hadde jeg også X1 tidligere, men 8720 er jo en helt annen liga. Imidlertid avslører 8720 dårlige innspillinger/signal nådeløst i forhold til X1 som igjen gjør at man lettere legger merke til korning og støy i bildet.
    Prøvde CW justering på ny uten at det hjalp. Jeg fikk kalibrerings-dvden i går, men rakk ikke å gå gjennom noe særlig av denne. Får se videre og sjekke mulighetene for alternativ kabling og slikt også.

Takk for hjelpen så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått et bilde jeg er ganske godt fornøyd med Men det er noen ting jeg stusser litt over. Når jeg skrur på projektoren dukker jo Benq logoen opp. Her er bilde veldig utydelig, ser ut som det er dårlig oppløsing.
    Tekst i filmer er heller ikke helt tydelig. Ser ut som små firkanter rundt teksten. :???:

Er det slik hos dere andre også?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fabrikkinnstilling

Noen som vet hvilket av de to valgene for å sette tilbake til fabrikkinnstillingen som er den riktige? Det har blitt forespurt om dette før, på dette forum, noen som vet???

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftw
    Nå har jeg fått et bilde jeg er ganske godt fornøyd med Men det er noen ting jeg stusser litt over. Når jeg skrur på projektoren dukker jo Benq logoen opp. Her er bilde veldig utydelig, ser ut som det er dårlig oppløsing.
    Tekst i filmer er heller ikke helt tydelig. Ser ut som små firkanter rundt teksten. :???:

Er det slik hos dere andre også?
    Opplever ingen av disse problemene..

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motorisert takfeste til 8720'n er nå ferdig, se prosjektet her.

I kinostilling:

Newcomer CosmoK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da fikk jeg projektoren min tilbake fra reperasjon etter uhellet med lens-shiften, men nå ser det ut som jeg har enda et problem. Jeg skulle spille av HD klipp fra PC'en via DVI-HDMI kabel, men med en gang jeg så bildet skjønte jeg at noe var galt.
    Bildet på PC skjermen min er sylskarp, mens bildet på lerretet preges av dårlige "transisjoner" mellom farger, og det er veldig kornete mellom de. Hvis jeg går inn på Colour Bar'en ser jeg at den nederste linjen (svart-hvitt) inneholder noen grønne streker, og det er en grå strek som skiller seg ut blant de. Jeg har på følelsen at fargehjulet har fått seg et støt eller to... noen som har noen ide? :???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fabrikkinnstilling

Ikke for å mase, men er det noen av dere eksperter på forumet her som vet hvordan man får tilbake fabrikkinnstillinger?

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket takfeste anbefaler de som har pj en her?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren er stor, så du trenger et solid takfeste. Jeg ville gått for Chief Elite, ingen over, ingen ved siden. Kjøper du Vogel må du ha minimum PPC200, men det blir aldri 100% stabilt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.Oki, så kommer neste spørsmål. Leser tidlig i tråden at det er mye feil med pj ene, firmware relaterte, og at folk må inn i service menyer for å stille på cw. Er dette forsatt et problem dersom man bestiller en 8720 fra avhsop.no la oss si i kveld?

2.Har også et spørsmål i sammenheng med plassering har et dreamscreen lerret DreamScreen DynaGrey Frame 16:9 200 cm altså 92 tommer. Pr i dag henger min Thosiba mt 200 ca 4,36 meter borte fra lerrete, og fyller dette bra.

Rommet mitt er ca 5 meter langt, for at jeg i følge Projektor central skal få fyllet mitt 92" lerret, må den henge omtrent 5 meter fra lerrete med 1x i zoom, går det ann å henge den la oss si ca 4,36 meter fra, for å øke zoomen for å få fylt lerrete? Eller vil jeg da tape bildekvalite?

3. Ser mange velger å montere den på hyll, har selv ca 4,80 meter bak i rommet en reol - bokhylle, som er en god og solid topp på. Som den kunne stått på. Denne er ca 1,80 over bakken, rommet er standar 2,40 høyt. Hadde det passet å hatt pj`en stående oppå denne bokhyllen? Reolen? Eller blir det for høyt?

Side 87 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •