Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2060
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Selv om jeg har hvite vegger og tak så vil den alikevell knuse 900'en i sortnivået? Er vel sortnivået som gir dybden i bildet jeg savner og kanskje litt mer skarphet. Ellers så er jo 900'en en kjempe projektor, men er alltid på jakt etter noe bedre for en grei pris. Kjekt med noe nytt å boltre seg med :P
    Det er kvaliteten i de uskarpe områdene som gir større dybde i bildet. Sortnivået gir større kontrast og begge disse tingene er langt bedre på 8720 enn på AE900. Det er egentlig snakk om to forskjellige ligaer her...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av .Tore.
    Har et problem med denne projektoren: Blir sliten i øynene, og merker det egentlig med en gang jeg begynner å se. Kan ikke helt skjønne hva som gjør det, men det er akkurat som om bildet hakker/henger litt når det er bevegelse. Opplevde ikke dette med min gamle X1, så det kan ikke være regnbuer (ser ikke forskjell på whisper mode on/off heller). Jeg sitter litt nær (1:1,3), men tror ikke det er hele årsaken. Bildet ser ellers helt topp ut. Alt står på standardinnstillingene på HT-mode, og iris ca 50% igjen med grått 2m lerret, så lys osv skal være spot-on.
    Hva bruker du som kilde? Det høres ut som om kilden sender ut feil oppdateringshastighet i forhold til kildematerialet (Hz)?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer .Tore. sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hva bruker du som kilde? Det høres ut som om kilden sender ut feil oppdateringshastighet i forhold til kildematerialet (Hz)?
    Bruker en pioneer 989 og HDMI-kabel. Er det noen innstillinger her jeg har oversett kanskje?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det skulle ikke kunne bli så feil. Tenkte kanskje du brukte PC, for det kunne forklart problemet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer .Tore. sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har riktig nok ikke fått kalibrert den ennå, men det kan vel ikke gjøre utslag på sånt?

Bildet har i alle fall mindre flyt i bevegelsene enn en TV, men kan rett og slett størrelsen på bildet være forklaringen på at det oppfattes slik?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å si, uten å ha sett graden av "hakking". Filmformatet i seg selv er jo "hakkete", siden det er spilt inn med lav oppdateringshastighet (24 frame per sekund). Har du mulighet til å få noen andre til å se på den, helst noen som bruker projektor i eget oppsett?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå snakket med min forhandler og han sier at mange av kundene hans som har oppgradert fra AE900 til 8720 mener d ikke var verd mellomlegget. Dette pga vi som ikke har optimalt rom for dette med tanke på reflektering av lyset så merker man ikke noe særlig forbedring i sortnivået, man får nok ett litt skarpere bilde men om det er verd å betale 7000 i mellom det jeg får for min brukt har jeg min store tvil på.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hysj da Razor ! Dette er sånt man ikke må snakke høyt om Personlig så syntes jeg 8720 var meget bra nå den ble matet med hd dvd, via vanlig dvd var ikke forskjellene store nok til att jeg heller er villig til å bla opp 7 k....i forhold til hva jeg opplever med min tx-200

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, bildekvalitet og lydkvalitet for den saks skyld er alltid subjektivt. Hvis en ikke er følsom for regnbuer er det uten tvil en kjempeoppgradering fra AE900 til 8720, men hvor vidt den oppgraderingen er noe en personlig synes er verdt mellomlegget er selvsagt noe helt annet.

For øvrig synes jeg at uttalelser referert til fra andre, som en heller ikke vet om har testet skikkelig, er en uting... Razor, sier ikke at du nødvendigvis har så mye igjen for oppgradering, men før du har testet dette selv synes jeg kanskje dine kommentarer nå blir litt i overkant farget, spesielt i lys av at du selv sitter på en AE900...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva en er villig til å legge mellom er selvsagt individuelt, og for mange vil et mellomlegg i denne størrelsesorden ikke rettferdiggjøres av løftet i bildekvalitet. Det er jo også like avhengig av lommeboken, som av opplevet bildeforbedring. Det vil forøvrig være mye å hente på en skikkelig kalibrering, for 8720 har mye mer å vise frem enn det presterer rett ut av esken (i likhet med de fleste projektorer). Jeg kjenner også flere som har gjort den nevnte oppgraderingen fra AE900, og som er veldig godt fornøyd. Det finnes vel ingen fasit her, men snarere like mange løsninger som vi er antall forskjellige individer.

EDIT: der var jeg litt sen i avtrekkeren ser jeg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, bildekvalitet og lydkvalitet for den saks skyld er alltid subjektivt. Hvis en ikke er følsom for regnbuer er det uten tvil en kjempeoppgradering fra AE900 til 8720, men hvor vidt den oppgraderingen er noe en personlig synes er verdt mellomlegget er selvsagt noe helt annet.

For øvrig synes jeg at uttalelser referert til fra andre, som en heller ikke vet om har testet skikkelig, er en uting... Razor, sier ikke at du nødvendigvis har så mye igjen for oppgradering, men før du har testet dette selv synes jeg kanskje dine kommentarer nå blir litt i overkant farget, spesielt i lys av at du selv sitter på en AE900...
    Nå er ikke dette ett innlegg for å skryte opp min 900 da. Men mange her inne sier at forskjellen på disse to er stor, det tror nok jeg også at den er hvis man har ett rom hvor man får utnyttet 8720'en skikkelig, mitt rom er jo ikke optimalt for dette. Jeg får jo ikke mulighet til å teste denne hjemme selv, noe som hadde vært ønskelig da, derfor må jeg jo høre på hva andre sier.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror hele "forklaringen/svaret" ligger i det Razor skriver om rommet, for det er vell ikke så mange som kan si at 8720 fungerer eksepsjonelt bra i ett rom hvor en ikke får det tilnærmet helt mørkt? Jeg har heldigvis denne muligheten med å få det mørkt så hos meg fungerer 8720 veldig bra, men det er ikke vanskelig å se hvor lite lys som skal til i rommet før bildet blir vesentlig dårligere pga den relativt lave lysstyrken til 8720.

Dermed tror jeg faktisk mye på det Razors forhandler sier om at en 8720 ikke vil gi vesentlig bedre bilde enn 900 i rommet til Razor Men i ett mørkt rom tror jeg nok det er ganske rått parti i favfør 8720....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått fra AE900 til TX200 til 8720 og jeg hadde aldri i verden gått tilbake til noen av dem om jeg så hadde fått de 7000,- rett i lomma! (Både TX200 og 8720 var/er optimalt kalibrert) Jeg har heller ikke optimalt rom (for å si det mildt). Lys stue med vinduer (som jeg blender ned etter beste evne...:-D ) og lyse vegger og tak, men jeg synes i alle fall at det var vel verdt de ekstra kronene i mellom...men som det blir sagt her så er jo dette helt individuelt. Jeg er dog sikker i min sak! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg har gått fra AE900 til TX200 til 8720 og jeg hadde aldri i verden gått tilbake til noen av dem om jeg så hadde fått de 7000,- rett i lomma! (Både TX200 og 8720 var/er optimalt kalibrert) Jeg har heller ikke optimalt rom (for å si det mildt). Lys stue med vinduer (som jeg blender ned etter beste evne...:-D ) og lyse vegger og tak, men jeg synes i alle fall at det var vel verdt de ekstra kronene i mellom...men som det blir sagt her så er jo dette helt individuelt. Jeg er dog sikker i min sak! :-D
    Hvis jeg kunne hatt en på lån så jeg kunne sett forskjellen selv så hadde det vært glimrende, skulle kjøpt den på flekken hvis den ga endel bedre resultat. Må jo ta endel drastiske forandringer i strukturen på den ene veggen min for å få monsteret på plass. Den vil jo vise godt igjen i forhold til panasonicen for å si det mildt

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erstatning nr.5 motatt med feil.

Endelig fått ny erstatnings pj etter at jeg måtte purre 2 ganger.
    Di beklaget så mye.Tok bare 16 dager å sende den:evil:

Satte over pæra og hang den opp i taket,satte i Finding Nemo og fikk et grusomt bilde(kjøre komponent).
    Prøvde og Compositt samme greia der,byttet dvd spiller til yamaha og lidl,samme geria.

Er dette en justering eller er det noe steine gale med PJen.

Ps. det er ikke dårlig kvalitet på kamereat,bilde på PJen er så dårlig(mye støy og graderinger)

Skal faenmeg ikke være mulig dette...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være slik nei. En mager trøst er at dette kan justeres vekk via CW-delay i service-menyen. Bare frys bildet (pause på avspiller) og juster CW-delay til graderingene forsvinner.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal i retur,godtar ikke dette.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem som deg, tazzat, men to-tre hakk opp på CW (colour wheel) delay fikset det, og bildet ble akkurat slik det skal være :-)

Rart at dette ikke er/blir sjekket/kalibrert hos produsent, men jeg tror neppe det er en reklamasjons-/retursak.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har blitt så lang nå at jeg ikke makter å lese gjennom hele. Beklager det.

Men har noen testet projektoren matet med 576p? Det er dessverre alt DVD-spilleren min klarer å kjøre ut. Sitter på vippen mellom flatskjerm og 8720, og er derfor noe nysgjerrig på hvordan 8720 takler SD-materiale. Fint om noen med egenerfaring kan gi en tilbakemelding

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg justerte CW opp til 60 hvis jeg husker riktig og det hjalp mye. den sto på 54 når jeg fikk den.

Side 85 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •