Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2060
    Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Clas Ohlson solgte VGA - BNC (1.5m) til rundt femtilappen da jeg kjøpte, og den funker fint. Du kan evt. spe på med en VGA forlengelse dersom du sitter lengre unna projektoren... Signalet er analogt, så kvaliteten reduseres litt med lengde på kabelen, men det er uansett milevis bedre enn å kjøre s-vhs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt problemer her. Viftene til projektoren har begynt å bråke en del. Har prøvd å sette den på stillemodus uten resultat og jeg har kjørt debug på viftene.

Er det noe annet jeg kan prøve eller burde jeg kanskje sende den inn?

Legger ved et bilde av thermal test menyen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min 8720 har gådd i litt over 650 timer nå, mener å synes at lyspæren plutselig nå er blidd plutselig en del svakere enn normalt, er vant til å kunne spille på Theater Mode med iris på 50% og brightness og contrast begge på 0 og 200w mode på xbox 360, men nå for å kunne få noe skikkelig lys må jeg dy ut med både Living Room mode på og 250w mode.

Noen som hvet om dette er normalt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld er det krise... skulle se på film men den gode kjære benQ'n vil ikke gå videre fra bootup bilde. Power blinker orange og lamp + temp blinker rødt. "Fans not working" sier instruksjonsboka.

Jeg har forsøkt å la den hvile uten strøm tilkoblet uten suksess

Noen andre som har opplevd feilen ? Viftene går ihverfall som vanlig under oppstart, men stopper opp når "feilen" kommer.

Kjøpte prosjektor i høst og tipper den har gått ca 1500 timer (kan jo ikke akkurat sjekke nå)

Triste saker.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Znakemaster
    min 8720 har gådd i litt over 650 timer nå.....
    Er vel normalt med rekalibrering med DVE etter ca 200 timer, har du brukt denne?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Impulsiv
    Ikveld er det krise... skulle se på film men den gode kjære benQ'n vil ikke gå videre fra bootup bilde. Power blinker orange og lamp + temp blinker rødt. "Fans not working" sier instruksjonsboka.

Jeg har forsøkt å la den hvile uten strøm tilkoblet uten suksess

Noen andre som har opplevd feilen ? Viftene går ihverfall som vanlig under oppstart, men stopper opp når "feilen" kommer.

Kjøpte prosjektor i høst og tipper den har gått ca 1500 timer (kan jo ikke akkurat sjekke nå)

Triste saker.
    Har du byttet støvfiltrene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støvfilter er renset tidligere og forsøkte bytte nå. Ingen endring. Ser for meg å måtte sende inn til avshop på tirsdag.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke AVshop skal ha denne i retur? Du finner et support nr i garantipapirene i eska, mener bestemt at det er dette du skal bruke.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hylle til 8720

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt hylle som passer til denne pj'en? Skal være i stuen min så må se noenlunde bra ut.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    If you want to submit a Service Report, visit BenQ Service Report.

Eller send mail til benq@helpdeskdata.se

Få med hva som er feil,Product serial number,Product part number, og hva du har gjort for å feilsøke.feks. sjekket filteret,(i tesjemodus) o.l
    Da går alt mye raskere da dei tar ca 24t å svare på en mail.
    Skriv på norsk.

Eller du kan ringe(di snakker svensk og/eller engelsk)

Technical Support Helpdesk (Not For Mobile Phones) : 23500062 ( 09:00 - 17:00 )

RMA Helpdesk (Not For Mobile Phones) : 23500085 ( 09:00 - 17:00 )

Har prøvd alle og mail er mest praktisk synes eg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har DVE, likte den selv om den var overkomplisert på menyen, men informativ det var den, bruker fortsatt Theater mode på PS3 maskinen og helt nede på 0 på IRIS. i tillegg 0 i contrast, 0 i brightness, 8 på farger, 0 på tint, filter 1, sharpness +1, dette da til å se på DVD filmer med Ps3 maskinen (ettersom jeg fant ut at Ps3 sin DVD og HDMI var en meget så god kombo) og samme eller innstilling til spilling foruten om sharpness på +4.

Synes det fungerer greit på Ps3en, men er likevel blidd nødt til å bruke 250w mode. 200w var plutselig ikke sterkt nokk, i forrige uke satt jeg og spilte helt fint på 360, klare farge og blå skarp himmel på theater mode iris på middels og 200w mode. nu så er det kun 250w og Living Room mode som gir nokk lys selv i helt mørkt rom.

Det er kun innstillinger til Ps3 og 360 jeg tenker på da til spilling så er det noen her som kunne tenke seg å dele sin 200w Gamerinnstilling, hvis det er noen her som har 8720 med lyspære som har gådd over 700, gjerne 800 timer og bruker 200w til å spille med.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sammenlignet 8720 mot ae900? Lurer på å bytte ut min 900 med denne siden den er så rimelig nå. Er veldig usikker da siden jeg ikke har sammenlignet dem, har faktisk ikke sett på bildet til 8720. Så det jeg lurer på om det er noe vits å kjøpe den visst forskjellen på bildet er minimalt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett begge i aksjon, men gjorde endel lesing da jeg handlet min. Det skal være stor forskjell i ren bildekvalitet, fordel 8720. Dersom du har rom som passer (long-throw) og ikke er sensitiv for regnbueeffekten (svært få som ser dette på 8720'en) kan du trygt handle denne.

Men så er det det med å oppgradere når prisen på 1080p PJ faller & faller , skal ikke være lett.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt hylle som passer til denne pj'en? Skal være i stuen min så må se noenlunde bra ut.
    Når det gjelder hylle til denne så kommer det ann på hva du vil ha i stuen. Jeg og Tiger kjører en hylle fra Elfa (finnes i monter butikker)

Ligger et bilde på min hjemmekino (dog ikke det beste)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ta meg turen på monter å se på di. Avstanden fra linsa til lerrete blir ca. 3.75m Bildestørrelse er 86" så d skulle vel gå greit.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint. Jeg har samme linseavstand på 92"

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Er det noen som har sammenlignet 8720 mot ae900? Lurer på å bytte ut min 900 med denne siden den er så rimelig nå. Er veldig usikker da siden jeg ikke har sammenlignet dem, har faktisk ikke sett på bildet til 8720. Så det jeg lurer på om det er noe vits å kjøpe den visst forskjellen på bildet er minimalt.
    8720 knuser AE900 på absolutt alt! Jeg har gått fra AE900 til TX200 til 8720 og BenQ'en er bare overlegen (bortsett fra på størrelse...om du ikke ønsker størst mulig pj ). 8720 vs. AE900 er liksom ikke noen vits å sammenligne en gang. Skarphet, dybde i bilde, bildebehandling etc. er i en annen klasse på 8720. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    8720 knuser AE900 på absolutt alt! Jeg har gått fra AE900 til TX200 til 8720 og BenQ'en er bare overlegen (bortsett fra på størrelse...om du ikke ønsker størst mulig pj ). 8720 vs. AE900 er liksom ikke noen vits å sammenligne en gang. Skarphet, dybde i bilde, bildebehandling etc. er i en annen klasse på 8720. :-D
    Selv om jeg har hvite vegger og tak så vil den alikevell knuse 900'en i sortnivået? Er vel sortnivået som gir dybden i bildet jeg savner og kanskje litt mer skarphet. Ellers så er jo 900'en en kjempe projektor, men er alltid på jakt etter noe bedre for en grei pris. Kjekt med noe nytt å boltre seg med :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Når det gjelder hylle til denne så kommer det ann på hva du vil ha i stuen. Jeg og Tiger kjører en hylle fra Elfa (finnes i monter butikker)

Ligger et bilde på min hjemmekino (dog ikke det beste)
    Takk for tipset den var kjekk - lurte først på å bygge ei trehylle men dette gir jo mye mer luft rundt proj. Har bestilt 8720 og har tenkt på lignende montering selv - men mulig jeg må ha noe dypere hylle så jeg kan få linsa noe lengre frem. Havner ca på maks avstand ift bildebredde på 205 cm (har bestilt invideo 220 cm lerret, tror ramma er på 7,5 cm).

Newcomer .Tore. sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sliten i øynene

Har et problem med denne projektoren: Blir sliten i øynene, og merker det egentlig med en gang jeg begynner å se. Kan ikke helt skjønne hva som gjør det, men det er akkurat som om bildet hakker/henger litt når det er bevegelse. Opplevde ikke dette med min gamle X1, så det kan ikke være regnbuer (ser ikke forskjell på whisper mode on/off heller). Jeg sitter litt nær (1:1,3), men tror ikke det er hele årsaken. Bildet ser ellers helt topp ut. Alt står på standardinnstillingene på HT-mode, og iris ca 50% igjen med grått 2m lerret, så lys osv skal være spot-on.

Side 84 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •