Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2060
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hjelp! Skrekk og gru! Denne er jo ikke til å bruke i taket, den har jo maks 10 cm offset og er derfor nesten like ille som 7700 som hadde 0. Jeg kan bruke den på ei hylle men med 6,5 meter kastelengde så blir minste bilde altfor stort. Hva skal jeg gjøre? På grunn av skråtaket er toppen på bilde 185cm over gulvet og med 10 cm offsett så blir den hengede 195cm over gulvet og kan tenke meg hva fruen sier til det. Sparer 10 cm ved å la den stå istede for å snu den på hode men hva hjelper det, 8720 stående på 205cm er ikke akkurat pent i et rom som har "mønehøyde" på 260cm. Eneste mulighet nå er HC3100 eller lage en senkbar hylle, andre alternativer?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan justere offsett mye mer dersom PJ står korrekt veg framfor opp/ned, så dersom du har mulighet å montere den "korrekt veg" i taket (dvs motsatt av vanlig takstativ) så tror jeg ikke det skal by på problem.

Jeg har akkurat montert hylle bak i rommet og har vell omtrent samme kastlengde som du (om jeg ikke husker helt feil) og det går greit på 106" lerret, men tror du sliter dersom du har noe særlig mindre lerret enn det på så lang lengde.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det at den har større justeringsmulighet ved stående men sparer bare 10-15cm på min kastelengde og det hjelper lite. Har testet fysisk med pj i kveld og linsesentrum blir hengende på ca 205 og det går ikke når jeg har takhøyde 260cm.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Riktig det at den har større justeringsmulighet ved stående men sparer bare 10-15cm på min kastelengde og det hjelper lite. Har testet fysisk med pj i kveld og linsesentrum blir hengende på ca 205 og det går ikke når jeg har takhøyde 260cm.
    Vet ikke annen råd enn at du skaffer deg en video heis jeg..

AVshop.no

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei takk, men et teleskop feste kan være av interesse hvis jeg finner en god løsning på senke/løfte pj'n. Noen som har sett noe slikt?

Edit: Lager et spørsmål i en egen tråd.
    ...og den er her.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra manuelen kan en med 359 cm kasteavstand justere offsett med opptil 123,3 cm så når du skriver at du kun får justert den 10-15 cm så høres dette veldig rart ut. Har ikke prøvd dette konkret selv men mener da å huske at når jeg justerer lensa maksimalt nedeover så blir bildet adskillig lavere enn det du sier? Nå står PJ på hylle på ca 2 m (riktignok med ca 6 m avstand) og da trodde jeg faktisk at jeg fikk kjørt bildet helt ned på gulvet....

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig det. Skal prøve med en bedre forklaring:
    Pj står på et bord. Maksimalt offset opp gir nedre billedkant 11 cm over linsesentrum på ca 3,5 meter. Maksimalt offset ned gir 123 -112 (bilde høyden) = 11 cm Altså øvre billedkant under linsesentrum. Til lengre kasteavstand til større forskjell. Så tabellen stemmer men problemet mitt var at jeg ikke skjønte at den endrer fra å måle nedre billedkant til øvre.

Edit: Hadde jeg sett bilde fra cAsH^'s sitt anlegg tidligere så hadde det "ringt noen bjeller"

EDIT: beholder 8720 da det ser ut til at jeg finner en løsning på opphengsproblemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvor høyt mener dere et lerretet på 84" bør henge, når rommet er 4,9x3,2 meter? Sitteavstanden blir trolig ca 3,8 meter, da jeg skal ha alle komponenetene bak sitteplassene.
    Takhøyden er 2,4 meter.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PE 8720 har maks 10 cm offset så står linsa de på 190 så blir bilde på minimum 180cm (øvre kant). Er vel også unødvendig å makse lens shift så forslår at du plasserer hylla på 160 cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde i utgangspunktet tenkt å plassere den i en rack som er 1 meter høy, men det kan jeg kanskje skrinlegge da?
    Senter på linsen hadde da blitt ca 110 cm over gulvet.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, vil fungere helt topp det. Nedre bildekant blir maksimat 110 +10 =120cm og så høyt bilde vil du nok ikke ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VGA-kabel og 8720

Hei.

Da jeg for tiden ikke har DVD-spiller fikk jeg råd om å kjøre VGA kabel fra PC'en til projektoren. Jeg kjøpte derfor en VGA kabel, en lang jævel. Jeg registrerer at jeg har gjort for dårlig research på PE8720 input biten da den ikke har VGA ingang?

Kan dere gi meg tips hva jeg bør gjøre når de eneste outputene fra dataen er S-Video og VGA, og jeg allerede har kjøpt en 15 meter lang VGA kabel? Må jeg skaffe meg en omformer? I så fall hvilken er best for å ikke miste kvalitet?

Et annet VGA spørsmål - er det riktig at VGA kabler ikke støtter 720p? I så fall, hvilken resolution kan jeg oppnå med VGA kabel før jeg får kjøpt meg en DVD-spiller?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PennyDuff
    Hei.

Da jeg for tiden ikke har DVD-spiller fikk jeg råd om å kjøre VGA kabel fra PC'en til projektoren. Jeg kjøpte derfor en VGA kabel, en lang jævel. Jeg registrerer at jeg har gjort for dårlig research på PE8720 input biten da den ikke har VGA ingang?

Kan dere gi meg tips hva jeg bør gjøre når de eneste outputene fra dataen er S-Video og VGA, og jeg allerede har kjøpt en 15 meter lang VGA kabel? Må jeg skaffe meg en omformer? I så fall hvilken er best for å ikke miste kvalitet?

Et annet VGA spørsmål - er det riktig at VGA kabler ikke støtter 720p? I så fall, hvilken resolution kan jeg oppnå med VGA kabel før jeg får kjøpt meg en DVD-spiller?
    Det enkleste er vel å kjøpe et rimelig skjermkort med DVI utgang, en hdmi kabel og et hdmi adapter så er du i gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun bærbar PC og det er ikke enkelt å få tak i et rimelig eksternt skjermkort til den desverre. Skulle opplyst om dette med en gang så klart.
    Flere tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq 8720 og VGA er helligbrøde!

For å være litt mer seriøs: jeg har prøvd 8720 med både 10m VGA og DVI-HDMI 8m. Bildet blir så mye skarpere og bedre med digital overføring. Men har du ikke mulighet så har du ikke. Men det er nesten en skam å ikke tilby 8720 et bedre signal. Har forresten sett kabler med VGA-DVI i hver ende hos amentio.no. Så da trenger du DVI-HDMI overgang i tillegg (hvis det går).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Som mange av dere har jeg lastet ned DVDs fra nettet i mange år nå og jeg pleier å kjøre disse direkte fra PC til TV via crappy'e S-video da jeg kun har jobbpc (bærbar). Etter å ha lest litt rundt samt sett på innspillet ditt antar jeg hat det jeg bør gjøre er å skaffe meg en DVD-spiller med Composit/HDMI utgang.

Jeg har sett et par rimelige DVD-spillere som har composit utgang men ikke noen med HDMI utgang enda.

Jeg tar svært gjerne mot flere råd og tips angående dette. Lerret og projektor er bestilt, men det blir liten glede av de uten kabler!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du kan bruke en slik overgang AVshop.no og bruke component inngangen på 8720

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, godt mulig jeg kan bruke den men da antar jeg at jeg må kjøpe komponent kabel fra overgangen?

Ellers,

Utfordringen blir da å finne en ca 10m VGA til BNC kabel som har "god" kvalitet.

Hva tror dere om denne (RGB BNC Cables - VGA to BNC cable, HD15 /BNC 5 Double Shield Cable, Ferrite Cord,RGB Coaxial, Cables,Cable,Computer Cables, Computer Cable, Switch Box, USB,MAC BNC Cable,DB15 to BNC 5 connector) eller denne (Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes. Sistnenvte virker veldig dyr, men kanskje kvaliteten er deretter?

Innspill settes pris på!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du ikke en VGA kabel som du nettop hadde kjøpt da? Da trenger du kun en halvmeter med component kabel!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp kjøpt som i nettopp bestilt fra nettet. Jeg har fått råd om at denne er av lav kvalitet (Cinet VGA kabel 10 meter-Bulk - MPX) og har derfor kansellert ordren. Er dermed på jakt etter ny kabel. Jeg forstår det slik at RGB kabler er bedre enn komponent? Vurderer derfor å kjøpe en VGA til BNC kabel. Gi meg gjerne råd dersom dere vet om noen steder der de selger slike kabler av bra kvalitet til en fornuftig pris.

Side 83 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •