Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 2060
    Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Opprinnelig skrevet av LittOmAlt
    Hei

når filmen er i en mørk fase/handlingen skjer ute om kvelden er det sorte rart, det misser ekthet og man kan nærmest se ringer rundt de ulike sortnivåene (som ringer i vannet, bare at de ikke er runde)
    En annen mulighet er jo at filmen du har er elendig kvalitet.
    prøv med en annen film.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp bestilt meg BenQ PE8720. Men, ble litt usikker på om kanskje jeg blir å få alt for stort bilde med tanke på at jeg kommer til og ha projektoren 4.5m bak i rommet, har kun et lerret som er 180cm bredt(16:9). Ved bruk av BenQ's kalkulator står det at jeg minimum kan ha projektoren 3.25m bak i rommet for å kunne oppnå ett bilde på 180cm x 101cm. Men projectorcentral.com sier jeg kan ha projektoren hele 4.38m bak i rommet for å oppnå det jeg er ute etter. Hva stemmer egentlig?
    Har nok ingen muligheter til å flytte projektoren fram i rommet siden projektorfestet er fast i en treplate bak gipsen som jeg lagde før jeg satt opp gipsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(høyde)Plassering av Benq 8720

Når kinorommet mitt er ferdig, så vil Benq 8720`en få en avstand på ca 420 cm fra linse til lerret.

Vurderer å plassere den på toppen av en tv-benk/stereorack, bak sitteposisjonen.

Hvor høyt må den eventuelt plasseres når avstanden fra linse til lerret er 420 cm, og lerretet er 84"?

Hva er minimumshøyde for "tv-benken"?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ideelt sett er vel midt i bildet best... er vel der lens shift er i midten?

minimums høyden blir vel mere bestemt av hodet ditt enn proj... (kjipt med hodet ditt inne i bildet...)
    Mener denne proj har såppass stor arbeidsområde på lens shiften at den kan plasseres fra helt nede ved gulvet til helt oppe under taket (uten å snu den). men er ikke sikker, har jo aldri eid den.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SwordFish
    Har nettopp bestilt meg BenQ PE8720. Men, ble litt usikker på om kanskje jeg blir å få alt for stort bilde Ved bruk av BenQ's kalkulator står det at jeg minimum kan ha projektoren 3.25m bak i rommet for å kunne oppnå ett bilde på 180cm x 101cm.Hva stemmer egentlig?
    Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size
    gir 185x104 cm bilde når man setter inn kasteavstand (fra objektivet til lerretet) 4,5 m og setter zoomen på 1.00. Du trenger bare å flytte projektoren 10 cm fram for å få hele bildet på lerretet. Projektorcentrals kalkulator stemte på centimeteren i mitt tilfelle.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barkster
    Projektoren lager en stygg ulyd når jeg stiller på iris, lysstyrke osv. Er dette normalt?
    Jeg hører også noe som kan beskrives som en stygg lyd når jeg kjører iris-motoren kontinuerlig i noen sekunder. Jeg tolker lyden som en stepp-motor som går med maks hastighet, og det er ingen farlig lyd.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    ......Du trenger bare å flytte projektoren 10 cm fram for .......
    ......eller lerretet 10 cm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere denne vil passe, med tanke på målene nevnt i 1.innlegg?

Roxy mediabord nr.4

Den er 100 cm høy.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hvor høyt lerretet henger. Maks høyde på nedre bildekant vil være noen cm over projektoren.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    gir 185x104 cm bilde når man setter inn kasteavstand (fra objektivet til lerretet) 4,5 m og setter zoomen på 1.00. Du trenger bare å flytte projektoren 10 cm fram for å få hele bildet på lerretet. Projektorcentrals kalkulator stemte på centimeteren i mitt tilfelle.

Skal ikke garantere det, men sist jeg skjekket på hjemmesiden til BenQ, å prøvde deres calculator, fikk jeg ikke samme resultat som på projectorcentral.com.

så ville ikke ha stolt helt på projectorcentral sin calculator.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe en kan gjør for å minske regnbueeffekten? Synes (merkelig nok) det er minimalt med forskjell om jeg har på whispermode eller ikke, både med tanke på bilde og regnbuer.. er dette normalt? I snitt så ser jeg fargeskjær/regnbuer kanskje 4-5 ganger iløpet av en film, og selv om dette er til å leve med så er det alikevell en smule irriterende i lengden... så dersom jeg kan gjør noen enkle triks for å minske det hadde det vært veldig greit!

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikk
    LittOmAlt:

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av LittOmAlt
    Hei

når filmen er i en mørk fase/handlingen skjer ute om kvelden er det sorte rart, det misser ekthet og man kan nærmest se ringer rundt de ulike sortnivåene (som ringer i vannet, bare at de ikke er runde)

Jeg har ikke gjort noen innstillinger siden jeg fikk den, medio desember), vet heller ikke hvordan dette gjøres.

Noen som har råd?

LittOmAlt:

For å fikse disse graderingene må du nok inn i service-menyen og stille på CW (color wheel) delay. Dette har vært prøvd med suksess av flere. Husk bare å skrive ned alle forandringer du gjør!

Lykke til!
    Jeg måtte også stille CW delay for å bli kvitt graderinger som var spesielt synlig i hudtoner i mørke scener. Jeg måtte helt opp til "60" for at dette skulle forsvinne. For å komme deg inn i "service menu", trykker du følgende på fjernkontrollen:

"menu" -> "opp" -> "ned" -> "opp" -> "ned" -> "opp" -> "ned" -> "menu"

For å komme deg tilbake til "vanlig" meny, trykker du:

"factory" -> "return to user OSD" (eller noe i den duren :P)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Er det noe en kan gjør for å minske regnbueeffekten? .........
    Rengbue medesin = noen øl
    Noen tilvender seg dette så etter x antall filmer blir fenomenet mer eller mindre borte. Se masse filmer i påska og du er kurrert, kanskje

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Rengbue medesin = noen øl
    Noen tilvender seg dette så etter x antall filmer blir fenomenet mer eller mindre borte. Se masse filmer i påska og du er kurrert, kanskje
    Hehe, er med regnbuer som med damer altså...

Men er det normalt at en bortimot ser null forskjell på om whispermode er av eller på?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Hehe, er med regnbuer som med damer altså...

Men er det normalt at en bortimot ser null forskjell på om whispermode er av eller på?
    Jeg ser stor forskjell på om Whispermode er av eller på! Jeg er noe påvirket av regnbuer men heldigvis ikke så mye at jeg plaget av det! Hos meg er det verst når tekstingen har store hvite bokstaver ellers så ser jeg lite av RGB..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whisper modus senker hastigheten på fargehjulet, og det er ensbetydende med større "regnbueproblem" (for de uheldige som er følsomme for dette).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var akkurat det jeg trodde Gorm og derfor jeg stusset litt på at jeg ikke merker noen forskjell når den er av eller på.... Noen måte å sjekke om funksjonen virkelig er i funksjon (fungerer), evt sjekke hastighet på fargehjulet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hører du lett. Når du aktiverer Whisper modus senkes den høyfrekvente støyen betraktelig (støy fra fargehjulet).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Whisper modus senker hastigheten på fargehjulet, og det er ensbetydende med større "regnbueproblem" (for de uheldige som er følsomme for dette).
    For de som ikke gidder lese gjennom hele tråden, er det mulig å endre hastighetene på fargehjulet fra 4 (tror jeg) via 5 til 6 i servicemenyen. Whisper-mode setter hastigheten til 4 (tror jeg), mens å skru av whisper-mode øker den til 5. En kan velge mellom "bare 5" og "5+SLR" hvor sistnevnte (visstnok) gjør noe magisk med sekundærfargene. Dette er sikkert kult :-), så jeg kjører 5+SLR, mest fordi jeg også så litt regnbuer på 4.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ganske lite. Kasteavstanden kan maks bli 2.6 m. På Projection Calculator står det at jeg maks kan få 107cm. Jeg har 200cm.

Men dette kan umulig stemme. Nå har jeg Hitachi TX-300. Samme avstand. Her får jeg fint bilde på 200cm, selv om siden sier jeg bare kan få 128cm.

Bruker jeg gal kalkulator?

Side 80 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •