Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2060
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Ikke sikkert dette er rette plassen å spørre om dette men...

Jeg sliter litt med plassering av 8720.

Det er 122,5 cm fra veggen og midt på lerretet, skal denne stå plassert midt på lerretet altså skal senter på linsa være der?

Fra tak til overkant av lerretet er det 33 cm(under rammen) eller har dette ikke noe å si siden den har lensshift....
    Den skal/må :-D plasseres midt på lerretet ja. PJ'en har "bare" vertical lense-shift. (opp/ned)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må selvsagt stå i senter av lerretet men hvor du plasserer den på veggen høyt eller lavt har ikke så mye å si på grunn av Lense shiften Det ligger en video i denne tråden en plass der "Tiger" viser hvor god lense shiften er..;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Den er stor, bra og stillegående, med fjernstyrt lens-shift (MEGET nyttig for de av oss som vil maskere bildet til 2.35-format på en enkel måte!), zoom og fokus.
    hva mener du her - kjører du på 16:9 lerret som du maskerer til 2:35 eller... ?

(har ikke kommet så langt at jeg har fått kjøpt meg pj selv enda så excuse my ignorance..)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Kom gjerne med tilbakemelding her. Det flimrer hos meg også.
    Har nå snakket med BenQ support i finland per tlf og fikk beskjed om og skrive inn feil på BenQ Service Report

Dagen etter jeg meldte feilen hos benQ fikk jeg en email med følgende svar:

"There are two diffrent types of services available for you then, either the service sends you a freight label and you can send in the projector.
    Or we can exchange the projector on site. The projector will not be exchanged for a new one but a service repaird one."

Jeg har sendt svar med at jeg ønsker og få byttet "on site". Så får vi se om dem kommer hjem til meg og bytter. :-D

Viker hvertfall som om dem er service innstillt, selv om finnen i telefonen ikke forsto haugesundsdialekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er bra service at de gir deg valget. Vær imidletid oppmerksom på at du kan godt kan motta en eldre variant enn den du leverer fra deg.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muaddib
    Har nå snakket med BenQ support i finland per tlf og fikk beskjed om og skrive inn feil på BenQ Service Report

Dagen etter jeg meldte feilen hos benQ fikk jeg en email med følgende svar:

"There are two diffrent types of services available for you then, either the service sends you a freight label and you can send in the projector.
    Or we can exchange the projector on site. The projector will not be exchanged for a new one but a service repaird one."

Jeg har sendt svar med at jeg ønsker og få byttet "on site". Så får vi se om dem kommer hjem til meg og bytter. :-D

Viker hvertfall som om dem er service innstillt, selv om finnen i telefonen ikke forsto haugesundsdialekt.
    Di sender deg en "ny" sammen med en retur lapp,så må du returnere den gamle innen 3 dager.

Har nettopp hvert gjennom dette og den jeg fikk var full av støv og masse merker på linsen.Men denne var og knust innvendig noe sikkert posten har gjort så en ny er på vei til meg nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Di sender deg en "ny" sammen med en retur lapp,så må du returnere den gamle innen 3 dager.

Har nettopp hvert gjennom dette og den jeg fikk var full av støv og masse merker på linsen.Men denne var og knust innvendig noe sikkert posten har gjort så en ny er på vei til meg nå.
    Uffa mei.. får ikke håpe jeg får noe slikt i posten. Hvorfor er det alltid kunden som får problemmene. Det er jo firma som ikke lager kvalitet.

Min pj va produsert i november 2006, skal bli spennendes å se hvor gammel den jeg får tilsendt er. OG ikke minst lampen på den, min lampe er gått 200timer.

Får jeg ny lampe montro eller en "gammel"?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muaddib
    Får jeg ny lampe montro eller en "gammel"?
    Det har vel ofte også vært sånn at den bytte projektoren du motar, ikke har lampe, og at du må flytte over den du har med 200 driftstimer, og bruke denne videre.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du flytter over lampen,min er bare gått 60 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med dette kjøpet. Sinnsykt bilde. Men stusset litt da jeg så det ikke var med no beskyttelse til linsa? Er ikke det vanlig lenger? Får man kjøpt det no sted? På min gamle lcd satt det et cover over linsa som skulle sitte der når man ikke brukte den.

Har et par venner som sliter litt med regnbuer. På hvit tekst spesielt. Det var sånn at det var best og ikke kjøre whisper mode for og motvirke det? Fargehjulet kjører x5 vanlig og x4 i whisper? Mener jeg har lest et sted at x5 var og foretrekke for og motvirke regnbuer. På forhånd takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Mystiske og ekrstremt irriterende forstyrrelser på BenQ PE8720

Jeg har problemer med rødt "fargebånd" som vandrer over lerretet når jeg bruker DVD-spilleren og Xbox360. Fargebåndene går mye hurtigere over lerrettet når jeg bruker xbox'en, slik at det oppfattes nærmest som flimring. Jeg har fått byttet projektoren, kablene og prøvd med flere dvd-spillere og xbox'er til ingen nytte..... Det merkelige er at noen ganger er det ingen forstyrrelser, og bildet helt perfekt. Signalene går rett fra kilde til projektor. Begynner å gå tom for ideer her.. Noen som kan ha en løsning?

Noe jeg oppdaga her en dag i tillegg, var at det var during på lyden på tv'en når den var på, og da var forstyrrelsene på projektoren der. Plutselig slutta duringa i tv'en, og da var bildet på projektoren heilt på topp. TV'en er kun kobla til antenne, ikke anlegg eller projektor eller bildekilder ellers.

Pæra ble ikke byttet når jeg fikk ny projektor, men både BenQ og Nettdata mener det ikke er pæra som er problemet (var derfor jeg fikk ny projektor).

Har også hørt at det kan være problemer med strømnettet i huset/nabolaget. Noen som har erfaring med dette?

Håper noen kan hjelpe! Begynner å bli litt smålei... Sånn det er nå, er projektoren ikke brukbar i det hele tatt....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om du har et problem med strømnettet ditt ja. Har opplevd det samme en del ganger i hus der det er lagt inn 400 volt anlegg. I kombinasjon med kabel-TV er disse anleggene svært ustabile, og det er et utstrakt problem at en av fasene (200V) plutselig finner jord gjennom kabelnettet. Dersom du er tilkoblet kabel-TV bør du prøve et galvanisk skille. Dette opplever jeg ofte at fjerner problemet.
    Med slike problemer nytter det ikke å klage på projektoren. Prøv å trekke ut antenneledningen fra vegguttaket, og se om det løser problemet. Gjør det det, får du tak i galvanisk skille til antennekabelen hos nærmeste svakstrøms installatør.

Hjelper det ikke når du fjerner antenneledningen så prøv å fjerne andre kilder til støy en etter en. På den måten bør det ikke være noe problem å finne "synderen". Hvis det er projektoren som er problemet, vil ikke støyen/stripene bli borte når du trekker ut alle signalkabler.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at 8720 er lagt ut på 'billigsalg' har jeg forsøkt å lese hele denne tekniske tråden. Det som overrasker meg litt er alle diskusjonene om feil.
    Vet ikke helt om det er rette sted å poste denne, men i mangel av andre passende steder tar jeg sjansen.
    Er Benq PE8720 fortsatt et godt kjøp? Tenker da på prisen som ligger her på Avforum.
    Eller er det for mye feil, slik jeg bør se etter noe annet?

Takker for hjelpen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det veldig mange som har kjøpt seg 8720 ink. meg selv og det er en del som har feil med di.Men om det er mere enn normalt vet jeg ikke men jeg synes det er litt mye feil ute og går.
    Min sluttet å fungere med komponent men regner med at dette skyldes en lodding som røk.
    Jeg tok den pent ned og satte den opp igjen da funket ikke komponent lenger.

Du har jo 5 års reklamasjon så bytte/repp. får du jo uansett,men hvordan er det med pæren,hvordan er levetiden på den så langt?
    Benq har bra service også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peekaboo
    Etter at 8720 er lagt ut på 'billigsalg' har jeg forsøkt å lese hele denne tekniske tråden. Det som overrasker meg litt er alle diskusjonene om feil.
    Vet ikke helt om det er rette sted å poste denne, men i mangel av andre passende steder tar jeg sjansen.
    Er Benq PE8720 fortsatt et godt kjøp? Tenker da på prisen som ligger her på Avforum.

Takker for hjelpen.
    Den er fortsatt et godt kjøp, ingen tvil om det. Men dess lengre du venter, dess billigere blir 1080p PJ'ene.

Til prisen er 8720, epson tw700 og sony hs60 gode valg.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for hjelpen.
    Nå er det ikke mange som har hatt feil på sine enheter når du ser i forhold til antallet som ble "dumpet" ut på èn gang. Det som gjør at det ser ut som det er mange er at det er kun feilene som kommer fram i diskusjonene. Jeg og mange med meg har feilfrie enheter som fungerer helt utmerket. :-D Du skal vel lete lenge etter bildekvalitet/pris som 8720. Har du et rom den passer inn i er det et meget bra kjøp! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Benq'en kjøpt.
    Og ventetiden starter - glad jeg er tålmodig... yeah right...
    Takk for all hjelp :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Benq'en kjøpt.
    Og ventetiden starter - glad jeg er tålmodig... yeah right...
    Takk for all hjelp :-)
    Con Gratz ! Du blir garantert fornøyd :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjøpte min 8720 i mellom julen spurte jeg Daniel på Avshop om hvor mange enheter de hadde solgt etter det store prisfallet.., han svarte med å si at de hadde solgt nesten 200 enheter da..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med fokus

Hei, kastet meg på bølgen og kjøpte inn en Benq 8720 jeg også. Passer fantastisk godt inn i kinoen min, plassert som den er i et lite rom bak kinoen. Bare et lite hull for lyset. Totalt lydløst og knallbra bilde.

Problemet er at jeg ikke får stilt inn fokus. Tilfeldigvis er bildet tilnærmer perfekt men jeg skulle gjerne fin-tunet litt. Uansett hvor mye jeg trykker på fjernkontroll eller direkte på prosjektoren blir det ingen forskjell i fokus.

Noen som vet om det er mulig å stille denne manuelt? Håper inderlig at jeg ikke skal måtte montere ned prosjektoren igjen, flere timers arbeid å få alt helt nøyaktig.

mvh

Side 77 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •