Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei
    Jeg har nå brukt min proj i 400 timer+ og er storfornøyd. Det eneste jeg synes å merke er at vifta støyer litt mer enn til å begynne med. Er det slik at turtallet på vifta skrur seg opp jo tettere luftiflteret er. Selv om det er over 500 timer igjen til anbefalt "filterservice". Ville være logisk, men vet ikke om det sitter slike følere i projektoren. Kan jo også skyldes at jeg har hatt det gangske varmt i stuen den siste tiden grunnet influensaen som sikkert har herjet hos flere av oss. Noen som har erfart det samme etter en tids bruk?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Hei
    Jeg har nå brukt min proj i 400 timer+ og er storfornøyd. Det eneste jeg synes å merke er at vifta støyer litt mer enn til å begynne med. Er det slik at turtallet på vifta skrur seg opp jo tettere luftiflteret er. Selv om det er over 500 timer igjen til anbefalt "filterservice". Ville være logisk, men vet ikke om det sitter slike følere i projektoren. Kan jo også skyldes at jeg har hatt det gangske varmt i stuen den siste tiden grunnet influensaen som sikkert har herjet hos flere av oss. Noen som har erfart det samme etter en tids bruk?
    Jeg vil tro det skyldes varmen, des varmere rommet er des mer må PJ kjøles ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller mot den teorien jeg også. skal prøve å fyre den opp med alle vinduer på vidt gap ;-) Takk for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt meg denne jeg også.

Går fra TW600 til denne så jeg gleder meg til den ligger på posten neste uke.

Skulle gjerne hatt den fargekalibrert og lurer da på følgende.

Går det ann å bruke innstillingene til en som har fått gjort dette?

Eller er det store variasjoner fra modell til modell?

Hadde det vært mulig at noen hadde lagt ut innstillingene på en ferdig kalibrert 8720 eller må det brukes pc til å gjøre dette?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti har lagt ut innstillingene sine i denne tråden etter at Gorm hadde fargekalibret hans 8720. Jeg testet disse men de ble helt feil hos meg! Det har nok med at jeg har nyere firmware enn hva Kenti har på sin 8720. Du finner de hvis du går tilbake i denne tråden!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Har nå kjøpt meg denne jeg også.

Går fra TW600 til denne så jeg gleder meg til den ligger på posten neste uke.

Skulle gjerne hatt den fargekalibrert og lurer da på følgende.

Går det ann å bruke innstillingene til en som har fått gjort dette?

Eller er det store variasjoner fra modell til modell?

Hadde det vært mulig at noen hadde lagt ut innstillingene på en ferdig kalibrert 8720 eller må det brukes pc til å gjøre dette?
    Har aldri sett at dette har latt seg gjøre med særlig suksess, uansett hvilken projektor det er snakk om. Forskjellen er nok ikke stor fra projektor til projektor hva gjelder software (eller hardware), det er innbyrdes forskjeller i fargetemperatur på lampene som gir det store avviket.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan det vel sies at 8720 leverer et bra bilde rett ut av esken også! Jeg har ikke justert mye på den etter at jeg fikk den på plass..:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flimmer på bilde

Hei alle videoguros!

Jeg har en BenQ PE8720 som jeg stort sett er fornøyd med.
    Har nå kjørt den i 200timer og funnet innstillinger jeg er fornøyd med.

Men har merket i det siste at bildet til tider flimmrer. Flimmer starter ofte etter pj har stått på en 10min.

Av og til hjelper det at jeg bytter mellom HDMI og RGBHD så forsvinner flimmeret. Men noen ganger så fungerer ikke dette og da må jeg sette ned hastigheten på fargehjul til 4x og så opp igjen til 5x without SLR.

Kjører jeg med fargehjul hastighet på 4x hele veien så er den stabil.
    Men jeg foretrekker 5x pga regnbue effekt.

Noen som har vært borti dette?

Lurer også på hva "without og with" SLR betyr.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flimring er et "vanlig" problem på BenQ projektorer dessverre. Etter hva jeg har fått med meg skyldes dette strømforsyningen, og flimmer kommer som et resultat av ujevn lampespenning. Regner med at dette dekkes av garantien?

SLR regner jeg med har noe med utnyttelse av Spoke Light (Spoke Light Rendering?) å gjøre. Det vil si at overgangen mellom fargesegmentene brukes for å produsere bedre sekundærfarger, eller rett og slett for å øke lysstyrken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for snarlig svar. Får ta ein tlf til benq support i morgen.
    Etter hva jeg har lest om garanti på hjemmesiden til mpx.no (hvor jeg har kjøpt) så er det 2års garanti og 6mnd lampegaranti. Min prosjektor er nå 2mnd gammel, så det bør gå bra.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom gjerne med tilbakemelding her. Det flimrer hos meg også.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer å kjøpe benq, men etter å ha lest en del på denne tråden så er jeg ikke sikker lenger.

denne koste 55000,- for bare noen mnd siden.

men ser att det er veldig mange som har div problemer med denne, ja det er sikkert mange som har denne også.

er denne benq så bra som mange skal ha det til?????

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Står mellom Epson TW 700 og BenQ PE8720 for meg. Sitter klar med visa kortet forran meg og klør meg i hodet. Litt skremmende med såppas mye negativ tilbakemelding av 8720, flimring, såkaldt clayface osv.

Blir valgts kval dette her. Huff
    Blir jo bedre en forige projektor uansett. Philips fellini 100 kjøpt for 40k i 1998 hehe

Men noen som vil hjelpe meg her? TW 700 eller PE8720? Er ikke plaget med regnbuer. Så vet dere det

DVD spiller som skal brukes vil etter hvert bli HD-XE1

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, det er ikke mye feil ved 8720, den kan virke slik etter en kjapp gjennomgang av denne tråden, men det er ofte de samme som går igjen. (selvfølgeli kjipt for de det gjelder)

Men det er flere av oss, ganske mangen etterhvert, som er knallfornøyde med 8720. Om denne er bedre enn tw700 kan nok diskuteres, brorparten mener ja. Nå får du jo 8720 til under 14K, så jag hadde ikke nølt et sekund ! (bare pass på at du har nok kasteavstand, siden short-throw, ca 3.8 meter for bilde på 100")

Begge er knall, så feil trør du ikke uansett

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utrolig godt fornøyd med 8720! :-D Jeg har ikke hatt noen problemer med den. Den er profft fargekalibrert og med den nye HD-E1 HD DVD spilleren er det en fryd å se film for tiden! :-D
    Forøvrig ble jeg positivt overrasket over TW700 når jeg så den, men jeg hadde helt klart gått for 8720 om du har rom som den passer i.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer med min heller, tut og kjør:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja. Da var det gjort. Har den vel her i løpet av uka. Virker som mesteparten av problemene her kan fikses i service menyen og hvis ikke så er det jo bare og levere den tilbake. Jeg får satse på et feilfritt eksemplar.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, du blir garantert fornøyd. Mat denne med gode innspillinger, og NYT

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallfornøyd med min benq 8720. Etter projektor-shootouten i helgen, mener jeg bestemt at benq'en er bedre enn tw-700 på det rent bildemessige, med mindre du vil lyse opp et diiigert lerret eller kjøre film/fotball i opplyst stue.

Problemer med clayface / posterisering lar seg stort sett fjerne ved å stille på cw-delay i service menyen (skriv opp alle forandringer du gjør her!).

Den er stor, bra og stillegående, med fjernstyrt lens-shift (MEGET nyttig for de av oss som vil maskere bildet til 2.35-format på en enkel måte!), zoom og fokus.

Til under 14000 er den fortsatt et røverkjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert dette er rette plassen å spørre om dette men...

Jeg sliter litt med plassering av 8720.

Det er 122,5 cm fra veggen og midt på lerretet, skal denne stå plassert midt på lerretet altså skal senter på linsa være der?

Fra tak til overkant av lerretet er det 33 cm(under rammen) eller har dette ikke noe å si siden den har lensshift....

Side 76 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •