Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2060
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg dropper innom deg en dag med DVE og fargefilter, så skal vi nok få kalibrert den

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Sitat Opprinnelig postet av bjarnesomme
    Ikke kalibrert noenting annet enn sharpness, contrast og litt av hvert. Mangler altså farger. Hvor finner jeg et gratis kalibreringsverktøy?
    Mangler du farger så tipper jeg det ligger i tilpasning mellom kilde og PE8720. Jeg koblet forventningsfull til S-video kabel og fikk bare sort/hvitt. DVD-spilleren måtte stilles om til S-video ut.

Det er to testbilder innebygget i PE8720. Velg Meny/Setup/Pattern. Så kan du velge "Grid" for å justere geometri (at projektoren står i vater og i senter av lerretet sideveis). "Color Bar" brukes for å justere lys, kontrast og fargemetning. Dessverre blir testbildet borte når du trykker på en knapp så det er veldig tidkrevende.

Digital Video Essentials er en god investering, særlig når du får den for 149,- sammen med projektoren. Jeg blir aldri lei av å se på oppskytingen av romferga selv om jeg har sett startøyeblikket direkte på TV og så gått ut på verandaen på motellet i Florida og sett den stige opp over trærne i mørket.

edit: ingenting er bedre enn gode venner som striky

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering

Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jeg dropper innom deg en dag med DVE og fargefilter, så skal vi nok få kalibrert den
    Aight. Knall.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener jeg har lest at en kan stille farten på fargehjulet en plass ... Noen som kan hjelpe, finner ikke dette jeg. (etter som jeg har forstått kan det lønne seg å sette farten ned til 4x dersom man ikke er plaget av regnbue-effekten).

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whisper Mode = On, i den fjerde menyen/boksen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Whisper Mode = On, i den fjerde menyen/boksen.
    Det er ikke hastigheten på fargehjulet du stiller da. Heller vifta i projektor som går på lavere turtall grunnet mindre varmeutvikling fra lampe. Hastighet på fargehjul kan du stille i servicemenyen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Jeg mener jeg har lest at en kan stille farten på fargehjulet en plass ... Noen som kan hjelpe, finner ikke dette jeg. (etter som jeg har forstått kan det lønne seg å sette farten ned til 4x dersom man ikke er plaget av regnbue-effekten).
    Du må vel heller stille farten opp om du er plaget av RGB-flimmer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du må vel heller stille farten opp om du er plaget av RGB-flimmer.
    Jeg er ikke plaget av regnbuer. Derfor ville jeg stille denne ned til 4're. Tror jeg leste etsteds at det kunne gi roligere & bedre bilde. Om jeg tar feil, så godtar jeg det

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Jeg er ikke plaget av regnbuer. Derfor ville jeg stille denne ned til 4're. Tror jeg leste etsteds at det kunne gi roligere & bedre bilde. Om jeg tar feil, så godtar jeg det
    Så nå at farten på fargehjulet blir 4x visst en setter whisper mode på. Så da er saken grei, har satt på den fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synch

Noen som har klart å fått denne til å synche med enten 48 Hz eller 72 Hz via HDMI? Har søkt i tråden, men ikke funnet noen klare svar. Har foreløpig bare fått til 50Hz og 60Hz i 1280 * 720 via HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke fått til 48 eller 72Hz. Hadde vært en fordel ved bruk av Reclock for å få jevne panoreringer med HTPCen

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Har heller ikke fått til 48 eller 72Hz. Hadde vært en fordel ved bruk av Reclock for å få jevne panoreringer med HTPCen

Gunnar
    Den gamle PT-AE500'en min synchet bra på 48 Hz så litt kjipt om HTPC opplegget mitt mot NTSC materiale lider pga. av dette problemet. Siden BenQ'en kjører IVTC bra med onboard chip så kunne man kanskje ha matet med et 29.97 Hz signal fra NTSC materiale, men har ikke sett hvordan man skal få DScaler til å levere et slik signal enda. Virker som om den vil levere ca. 24 Hz uansett. Zoomplayer med DScaler, ffdshow og reclock har fungert veldig bra frem til dette problemet. Kanskje nVidias dekoder kan brukes istedet for DScaler og med ellers identisk oppsett? Skal testes.

Newcomer Remedier sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe spesielt av signal via komponent den ikke klarer å kjøre?
    Kjøpte en overgang til komponent for xbox(1) for litt siten, men når jeg kjører denne mot 8720'n så får jeg bare opp (unsupported) når den søker etter kilde..
    For å teste at det ikke var noe galt med komponentboksen til xbox'n så tok jeg den med på jobben og testet mot en LCD og en Plasma, noe som fungerte ypperlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke til PS3 sin mulighet til å stille inn oppløsning, men ut i fra feilmeldingen tyder det på at ps3 prøver å sende i et format som ikke støttes av prosjektoren.
    Du kan se i brukermanual til ps3 om den kan forandre oppløsning uten å måtte inn i en meny e.l

Har forøvrig brukt prosjektoren godt over 200t siden jeg fikk den.
    Enkelte hd materiale gir meg rett og slett hakeslepp, spes dreamtime i hd fra nasa

Thriz

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thriz
    Nå kjenner jeg ikke til PS3 sin mulighet til å stille inn oppløsning, men ut i fra feilmeldingen tyder det på at ps3 prøver å sende i et format som ikke støttes av prosjektoren.
    Du kan se i brukermanual til ps3 om den kan forandre oppløsning uten å måtte inn i en meny e.l

Har forøvrig brukt prosjektoren godt over 200t siden jeg fikk den.
    Enkelte hd materiale gir meg rett og slett hakeslepp, spes dreamtime i hd fra nasa

Thriz
    Hei og hopp!

Regner det var meg du forsøkte å svare nå :P Er ikke PS3 jeg prøver å kjøre mot det, men xbox(1, den gamle). Når man kjører den i NTSC har man valgene om å kjøre 480p, 720p og 1080i.. har testet å enable alle og bare å enable 720p/1080i. Ingen av dem ser ut til å være spesielt fine for 8720'n. Derfor jeg lurte på om det var noe spesielt av signaler den ikke liker. Trodde dette skukke gå som varm kniv i smør Får ta å teste en annen kilde på samme inngang for å eliminere at det er noe feil med selve pj'n !

Må i samme si slengen si meg enig at HD materiale på denne ser latterlig bra ut Foret den med King Kong HD-DVD'n i går, og sweet leaping jesus(!) for et bilde! hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra med Sony DVP-NS900V mot PE8720?

Har akkurat anskaffet en 8720 og vurderer nå bildekilde.

Jeg hadde tenkte å la Sony DVP-NS900V forbli i stua med 32" TV. Men siden 8720 er så bra på oppskalering av 576i på komponent, lurer jeg på om NS900V blir bedre eller like bra som f.eks. en Oppo til 1500 kr mot den prosjektoren.

Synspunkter? Har DVD-spillere blitt mye bedre til å trekke frem de små detaljer etter at Sonyen kom på markedet?

Dette er tenkt som en løsning inntil jeg finner et mediasystem som er bra. Er redd for at det kommer til å ta tid. Kanske PS3 blir et hendig tillegg før den tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se på spesifikasjonene til PE 8720, finnes hverken VGA- eller USB-inngang. Da er den vel langt på vei ikke beregnet på bruk i forbindelse med laptop etc?

Dagens laptoper har ikke nødvendigvis hverken s-video eller komposit-utganger, som var vanlig på litt eldre laptoper. Hvordan har man da tenkt at 8720'en skal brukes sammen med laptop? Vil bruk av VGA/Komponent-overgang fungere i så måte?

Noen som vet?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Så vidt jeg kan se på spesifikasjonene til PE 8720, finnes hverken VGA- eller USB-inngang. Da er den vel langt på vei ikke beregnet på bruk i forbindelse med laptop etc?

Dagens laptoper har ikke nødvendigvis hverken s-video eller komposit-utganger, som var vanlig på litt eldre laptoper. Hvordan har man da tenkt at 8720'en skal brukes sammen med laptop? Vil bruk av VGA/Komponent-overgang fungere i så måte?

Noen som vet?
    De fleste nye laptopper har og s-video utgang. komposit har jeg sådan ikke sett på flere år.. Men fler og fler kommer med DVI Det er jo en god start. Ser for meg at det ikke tar lange tiden til vi har HDMI som standard på laptopper.

Men nå er ikke 8720'n ment til data bruk, da det er en ren hjemmekino pj..

Beste løsningen om den har en VGA utgang er en kabel med VGA til RGBVH BNC Det fungerer godt som gull om du skaffer deg en kabel med god kvalitet.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remedier
    Beste løsningen om den har en VGA utgang er en kabel med VGA til RGBVH BNC Det fungerer godt som gull om du skaffer deg en kabel med god kvalitet.
    Får da bilde med en billig kabel fra Clas Ohlson også.
    I menyen til PE8720 er det en funksjon for automatisk justering til PC'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remedier
    De fleste nye laptopper har og s-video utgang. komposit har jeg sådan ikke sett på flere år.. Men fler og fler kommer med DVI Det er jo en god start. Ser for meg at det ikke tar lange tiden til vi har HDMI som standard på laptopper.

Men nå er ikke 8720'n ment til data bruk, da det er en ren hjemmekino pj..

Takker for svar.

Jeg vet ikke hva du mener med nye laptoper, men min flunkende nye IBM ThinkPad har ikke s-videoutgang, i motsetning til f.eks. min 5 år gamle HP Omnijet. (Det er stort USB 2.0 som gjelder på laptop-fronten nå for tiden).

S-video er uansett ikke spesielt godt egnet til visning av datagrafikk, men til filmfremvisning fra laptop er det helt ok.

Om du med VGA til RGBosv. mener VGA til komponent x 5, er vi derimot inne på noe. Som direktekobling vel og merke. Men for mange av oss som sitter med "steingamle" reicevere med vanlig komponent x 3, og som samtidig ønsker å unngå for mange kabler strukket over stuegulvet, kan det være aktuelt å fortsette å benytte 3 x komponent-løsningen inntil videre.

Hvordan vil dette i så fall fungere? Jeg antar at det finnes vga/komponentx3-overganger? Vil 3 x komponent også kunne brukes på en 8720, hvor det da benyttes 3 av 5 innganger? Det er vel mot formodningn ikke slik at man helst bør skifte ut både reicever og dvd for å utbytte av 8720?

Side 71 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •