Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2060
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Charon
    Hvorfor skal vi knø oss ned i en mørk kjellerstue for å måtte se en film, spille dataspill med barna (ehh...), vise frem bilder /filmer fra oppkoblet PC eller bare for å se på TV.
    Gullkorn, Charon!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det anbefales at en bør ha mellom 12 og 16 FL lysutbytte på lerret.

FL = kalibrerte lumens / ((bredde i meter/0,3048 )*(høyde i meter/0,3048 ))
    Hvor finnes data på calibrerte lumen? Jeg prøvde å regne med 1000 ANSI lumen og fikk 43 (med forbehold for regnefeil).

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kval... 8720 eller Pearl

Er det noen her som faktisk har set BenQ8720 kontra Sony'sPearl? jeg har lest mye positivt om denne 8720, men var på bergen sonysenter heromdagen, og fikk en liten dårig demo av denne Pearl. Jeg hører mange sikler på denne, og mange har allerede kjøpt den, Fra før sitter jeg med en BenQ 7800, som begynner og dra på åra. Jeg er da lit bortsjemt med svartfarge, så LCD projektorer er da helt uktuelt for meg, men må si at den Pearl skuffa så til de grader. Det var jo ikke svart på den, men GRÅTT!!! fillern og!!. Får man ikke samme svartfarge nivå på en dlp for eks.8720 som med en pearl med SXRD teknologi og omvendt? lerretet pearlen var vist på var hvitt,, har selv et adeo grayvision som jeg bruker som er grått. Noen erfringer med dette?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell Hugo
    Er det noen her som faktisk har set BenQ8720 kontra Sony'sPearl? jeg har lest mye positivt om denne 8720, men var på bergen sonysenter heromdagen, og fikk en liten dårig demo av denne Pearl. Jeg hører mange sikler på denne, og mange har allerede kjøpt den, Fra før sitter jeg med en BenQ 7800, som begynner og dra på åra. Jeg er da lit bortsjemt med svartfarge, så LCD projektorer er da helt uktuelt for meg, men må si at den Pearl skuffa så til de grader. Det var jo ikke svart på den, men GRÅTT!!! fillern og!!. Får man ikke samme svartfarge nivå på en dlp for eks.8720 som med en pearl med SXRD teknologi og omvendt? lerretet pearlen var vist på var hvitt,, har selv et adeo grayvision som jeg bruker som er grått. Noen erfringer med dette?
    Det første jeg vil si er at den demoen du har fått på sonysenteret ikke på noen måte viser hva pearlen er god for.Jeg vil også si at jeg stusser litt på det utsagnet ditt om at Lcd er utelukket på grunn av dårlig sortnivå?Er det lenge siden du har sett hva en god lcd projektor kan vise til når det gjelder sortnivå?Jeg har selv hatt benq 8720 og jeg kan forsikre deg om at pearlen har vel så godt og bedre sortnivå og jeg har også sett lcd projektorer som ligger på nesten samme nivå som 8720.Så får vi håpe at sonysenteret i Bergen kan begynne å kjøre med bluerayspiller i oppsettet sitt sånn at folk får se hva pearlen er god for:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joa

Jeg har set en del projektorer,, senest for 2 dager siden så hadde jeg hitatchi pj-tx300 hjemme hos meg. Da jeg tok min pj og tx300 og satte bildet hved siden av hverandre så jeg en helt forferdelig sammenligning, min gamle er jo bekksvart i forhold til denne: det verste jeg vet er når den svarte stripa oppe og under bildet på lerretet ikke er svart, men grå, og jeg syns forsjellen p min og denne lcd pj'n var altfor stor til at jeg heller mot lcd, dette var grunnlaget til mit utsagn om lcd.
    Sonysenteret i bergen brukte ikke blue ray som sagt, men jeg har mye bedre bilde på min gamle enn det som ble vist i bergen,, jeg har gråt lerret, mens sonysenteret hadde hvitt, det kansje mye av forsjellen. Jeg har så inderlig lyst og tro at den pearl er bedre. men inntrykket jeg sat igjen med etter demoen i bergen var ikke slik. dtte var grunnen til at jeg kansje lurte på om andre hadde en formening om at 8720 var et bedre alternativ,hvis man ser bort ifra prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Hvor stor erden i forhold til epson tw600? finner ikke mål på denne her..

En god del større, vil jeg si. Men ett finere design ut i fra min og konas øyne. Byttet fra tw600 til 8720, og bare så det er klart, de spiller ikke i samme liga. TW600 er god den, men 8720 er bedre på nesten alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så inderlig lyst og tro at den pearl er bedre. men inntrykket jeg sat igjen med etter demoen i bergen var ikke slik. dtte var grunnen til at jeg kansje lurte på om andre hadde en formening om at 8720 var et bedre alternativ,hvis man ser bort ifra prisen.
    Så lenge man ikke ser på 1080i/p, vil kanskje 8720+videoprosessor være ett bedre valg en Pearl. Det kommer vel an på signalkildene du har, og hvor ofte du bytter PJ.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson TW600:
    406mm(W) x 326mm(D) x 143mm(H)

BenQ 8720 DLP:
    492(W) × 392 mm (D) x 195mm (H)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si at den Pearl skuffa så til de grader. Det var jo ikke svart på den, men GRÅTT!!! lerretet pearlen var vist på var hvitt,, har selv et adeo grayvision som jeg bruker som er grått. Noen erfringer med dette?
    Jeg har PE8720 og har nettopp byttet fra hvit Tupplur til DreamScreen DynaGrey. Nå får jeg sortnivået kullsort og hvitt er nesten like lyst. Ingen grå striper ved 2,35:1 format, måtte tenne lys for å se at bildet ikke dekket hele lerretet. Har ikke sammenlignet Tupplur med ordentlig hvitt lerret.
    Justerte du brightness på Pearl selv, Kjell Hugo? Ellers kan den jo bare være justert feil.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som faktisk har set BenQ8720 kontra Sony'sPearl?
    http://avforum.no/forum/artikler-vid...tml#post496604

Den demoen du har fått av VW50 er overhodet ikke representativ for projektorens ytelse.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Jeg har PE8720 og har nettopp byttet fra hvit Tupplur til DreamScreen DynaGrey. Nå får jeg sortnivået kullsort og hvitt er nesten like lyst. Ingen grå striper ved 2,35:1 format, måtte tenne lys for å se at bildet ikke dekket hele lerretet. Har ikke sammenlignet Tupplur med ordentlig hvitt lerret.
    Justerte du brightness på Pearl selv, Kjell Hugo? Ellers kan den jo bare være justert feil.

Jeg justerte ikke bildet selv, dette var forhandsgjort av sonysenteret.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruker denon 2910 til dvd spiller

Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Så lenge man ikke ser på 1080i/p, vil kanskje 8720+videoprosessor være ett bedre valg en Pearl. Det kommer vel an på signalkildene du har, og hvor ofte du bytter PJ.
    Jeg bytter ikke ofte pj, men ser veldig mye hd materiell fra data. så full hd hadde vert kjempekjekt. Prosessor hadde vert kjekt. men skal jeg først gå den veien så blir det C2, og den er som kjent lit kostbar, så derfor hadde det kansje vært kjekt med en 8720 eller pearl. Men pris i betraktning, er det verdt og legge 26K imellom for dt to? je ghar mulighet til og kjøre hdmi, og skal ha playstation3 når den kommer, og etter det jeg har forståt så har den full hd. ser man forsjell i et bildet som har 1080P kontra 720P? da mener jeg drastisk forsjell? eller er det minimalt man snakker om?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status "lagt i bestilling". Dette tar tid.

Jeg la ordren på Prosjektoren, lerret og dvi-hdmi supra kabel 1. Januar. De hadde da alle varer på lager, og fortsatt står status "Lagt i bestilling". Andre som også nylig har bestilt og venter på sending?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du husket å forhåndsbetale? De krever nemlig det, men islapp av, ingen fare for å bli lurt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har set en del projektorer,, senest for 2 dager siden så hadde jeg hitatchi pj-tx300 hjemme hos meg. Da jeg tok min pj og tx300 og satte bildet hved siden av hverandre så jeg en helt forferdelig sammenligning, min gamle er jo bekksvart i forhold til denne: det verste jeg vet er når den svarte stripa oppe og under bildet på lerretet ikke er svart, men grå, og jeg syns forsjellen p min og denne lcd pj'n var altfor stor til at jeg heller mot lcd, dette var grunnlaget til mit utsagn om lcd.
    Sonysenteret i bergen brukte ikke blue ray som sagt, men jeg har mye bedre bilde på min gamle enn det som ble vist i bergen,, jeg har gråt lerret, mens sonysenteret hadde hvitt, det kansje mye av forsjellen. Jeg har så inderlig lyst og tro at den pearl er bedre. men inntrykket jeg sat igjen med etter demoen i bergen var ikke slik. dtte var grunnen til at jeg kansje lurte på om andre hadde en formening om at 8720 var et bedre alternativ,hvis man ser bort ifra prisen.
    Det jeg kan si er at hjemme hos meg var det ikke stor forskjell på sortnivå på 8720 og sony hs60 og det er på hvitt lerret.Er du sikker på at tx300 var kalibrert riktig?
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytter ikke ofte pj, men ser veldig mye hd materiell fra data. så full hd hadde vert kjempekjekt. Prosessor hadde vert kjekt. men skal jeg først gå den veien så blir det C2, og den er som kjent lit kostbar, så derfor hadde det kansje vært kjekt med en 8720 eller pearl. Men pris i betraktning, er det verdt og legge 26K imellom for dt to? je ghar mulighet til og kjøre hdmi, og skal ha playstation3 når den kommer, og etter det jeg har forståt så har den full hd. ser man forsjell i et bildet som har 1080P kontra 720P? da mener jeg drastisk forsjell? eller er det minimalt man snakker om?
    På prosjektor ser man klart forskjell på 720p og 1080p, og med tanke på kildene dine, så vil jeg tro du er best tjent med en Pearl. Mener og å ha lest at PS3 ikke kan kjøre 720p ut, men det er mulig jeg tar helt feil her.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske stor forskjell på 1080P og 720P ja.Men det beste er jo å få testet det ut å se hva man selv synes.
    Mvh bigtor

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Hvor finnes data på calibrerte lumen? Jeg prøvde å regne med 1000 ANSI lumen og fikk 43 (med forbehold for regnefeil).
    Kalibrerte lumens er det lysutbyttet som din projektor gir med de innstillinger som er gjort. Oppgitte lumens er en maksverdi som pj gir optimalt. Egentlig så må det vel måles med en lysmåler. Men det er vel tvilsomt om den gir 1000.
    (Hvis Gorm, Per Johnny, Tor Atle eller noen av dere andre som virkelig kan dette kunne gi facit hadde det sikkert vært lettere å forstå)
    Ellers så er det viktig å regne formelen riktig, starte med parentesene osv. Hvilke lerretstørrelse brukte du?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har denne : Hva er det normalt å ha irisen på ?

Finnes det noe "fasitsvar" ? Eller varierer dette veldig mye fra rom til rom. Hva er fabrikkinnstilling på irisen ?

Hos meg skal den i et rom med baige (skrives det slik ? ) vegger, hvit tak og sort bakvegg. Rommet har 100% lyskontroll. Noen som kan komme med noen ca tall ? (bare så jeg ikke stiller meg helt på jordet )

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Dere som har denne : Hva er det normalt å ha irisen på ?

Finnes det noe "fasitsvar" ? Eller varierer dette veldig mye fra rom til rom. Hva er fabrikkinnstilling på irisen ?

Hos meg skal den i et rom med baige (skrives det slik ? ) vegger, hvit tak og sort bakvegg. Rommet har 100% lyskontroll. Noen som kan komme med noen ca tall ? (bare så jeg ikke stiller meg helt på jordet )
    Dette må du se når du får den hjem til deg da det varierer fra rom til rom.Jeg strupte den ganske mye ned og jeg har også 100% lyskontroll,hva fabrikkinnstillingen var husker jeg ikke men den stod ganske mye åpen da jeg fikk min.
    Mvh bigtor

Side 69 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •