Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2060
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av muaddib
    Men sliter litt med lagring av innstillinger, dette gjelder rotasjonsfart på fargehjul og innstilling på wisper mode.
    Fargehjul står på x4 etter oppstart selv om jeg har satt det til x6.
    Wispermode står på off etter oppstart selv om jeg har satt den til On.

Jeg får heller ikke vga - bnc kabel til og funke, så bruker heller den medfølgende komponentkabel; skjermkortet mitt har heldigvis komponentutgang Syns bildet ble bra her, kjører 720p ut av pc.

Men syns det var merkelig at det ikke kom noe signal frem over vga-bnc.
    Noen som har noen tips?
    Det første vet jeg ikke da jeg ikke har vært inne i servicemenyen enda. Ifølge bruksanvisningen lagres innstillingene når man trykker 2 ganger på "Meny" før OSD forsvinner av seg selv.

Når du bruker VGA - BNC skal du koble til 5 BNC-plugger. Vær obs på at rekkefølgen på fargekoden på PE8720 er ulogisk (GBR). H og V må også være riktig, på min kabel er fargene hvit og sort. Du må velge "RGB HD" på fjernkontrollen. Hvis det fremdeles ikke fungerer er det kanskje en innstilling som må gjøres på PC'n for å få ønsket signal ut.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Planen er da en 8720, men tingen er at jeg har liten plass til hyllen den skal stå på... Nermere bestemt 34 cm. (fra vinduet og opp til taket)
    Lar dette seg gjøre ? Projektoren er jo tung og svær... Kan noen tipse om robuste hyller som kan fungere ?
    Har sett på hylla til Tiger, (denne selges på Monter) skal ta meg en biltur der, men kunne tenkt meg litt flere alternativer...

PJ vil da stå 250 fra gulv og toppen på bildet 210 fra gulv. Lar dette seg fixe med lense-shiften ?
    9,5 kg er ikke så mye, 3 årganger av bladet Amcar veier det samme. Derfor tror jeg enhver hylle som er beregnet til bøker kan brukes. Hvis hylla ikke er dyp nok kan en 5mm kryssfinerplate legges oppå som forlengelse.

Enorm takhøyde du har hvis jeg tolker tallene riktig (250 cm opp til hylla + 34 cm opp til taket).
    ftp://62.2.173.100/projector/manuals.../pe8720-en.pdf
    Her finner du mål på projektoren på s. 36 og en tabell med maksimal offset (avstand fra senter av objektivet til toppen av bildet) på s. 15. Man må også vite kasteavtand (mellom objektivet og lerretet).

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første prosjektor som var en LCD fra Mitsubishi veide nesten 20kg. I forhold til den er 8720 en lettvekter både på vekt og størrelse..:-D

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    9,5 kg er ikke så mye, 3 årganger av bladet Amcar veier det samme. Derfor tror jeg enhver hylle som er beregnet til bøker kan brukes. Hvis hylla ikke er dyp nok kan en 5mm kryssfinerplate legges oppå som forlengelse.

Enorm takhøyde du har hvis jeg tolker tallene riktig (250 cm opp til hylla + 34 cm opp til taket).
    ftp://62.2.173.100/projector/manuals.../pe8720-en.pdf
    Her finner du mål på projektoren på s. 36 og en tabell med maksimal offset (avstand fra senter av objektivet til toppen av bildet) på s. 15. Man må også vite kasteavtand (mellom objektivet og lerretet).
    Høyden i rommet er 265. Jeg ble sikkert litt uklar.
    Altså jeg har 34 cm tilrådighet til hylleplassering. (avstanden mellom vinduet og taket). Og da vil BenQ'ens hylle stå innenfor disse 34 cm, altså på ca 250.
    Kasteavstand blir på ca 3.8 meter.

Ble sikkert litt lettere å forstå nå
    Skal se på linken din, takker. (og en kryssfinnerplate kan jo brukes ja, tenkte ikke på det engang ops: )

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyden i rommet er 265. Jeg ble sikkert litt uklar.
    Altså jeg har 34 cm tilrådighet til hylleplassering. (avstanden mellom vinduet og taket). Og da vil BenQ'ens hylle stå innenfor disse 34 cm, altså på ca 250.
    Kasteavstand blir på ca 3.8 meter.

Ble sikkert litt lettere å forstå nå
    Skal se på linken din, takker. (og en kryssfinnerplate kan jo brukes ja, tenkte ikke på det engang ops: )
    Lag en tegning Mori, så blir det ingen misforståelser. Hvis jeg tolker deg rett så er det bare 15cm fra hylla til taket? Det er i så fall for lite da 8720 er 19,5cm i høyden!!! :? Hvis jeg har misforstått får du tegne litt :wink:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det var da veldig så dårlig jeg var til å forklare :-D

Kanskje dette bildet hjelper.

Men det ser ut som det ikke vil gå uansett, ettersom jeg forstår fra manualen så kan den ved min kasteavstand "kun" stå 15,2 cm over bildet.

Men nå er jeg så gira på denne at i "worst" case så får jeg flytte opp lerretet 20 cm... (jeg kommer sannsynligvis til å flytte før sommeren uansett, å da blir det litt irreterenes i etterkant, om jeg "dumpet" PJ pga dette problemet...)

Så å finne en passende hylle er case nr.1

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tolker tabellen annerledes. Kasteavstand 359 og 400 cm ved maks zoom er oppgitt til 11,2 og 12,5 cm maks offset. Vil anta at 380 kasteavstand gir maks 11,85 cm offset og du får et bilde som er 210 cm bredt i 16:9 format.

edit: ser at du finner 15,2 cm ved 368 cm kasteavstand i 4:3 format.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Jeg tolker tabellen annerledes. Kasteavstand 359 og 400 cm ved maks zoom er oppgitt til 11,2 og 12,5 cm maks offset. Vil anta at 380 kasteavstand gir maks 11,85 cm offset og du får et bilde som er 210 cm bredt i 16:9 format.

edit: ser at du finner 15,2 cm ved 368 cm kasteavstand i 4:3 format.
    My bad. Så visst på 4:3 jeg ops:
    Okay men da er saken klar. Det blir for mye offset. (fan...)
    Da blir spørsmålet om jeg skal flytte opp lerretet, eller finne meg en PJ med horisontal lense-shift... får ta meg en tur i grubleboxen.

Takker for hjelpen iallefall.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo montere proj på undersiden av hylla istede for over...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad. Så visst på 4:3 jeg ops:
    Okay men da er saken klar. Det blir for mye offset. (fan...)
    Da blir spørsmålet om jeg skal flytte opp lerretet, eller finne meg en PJ med horisontal lense-shift... får ta meg en tur i grubleboxen.
    Jeg ser enda 2 muligheter:
    1 Henge projektoren lavere slik at den dekker litt av vinduet.
    2 Vinkle projektoren litt nedover og korrigere trapesformen med keystone. Har ikke prøvet det siste selv, så jeg vet ikke hvor mye dårligere bildet blir. Men det er jo bare midlertidig.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har du ihvertfall ikke 1:1 pixelmapping lengre....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keystone er etter som jeg har forstått, fy fy

Vet ikke hvordan jeg skal få hengt den lavere slik at den dekker vinduet, da må den isåfall monteres (på en eller annen måte) under hylla... Forbanna vindu !

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg fikk min projektor tok jeg noen mål for å finne ut hvordan jeg skulle montere den slik at bildebredden ble 230 cm. Projektoren sto på gulvet og bildet var på veggen:

Med bildet justert helt opp med lens shift var det 22,5 cm fra gulv til nedre bildekant. Med lens shiften helt nede var overkant av bildet i overgangen vegg - gulv. Minimum kasteavstand var 408 cm fra linsen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg knote litt med optimal plassering når den er på plass, hold på å gruble/lese meg ihel. Men nå er den bestillt

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er maks anbefalt lerretstørrelse til 8720? Hvor stort lerret kan man bruke uten at bildekvaliteten forringes nevneverdig? Tror kanskje jeg skal bytte fra mitt motoriserte tab-tension lerret til et rammelerret. Kanskje en vennlig sjel også kunne anbefale "best buy" lerret som yter 8720 rettferdighet i et rom med lyskontroll?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hva er maks anbefalt lerretstørrelse til 8720?
    300 tommer diagonalt d.v.s. 6,64 x 3,74 meter i 16:9 format. Det er ikke der begrensningen ligger, men heller at rommet (kasteavstand) er for lite til at man får så stort bilde man ønsker. For å få maks bildestørrelse må man ha mellom 11,95 og 16,22 meter kasteavstand avhengig av zoom.
    For å få 100 tommer ( 2,21 x 1,25 m) må man ha minst 4 m kasteavstand.
    Hvor stort lerret kan man bruke uten at bildekvaliteten forringes nevneverdig? Tror kanskje jeg skal bytte fra mitt motoriserte tab-tension lerret til et rammelerret. Kanskje en vennlig sjel også kunne anbefale "best buy" lerret som yter 8720 rettferdighet i et rom med lyskontroll?
    Det var et vanskeligere spørsmål. Jo større lerret desto større flate å fordele lyset på, så bildet vil se mørkere ut jo større lerret man har. Å anbefale noe overlater jeg til mer erfarne.
    I Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size kan du sette inn tall og se hva som er mulig for forskjellige projektorer.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hva er maks anbefalt lerretstørrelse til 8720? Hvor stort lerret kan man bruke uten at bildekvaliteten forringes nevneverdig?
    Det anbefales at en bør ha mellom 12 og 16 FL lysutbytte på lerret.

FL = kalibrerte lumens / ((bredde i meter/0,3048 )*(høyde i meter/0,3048 ))

Så da er det bare å sette inn verdier i formelen å regne deg frem til hvor grensene går. Det er nok mulig å oppleve et bilde som ligger under 12 FL som lysterkt nok men da begynner kravene til helt sortmaskert rom å stige.

:-D

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor erden i forhold til epson tw600? finner ikke mål på denne her..

Newcomer Charon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle BenQ’ere, Nok en lykkelig 8720 eier, selv om jeg må si at jeg ennå ikke har opplevd det store ”hakesleppet” men dette er bra saker! Dette er ikke den første PJ, men vår første Hi-End modell. Siktet meg opprinnelig inn på lillebror PE 7700, men så kom selgeren løpende med dettesuper tilbudet på 8720 i starten av september – under 15K! Vi benytter PJ takmontert i stua med lerret hengende rett ned fra skråtak i hvitmalte stenger. En legger faktisk ikke merke til opprullet lerret før jeg peker på det, men jeg skal love at de legger merke til BenQ der den svever oppunder taket over sofaen. Noen sier huff, men ”mine” venner sier Wow! let the show begin!!, Synes faktisk det er et poeng å ha denne herligheten oppmontert i oppholdsrom nr.1. Har montert persienner på alle vinduer, slik at lysforhold er under kontroll. 8720 har uansett en STOR og rå bra linse, lys- og kontrastforhold (++) som i ”family room” modus fungerer utmerket med ”spiselyset” på. (les: fredag kveld med reker og film) Hvorfor skal vi knø oss ned i en mørk kjellerstue for å måtte se en film, spille dataspill med barna (ehh...), vise frem bilder /filmer fra oppkoblet PC (befinner seg i etasjen under) eller bare for å se på TV (fungerer overraskende bra selv om det faktisk bare er PAL). Har som dere kanskje skjønner en kone som også er frelst på film i det store format. Har gjort et poeng av at alle kabler går i skjulte kanaler (kalles vel konetilpasning :-D )
    Har i påvente av HD/BR DVD gått til innkjøp av en Oppo DV971H koblet opp med en 10m Real cable HDMI via overgang til DVI som Oppo tilbyr. Har forsøkt meg litt med DVE kalibrering, men er ikke helt i mål (dette er vel mest perfeksjonisme, dog en artig hobby). Måtte inn i S.Menu og justere CW-delay noen hakk. Største greia akkurat nå er best mulig bilde/oppløsning og fleksibilitet med PC som kilde. Prøver støtt å optimalisere bilde mellom Oppo og Benq, noen som har erfaring her?.
    Dette ble en lang intro, men siden det er mitt første innlegg. Jeg får komme tilbake til mine erfaringer og utfordringer etter hvert. Jeg har fulgt med i dette forum en god stund og synes det til tider er kjempenyttig! Supert at vi ”amatører” kan utveksl erfaringer. Kos dere med BenQ’en og ikke glem at den er til for at dere skal hygge dere med film og øvrig underholdning.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet Charon! :-D
    8720 i stua fungerer overraskende bra. Guttungen sitter nå og ser tegnefilm og koser seg. Jeg kjører Xbox via komponent samt DVD-spiller og HTPC via HDMI. Bildet er knallbra og det blir mange timer med underholdning med dette installert! :-D
    Til slutt; Gratulerer med en kjempe-projektor! :-D

Side 68 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •