Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kasteavstand og vinkel

Jeg lurer på om prosjektoren må stå i høyde enten over eller under lerretet? Er det mulig å ha den i høyde så den skyter fra midten av lerretets høyde?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnesomme
    Jeg lurer på om prosjektoren må stå i høyde enten over eller under lerretet? Er det mulig å ha den i høyde så den skyter fra midten av lerretets høyde?
    Det går helt fint!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bestilt

jaja da forsvant vel ca 18k ut av kontoen :neutral:
    bestilte pe8720, en supra kabel og dreamscreen på 170cm. håper jeg blir fornøyd.
    når alt er satt opp poster jeg nok noen bilder av min svært sammenpressede mini-kino. (dårlig plass på rommet).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnesomme
    jaja da forsvant vel ca 18k ut av kontoen :neutral:
    bestilte pe8720, en supra kabel og dreamscreen på 170cm. håper jeg blir fornøyd.
    når alt er satt opp poster jeg nok noen bilder av min svært sammenpressede mini-kino. (dårlig plass på rommet).
    Det er klart du blir fornøyd med disse komponentene!:-D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen67
    Hallo:-D

Jeg har kjøpt en BenQ8720 projektor som er min første prosjektor. Jeg er fornøyd med bildet, men to ganger så har det av en eller annen grunn blitt "kornete" dette vises spesielt godt på tekstinga når jeg ser på film. Siste gangen dette skjedde så slo jeg av prosjektoren for deretter å slå den på igjen da var bildet helt ok igjen. Projektor od DVD er koblet sammen med HDMI kabel. Noen som vet hvorfor dette skjer?

Mvh
    Bassen67
    Hei Bassen67, og velkommen til forumet.

Kan ikke helt forklare de "kornete" problemene du beskriver, men har noen tenkelige og utenkelige teorier.

Det kan kanskje være noen sync problemer som kan oppstå mellom fareghjul og bildebrikke i projektoren , og noe som har blitt beskrevet tidligere i denne etter hvert så lange tråden , med en justering med "Color Wheel Delay" i servicemenyen. fra posting 323 og utover.

Er dette problemer noe som kommer og går av seg selv, eller kommer det og varer til du foretar en nedkjøring og ny oppstart av projektoren/DVD spilleren?

Er litt usikker på om en eventuell dårlig kontakt i HDMI signal veien eller en litt lang kabel og litt svake signaler fra DVD spiller kan forårsake slike ting på et digitalt signal osv, men det er kanskje lurt å sjekke om de samme problemene skjer via component overføring eller på projketorens interne menyer uten tilført signal også ved en eventuell feilsøking.

Ellers kan vel feil i dvd spilleren også skape slike feil hvis den står for mye av bildebehandlingen og oppskaleringen, og f.eks sliter med lesing av DVD mediet, står litt varmt til oppå en Receiver slik at laseren blir overopphetet og ikke klarer å lese ordentlig osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koble på dvdspiller

har en pioneer dvd spiller. husker ikke i farta navnet men den er kjøpt 2003 og har nok det meste av innganger. dv-a575 eller noe heter den. hvilke kabler kan jeg koble til med dvd spilleren, og får jeg f.eks brukt hodetelefoner rett fra dvdspilleren? har boston acoustics media theater men de er ganske gamle og har vanlig kopling rett til lydkort i pc. kan de kanskje kobles rett til dvdspilleren? har ikke fått det til ennå. (ikke at jeg har prøvd så hardt heller).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mellom Pioneer DV 575 og benq 8720 kan du bruke component kabler (RGB). Det gir det beste bildet i denne komboen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Hei Bassen67, og velkommen til forumet.

Kan ikke helt forklare de "kornete" problemene du beskriver, men har noen tenkelige og utenkelige teorier.

Det kan kanskje være noen sync problemer som kan oppstå mellom fareghjul og bildebrikke i projektoren , og noe som har blitt beskrevet tidligere i denne etter hvert så lange tråden , med en justering med "Color Wheel Delay" i servicemenyen. fra posting 323 og utover.

Er dette problemer noe som kommer og går av seg selv, eller kommer det og varer til du foretar en nedkjøring og ny oppstart av projektoren/DVD spilleren?

Er litt usikker på om en eventuell dårlig kontakt i HDMI signal veien eller en litt lang kabel og litt svake signaler fra DVD spiller kan forårsake slike ting på et digitalt signal osv, men det er kanskje lurt å sjekke om de samme problemene skjer via component overføring eller på projketorens interne menyer uten tilført signal også ved en eventuell feilsøking.

Ellers kan vel feil i dvd spilleren også skape slike feil hvis den står for mye av bildebehandlingen og oppskaleringen, og f.eks sliter med lesing av DVD mediet, står litt varmt til oppå en Receiver slik at laseren blir overopphetet og ikke klarer å lese ordentlig osv.

Det har bare skjedd 2 ganger, begge gangene ar det kommet når jeg slår på projektoren. Siste gangen så fåretok jeg en nedkjøring og ny oppstart og da var problemet borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy 8720

Jeg har forskjellig støy nivå på min prosjektor. Dagsform liksom :\
    Ikkje det at det er veldig plagsomt men syns det er litt rart.

Når jeg skruer den på, noen ganger hører jeg den nesten ikkje, mens andre ganger er det ganske tydelig støy fra prosjektoren.

Alle innstillinger er di samme, så forstår liksom ikkje helt hva som gjør dette !?
    Har prøvd men whisper av og på. Er forskjellig støynivå uansett.

Har noe forslag om hva det kan vere, eller opplever noen det samme ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viften er til en viss grad termostatstyrt. Dersom projektoren står i standby varmes projektoren av strømforsyningen, og under oppstart vil viften jobbe på høyere turtall enn om projektoren kaldstartes (ikke har vært tilkoblet strøm).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så viss jeg kobler fra strømmen etter hver gang, vil prosjektoren egentlig lage mindre støy neste gang den brukes ?

Har en kamerat som har akkuratt lik samme prosjektor og han har alltid strømmen på, han har ikkje denne støyen som jeg har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega lurer på å kjøpe denne. Er det uproblematisk å koble til DVD spiller, XBOX 360 og PC på denne uten alt for mye om og men. Tenker da på overganger og slikt.

OBS! Må ha svar raskt!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i hvert fall ikke mer problematisk enn på andre projektorer. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fått meg benq pe8720 i dag

Jeg har idag fått min benq. :-D

Men sliter litt med lagring av innstillinger, dette gjelder rotasjonsfart på fargehjul og innstilling på wisper mode.
    Fargehjul står på x4 etter oppstart selv om jeg har satt det til x6.
    Wispermode står på off etter oppstart selv om jeg har satt den til On.

Zoom, focus og andre innstillinger forandres ikke.

Jeg får heller ikke vga - bnc kabel til og funke, så bruker heller den medfølgende komponentkabel; skjermkortet mitt har heldigvis komponentutgang Syns bildet ble bra her, kjører 720p ut av pc.

Men syns det var merkelig at det ikke kom noe signal frem over vga-bnc.
    Noen som har noen tips?

Lurer også litt på forskjellen på x5 with sdr og x5 without sdr for hastighet på fargehjul.

Min Hjemmekino

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    En kollega lurer på å kjøpe denne. Er det uproblematisk å koble til DVD spiller, XBOX 360 og PC på denne uten alt for mye om og men. Tenker da på overganger og slikt.

OBS! Må ha svar raskt!
    DVD-spiller = HDMI
    Xbox = Komponent (3xRCA)
    PC = VGA-5xBNC (krever egen kabel/adapter)

PC er best med HDMI, men med VGA-5xBNC slipper du å skifte HDMI kabler til projektoren. Et annet alternativ er selvsagt en HDMI-hub.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Tiger og Gorm (raskt svar! !

Så det er komponentinnganger på den, bare at de er merket med 3 gule?

Problemet er at han ikke har noen receiver med komponetinnganger og hdmi innganger. Så han var svært stressa i dag, da han hadde planer om å forhåndsbetale før 12:00 i dag og hente den i morgen. Men nå har han begynt å lure på z5 evt. tx-300 i steden. Jeg har jolest noe om disse, men jeg er usikker på hva han burde handle.

Pluss på z5 er luke som lukkes og fint design. Stort minus på pe8720 er fysisk størrelse. Av det lille jeg har lest om de tre nevnte prosjektorene så hadde jeg vel kanskje valgt pe8270. Er det "fasiten" dere også sitter med?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte litt på comp2 inngangen, hva er dette? kan du koble inn en vanlig komponent kilde med å koble den til 3 av bnc kontaktene (ikke synken)?

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Av det lille jeg har lest om de tre nevnte prosjektorene så hadde jeg vel kanskje valgt pe8270. Er det "fasiten" dere også sitter med?
    Jeg valgte i hverfall PE8720 fordi den er DLP. Både TX-300 og Sanyo Z5 er LCD-projektorer. Lærte at det første man velger er typen (DLP, LCD eller CRT). Dekselet foran objektivet er vel en fordel bare dersom projektoren står på et bord i nåhøyde for små klisne barnehender?

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Lurte litt på comp2 inngangen, hva er dette? kan du koble inn en vanlig komponent kilde med å koble den til 3 av bnc kontaktene (ikke synken)?
    Det er riktig, H og V synk ligger sammen med et av signalene på komponent. Forskjellen på Comp1 og Comp2 er at den ene har RCA kontakter, også kalt phono og den andre har BNC kontakter.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er da en 8720, men tingen er at jeg har liten plass til hyllen den skal stå på... Nermere bestemt 34 cm. (fra vinduet og opp til taket)
    Lar dette seg gjøre ? Projektoren er jo tung og svær... Kan noen tipse om robuste hyller som kan fungere ?
    Har sett på hylla til Tiger, (denne selges på Monter) skal ta meg en biltur der, men kunne tenkt meg litt flere alternativer...

PJ vil da stå 250 fra gulv og toppen på bildet 210 fra gulv. Lar dette seg fixe med lense-shiften ?

Side 67 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •