Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2060
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Har alle storfonøyde eiere av 8720 her på forumet sortmalte vegger? eller er det noen som har lyse og hvite som meg? Frykter at stuebetegnelsen forsvinner brått nå som jeg vurderer å kjøpe noen sorte svære gardiner langs begge sideveggene av "kinosonen" :-S Blir ikke pent, men må man så må man hehe. Jeg leier så maling av tak og vegger er utelukket :-(
    Hvitt i tak og nesten hvite vegger i kjeller(kino)stuen. Men vi har fått spesialsydd mørkebrune cordfløyelsgardiner som dekker mesteparten av bakvegg og vinduer/dører på sideveggene. Gardinene er ganske tunge, demper lyd/diskant helt strålende og jeg plages ikke av de gjenværenden hvite flatene så lenge lyset er slått av. Til sommeren blir det sikkert en annen sak...

Har forøvrig Dreamscreen grått 2m lerret. Både fruen, jeg og kompisene er enige om at dette var artigere enn vi kunne forestille oss

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesialsydde gardiner har slått meg også. Gardiner på siden er en enkel sak, men det hvite taket får jeg ikke gjort så mye med i en leid leilighet. Hvor mye kom gardinene på? Og hvor henvendte du deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe Scene Molton fra Norsk Sceneteknikk. Det er metervare, og leveres i bla 3m bredde. Rimelig, sort, lystett og ganske tykt slik at det henger pent. Jeg har dette både på sidene av lerretet, og i et 3m bredt felt i taket mot lerretet.

Gunnar

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Du kan kjøpe Scene Molton fra Norsk Sceneteknikk. Det er metervare, og leveres i bla 3m bredde. Rimelig, sort, lystett og ganske tykt slik at det henger pent. Jeg har dette både på sidene av lerretet, og i et 3m bredt felt i taket mot lerretet.

Gunnar
    Var inne på sidene til Norsk Sceneteknikk det står ikke priser. Noen som vet hva de tar både for meter og rull?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir vel litt off topic i tråden om 8720..:-|

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Dette blir vel litt off topic i tråden om 8720..:-|
    Viste du ikke at Molton KUN kan brukes med 8720 :roll:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her er molton og priser som passer 8720: http://www.mamut.com/controls/shop/s...bgid=51&gid=49

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thx Tiger :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nei

Newcomer Remedier sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg blitt en av flere lykkelige eiere av en PE8720 til den nette sum av 10.500
    Etter mange timer i løpet av siste uken med å gå igjennom masse forskjellig materiale, kan jeg ikke annet å si enn at jeg er knallfornøyd(med unntak av et veldig uheldig forsøk på å montere takopphenget...forbannet være den som fant opp gipstak!!!).
    Har trålet meg igjennom samtlige sider i denne tråden sitter jeg egentlig igjen med en følelse av å bli litt paranoid. Greit at noen har vært veldig uheldige, men ca 60-70% i en tråd med folk som skal ytre sin klagenød er vel litt drøyt. Vil takke ask4me2, lygren og gorm for å jevnlig få tankene mine på rett spor igjen, godt å se at noen klarer å komme med konstruktive svar

Dette er min første egne projektor, så har ikke store erfaringen på området. Til nå er jeg svææært fornøyd med resultatet den gir, sett bort fra en tendens til clay over store graderinger. Men det er et tema som jeg anser som ferdig diskutert, hehe... :P

Er nok igjen blitt bitt av "AV basillen" igjen, så når jeg blir eier av ny leilighet ligger tegninger og planer for dedikert kinorom klart! Neste innkjøp blir nå en Pioneer VSX-AX2AS-S eller Yamaha RX-V2600. Har forstått at disse har en helt "ok" videoprosessor så jeg slipper å trekke 5 kabler til projektoren, og heller kan klare meg med 1 HDMI!

Ellers, takk for et godt forum med mye bra informasjon!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remedier
    Da er jeg blitt en av flere lykkelige eiere av en PE8720 til den nette sum av 10.500
    Først og fremst gratulerer så mye
    Går ut fra at dette var bruktpris? Eller nærmest innbruddspris

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok såpass heldig at det en er flunka my til innkjøpspris Godt å vite man kan dra noen goder ut av å jobbe i en bransje med mye teknologi.. hehe

Tror jeg er beste kjøpet jeg noen gang har gjort i hvert fall!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange timer i løpet av siste uken med å gå igjennom masse forskjellig materiale, kan jeg ikke annet å si enn at jeg er knallfornøyd(med unntak av et veldig uheldig forsøk på å montere takopphenget...forbannet være den som fant opp gipstak!!!).
    Har trålet meg igjennom samtlige sider i denne tråden sitter jeg egentlig igjen med en følelse av å bli litt paranoid. Greit at noen har vært veldig uheldige, men ca 60-70% i en tråd med folk som skal ytre sin klagenød er vel litt drøyt. Vil takke ask4me2, lygren og gorm for å jevnlig få tankene mine på rett spor igjen, godt å se at noen klarer å komme med konstruktive svar

Dette er min første egne projektor, så har ikke store erfaringen på området. Til nå er jeg svææært fornøyd med resultatet den gir, sett bort fra en tendens til clay over store graderinger. Men det er et tema som jeg anser som ferdig diskutert, hehe... :P

Er nok igjen blitt bitt av "AV basillen" igjen, så når jeg blir eier av ny leilighet ligger tegninger og planer for dedikert kinorom klart! Neste innkjøp blir nå en Pioneer VSX-AX2AS-S eller Yamaha RX-V2600. Har forstått at disse har en helt "ok" videoprosessor så jeg slipper å trekke 5 kabler til projektoren, og heller kan klare meg med 1 HDMI!

Gratulerer med flott PJ, men du bør absolutt ikke bruke bildebehandlingen i recieveren, men kjøre signalet ubehandlet i gjennom.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I og med at det vel er Pioneer som lager mesteparten av innmaten til Yamaha sine forsterkere ville jeg tatt den modellen som gir mest for penga på papiret. Kvaliteten ellers skulle jo da være like god og veldig lik.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye prislister på begge to fra januar av så venter til da med å velge hvem av dem jeg går for..
    Tanken var jo å bruke bildebehandingen i pj'n. Håpet det var mulig å koble alt fra tv-dekodere til xbox i recieveren og videre til pj'n via en hdmi kabel. Er jeg helt på jordet her nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye prislister på begge to fra januar av så venter til da med å velge hvem av dem jeg går for..
    Tanken var jo å bruke bildebehandingen i pj'n. Håpet det var mulig å koble alt fra tv-dekodere til xbox i recieveren og videre til pj'n via en hdmi kabel. Er jeg helt på jordet her nå?
    Nei, du er ikke på jordet. Men du kan velge hvor mye av billedbehandlingen skal finne sted, DVD-spilleren kan oppskalere, det kan også recieveren, men med 8720 bør du kjøre 576p ut av en "normal" DVD-spiller, la signalet gå ubehandlet gjennom projektoren og la sistenevnte gjøre jobben. Jeg gjør det samme med TV-dekoderen (rgb inn pj).

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Nei, du er ikke på jordet. Men du kan velge hvor mye av billedbehandlingen skal finne sted, DVD-spilleren kan oppskalere, det kan også recieveren, men med 8720 bør du kjøre 576p ut av en "normal" DVD-spiller, la signalet gå ubehandlet gjennom projektoren og la sistenevnte gjøre jobben. Jeg gjør det samme med TV-dekoderen (rgb inn pj).
    Da fikk jeg bekreftet det jeg trodde og håpet på :wink: takker og bukker..

God jul til alle sammen her inne! *Ut å fikse siste julegaven*

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Men for å kjøre det "ubehandlet" som du sier, så må du kjøre det interlaced ut fra dvd spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er det ikke mange DVD-spillere som leverer gjennom HDMI, poenget mitt var bare at det er liten grunn til å klusse med oppskalering på DVD-signaler i recieveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BenQ8720

Hallo:-D

Jeg har kjøpt en BenQ8720 projektor som er min første prosjektor. Jeg er fornøyd med bildet, men to ganger så har det av en eller annen grunn blitt "kornete" dette vises spesielt godt på tekstinga når jeg ser på film. Siste gangen dette skjedde så slo jeg av prosjektoren for deretter å slå den på igjen da var bildet helt ok igjen. Projektor od DVD er koblet sammen med HDMI kabel. Noen som vet hvorfor dette skjer?

Mvh
    Bassen67

Side 66 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •