Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 2060
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @ Gorm

2: diy lerret med s2000(1500\2500\hvitt\whatever) silkematt grå er heller ikke helt fargenøytralt. Hvit maling er ikke 100% hvit men heller litt mot gult. Mulig det er noe dyrere maling eller noe slikt som er mer nøytralt men kan jo likesågodt gå for screengoo da...

4: Så da må man foreta ny fargekalibrering når man bytter pære da... trodde det hadde noe med andre ting i proj også jeg, men er jo logisk med pæra ja.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY lerret? Høres ikke ut som noen storartet ide akkurat? Skal du absolutt bruke maling så må vel hvit base (evt ispedd ren sort) være det eneste fargenøytrale?

Ny fargekalibrering med ny pære stemmer ja. En bør også vente til lampetelleren har rundet 50-100 timer også, siden peak'ene i grønt og blått roer seg etter litt bruk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og min 8720 har akkurat rundet 50t på lampa...ny kalibrering...:wink: :?:
    Kan ikke si at jeg har merket forskjell fra 1. time til 50. time, men det har kanskje med at man venner seg til små endringer over tid...
    Er det erfaringsmessig synlig forskjell om pj'en blir kalibrert på nytt etter 50 timer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil selvsagt også variere. Jeg har aldri målt en projektor ny, og så igjen etter xxx timer, så jeg vet ærlig talt ikke. Det jeg vet er at spesifikasjonene på pæren tilsier en moderat endring av fargetemperatur i løpet av de første hundre timene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...og min 8720 har akkurat rundet 50t på lampa...ny kalibrering...:wink: :?:
    Kan ikke si at jeg har merket forskjell fra 1. time til 50. time, men det har kanskje med at man venner seg til små endringer over tid...
    Er det erfaringsmessig synlig forskjell om pj'en blir kalibrert på nytt etter 50 timer?
    Eller, les mindre her og se mer film

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Eller, les mindre her og se mer film
    Vis mann har talt

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det sånn at Homecinema bare må gå noen hundre meter for å få kalibrert projektoren sin på nytt, så jeg tror ikke han tar dette så tungt. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare opplyse om at min 8720 sluttet ikke å flimre før pære rundet ca 100 timer...

Har nå gått 188 timer, og jeg kalibrerte den på nytt med DVE her om dagen, og kom fram til andre innstillinger enn da jeg kalibrerte den når den hadde gått ca 4-5 timer.

Det var riktignok ikke store forskjellene i innstillingene, men det var jo noen hakk her og der, og det resulterte i merkbart bedre bilde...

Hmmm.. Visste dere at Hotell i særklasse heter "Pang i bygget" i Sverige? :twisted:

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen 8720 eiere her som kommer til å kjøpe seg 3930 og kjøre denne på projektoren. Har akkurat kvittet meg med 3910 og 3930 er en het kandidat når jeg skal ha ny. 8720 avslører nådeløst macroblocking og artifakter og 3930 er visst mye bedre på dette. Vet ikke om denne spilleren selges i Norge ennå, men om noen tester den på 8720 hadde det vært morro med en liten rapport.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gå for en billigvariant i påvente av HD DVD/Blueray (som vel også er bra på DVD)? Jeg synes min Panasonic S97 fungerer glimrende på 8720, for ikke å snakke om Toshibaen med sone 1 DVD - og selvfølgig med HD materiale

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en stor DVD-samling og kommer til å se mest DVD-filmer de nærmeste par årene. Den første generasjonen av HD-spillere tenkte jeg at jeg skulle hoppe bukk over og de er vel ikke fantastiske på DVD-matriale heller. Kommer nok til å legge en del penger i det som kommer til å bli den siste DVD-spilleren jeg kjøper. Har vel et budsjett på 12 tusen som skal gi meg best mulig bilde på 8720. Noen forslag?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Har en stor DVD-samling og kommer til å se mest DVD-filmer de nærmeste par årene. Den første generasjonen av HD-spillere tenkte jeg at jeg skulle hoppe bukk over og de er vel ikke fantastiske på DVD-matriale heller. Kommer nok til å legge en del penger i det som kommer til å bli den siste DVD-spilleren jeg kjøper. Har vel et budsjett på 12 tusen som skal gi meg best mulig bilde på 8720. Noen forslag?
    hva med Marantz DV7600,er vel noe av det beste til sin pris,spesielt hvis du også skal bruke den som cd spiller

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz DV7600? Er det en bedre match til 8720 enn 3930? Vil helst ikke betale for annet enn best mulig bilde. Fikk en del macroblocking og artifakter i bildet når jeg kjørte 3910 på projektoren.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Marantz DV7600? Er det en bedre match til 8720 enn 3930? Vil helst ikke betale for annet enn best mulig bilde. Fikk en del macroblocking og artifakter i bildet når jeg kjørte 3910 på projektoren.
    vet ikke bare et forslag

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen 8720 eiere her som kommer til å kjøpe seg 3930 og kjøre denne på projektoren. Har akkurat kvittet meg med 3910 og 3930 er en het kandidat når jeg skal ha ny. 8720 avslører nådeløst macroblocking og artifakter og 3930 er visst mye bedre på dette. Vet ikke om denne spilleren selges i Norge ennå, men om noen tester den på 8720 hadde det vært morro med en liten rapport.
    Jeg byttet ut min Denon 3910 med 3930 som jeg nå kjører på 8720. Dette er en fantastisk kombinasjon. Til å begynne med la jeg merke til endel bildestøy som jeg trodde skyldtes at 3930 avslørte dårlige innspillinger, men etter å ha justert/kalibrert og ikke minst endret CW på 8720 så forsvant alt dette. Jeg er svært godt fornøyd med oppgraderingen til 3930. Den leverer utrolig detaljerte, skarpe, og fargemettede bilder.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    DIY lerret? Høres ikke ut som noen storartet ide akkurat? Skal du absolutt bruke maling så må vel hvit base (evt ispedd ren sort) være det eneste fargenøytrale?
    Er jo akkurat det jeg snakker om jo!
    Poenget er at den hvite basen ikke er helt hvit men heller en anelse mot gult. Jeg klarte ikke å se det før jeg sammenlignet mot greyline lerret...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hvite basen heller ikke mot gult, men dersom den er oljebasert vil den gulne relativt fort. Men dette teama er vel uansett litt "off-topic" i denne tråden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg stort sett nyter bildet fra denne projen, men jeg har noe jeg ikke helt får til. Bilder i dagslys og godt opplyste miljøer er utrolig bra, men med engang det blir mørkt eller innendørsbilder blir det veldig tamt. Det ser ut som at det ligger en tynn tåke over bildet og mange detaljer forsvinner. Bildene blir ikke direkte dårlig, men man føler at det ligger et grått slør over det. Jeg har prøvd å justere brightness og sette pæren til 250w uten å få den riktige virkningen. Hva burde jeg justere?
    Jeg har tenkt tanken at det kan skyldes at jeg har veldig lyse vegger som reflekterer og ødelegger bildekvaliteten selv om rommet i utgangspunktet er 100% mørkt, men er ikke helt sikker på at dette er grunnen. Er det noen som kan gi meg noe tips på hvilke innstillinger jeg burde gjøre for å få frem sortnivået som alle snakker om her, og få litt mer detaljer og trøkk i mørke bilder.
    På forhånd takk

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren din trenger nok en fargekalibrering for å få korrekt gråskalatracking i mørke områder. Det vil også bedre fargekorrektheten i lyse områder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Bilder i dagslys og godt opplyste miljøer er utrolig bra, men med engang det blir mørkt eller innendørsbilder blir det veldig tamt. Det ser ut som at det ligger en tynn tåke over bildet og mange detaljer forsvinner.

På forhånd takk
    Fant ikke noe info fra deg på "Hvilket utstyr..." eller "Min hjemmekino", Kamikaze. Lurer på hvilken type lerret du bruker og hvilken grunninnstilling (Meny/Picture/Preset mode/) du bruker i mørkt rom. Prøv "Cinema Mode".
    Bildet du beskriver er typisk når brightness er stilt for høyt. Å stille iris mer mot "H" vil også hjelpe.

Side 64 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •