Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    LItt offtrack her, men har sittet å lest på problemer rundt overscan o.l.
    Har koblet min miniMAC til BenQ 8720 med en DVI/HDMI kabel og kjører 720p ut til PJ. Mente jeg hadde "store" overscan problemer - fikk enten sort ramme rund hele "desktop'en" eller så kuttet den deler av den. Lastet ned noen 720p klipp for å forske:-)
    Da jeg endelig klarte å trykke over fra "Anamorphic" til "Real" kome det en selvfølgelig åpenbaring - allt klaffet - ingen sort kant, ingen avkutting i bildet, bare nydelig 720p bilde fra kant til kant!
    Har ikke kalibrert noe og synes bildet er utmerket slik den kom fra fabrikk, men må vel kaste meg på DVE bølgen å "tweake" litt slik at "WOW" effekten blir om mulig enda større.

Strålende fornøyd:-D

Firmware 1.01 og like glad.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

takker for svar,da setter jeg igang

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen tanker angående 8720.
    Dette er vel en projektor som er regnet i det øvre sjiktet, det er det vel ingen tvil om. Problemet med å ha slik en dyr sak, er at de fleste, (inkl meg enda), ikke har kunnskap nok og erfaring når det gjelder å kalibrere den, dermed blir det enkelt og greit så som så dve kalibrering.
    Har hatt 3 projektorer før denne, som var mye enklere å stille og har etterhvert god kjenneskap til særlig DVE.
    Ville bare si at jeg fikk en ekspert her i Stavanger,(fikk ikke lov å nevne navn), til å kalibrere den med dyrt, skikkelig kalibreringsutstyr. Forskjellen er etter min mening ganske dramatisk enn ved vanlig dve kalibrering. Hvittnivå og sort blir vel egentlig så perfekt det er mulig å få det etter mine forhold, alle farger, blir stilt så 100% korrekt som mulig på alle områder inkl på alle gammanivåene.
    Anbefaler alle som har denne å etterhvert gi noen slanter til skikkelig kalibrering, det lønner seg virkelig, fordi det er SÅÅ mye å hente på denne projektoren, den er fantastisk god. Etterpå kan vi kose oss med den i mange år, iallefall en stund før kjøpelysten igjen komer tilbake

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Ville bare si at jeg fikk en ekspert her i Stavanger,(fikk ikke lov å nevne navn), til å kalibrere den med dyrt, skikkelig kalibreringsutstyr.
    Vi nevner ingens navn her nei :-D
    Hvor mye kom dette på? Prisen i Oslo er vel rundt 3K fra Edge.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 1800, så var ikke så gæli syns jeg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare si at jeg fikk en ekspert her i Stavanger,(fikk ikke lov å nevne navn), til å kalibrere den med dyrt, skikkelig kalibreringsutstyr.
    Merkeligste jeg har hørt, "ikke lov til å nevne navn"? Så lenge resultatet ble bra, ville jeg jo trodd at navnet og reklame for flere oppdrag var viktig. Vel vel, "ekspert på bildekallibrering i Stavanger" er jo nok for de fleste det.... ;-)

Beste er at du er fornøyd!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 1800, så var ikke så gæli syns jeg
    hmmm...jeg fikk også en ekspert til å gjøre det og han ville nesten ikke ta med seg vinflaska jeg hadde kjøpt... :shock: :-D synes ikke DET var så gæli jeg...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Merkeligste jeg har hørt, "ikke lov til å nevne navn"? Så lenge resultatet ble bra, ville jeg jo trodd at navnet og reklame for flere oppdrag var viktig. Vel vel, "ekspert på bildekallibrering i Stavanger" er jo nok for de fleste det.... ;-)

Beste er at du er fornøyd!

Jeg er kjempefornøyd .. hvorfor jeg ikke fikk si navnet hans vet jeg ikke, men skulle han ønske det senere, anbefaler jeg ham hjertelig.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    hmmm...jeg fikk også en ekspert til å gjøre det og han ville nesten ikke ta med seg vinflaska jeg hadde kjøpt... :shock: :-D synes ikke DET var så gæli jeg...

Hmm, heldigere enn meg du gratis så og si jo..ble du også fornøyd?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, heldigere enn meg du gratis så og si jo..ble du også fornøyd?
    8720'n framviser et fantastisk bra bilde! :-D

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er den offisielle tekniske tråden, pris tar du under prisforumene.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

noen som kan kalibrere en pj i østfold eller som kan ta seg en tur uten at det skal koste flere tusen,kunne tenkt meg en skikkelig kalibrering så håper noen kan hjelpe,kansje det er noen i nærheten av sarpsborg som vil dele noen erfaringer

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne hatt noen i Trondheim til å komme å kalibrert min jeg...?

Noen tips?

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Whisper?

Lurer litt på hva dere andre her på forumet kjører på 8720`en. Full styrke dvs. 250w og uten whisper-mode, kun 200w og uten whisper - mode eller whisper mode? Blir levetiden mye lenger ved 200w? Så forresten Terminator 3 igår - engelsk versjon. Der kom de berømte grå/hvite feltene eller noe som ser ut som striper på huden til rollefigurene:? Håper det var dvd`en som var "Bad quality".

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Lurer litt på hva dere andre her på forumet kjører på 8720`en. Full styrke dvs. 250w og uten whisper-mode, kun 200w og uten whisper - mode eller whisper mode? Blir levetiden mye lenger ved 200w? Så forresten Terminator 3 igår - engelsk versjon. Der kom de berømte grå/hvite feltene eller noe som ser ut som striper på huden til rollefigurene:? Håper det var dvd`en som var "Bad quality".
    En projektor som ikke blir utsatt for vibrasjoner under drift, med 200W uten whisper og med renest mulig luftfilter og mellom 20-25 grader celsius i omgivelses temp osv er vel den "innstillingen" som burde ha forutsettning for å oppnå lengst mulig lampetid, men det kan virke som om at enkelte lampemoduler feiler tidligere uansett, og at lampen til tider kan bli plaget med ujevn lysstyrke/blinking, hvis den ikke av og til kjøres på fullt, så det er vel egentlig ingen helt sikkre løsninger når det gjelder holbarhet på lampemoduler. Den beste måtte etter min mening være en god lampe garanti så man får en ny lampemodul skulle orginal lampen feile for tidlig.

Hvis det var mpeg komprimerings forstyrrelser du så på Terminator 3, er jeg litt fristet til å mistenke at det var en single pass komprimert 4,7gb på DVD+-R du brukte. Hvis det stemmer kan man vel i utgangspunktet si at slike "Bad quality" plater er generellt ikke å anbefale som Projektor føde, da disse som regel ikke er like snille med å skjule artifakser og feil som andre mindre skjarm enheter, gjerne også med Standard Definition opløsning osv.

Var det imiddlertid en original plate (Du skerev Engels versjon, mente du NTSC?), ville jeg mistenkt at en av de justeringene som er beskrevet tidligere i denne tråden kan være "synderen".
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det imiddlertid en original plate (Du skerev Engels versjon, mente du NTSC?), ville jeg mistenkt at en av de justeringene som er beskrevet tidligere i denne tråden kan være "synderen".[/QUOTE]

Det var faktisk en original dvd, men kan ikke si at jeg har hatt det problemet før, det var derfor jeg mistenkte media.

Lurte også på om du/dere brukte full styrke på pj`en da det vel gir litt bedre lys/kontrast.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine instillinger

Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Lurer litt på hva dere andre her på forumet kjører på 8720`en.
    Jeg har ikke gått nevneverdig bort fra fabrikkinnstillingene: 200W pære fordi jeg synes bildet er lyst nok selv på dagtid. Normal mode (ikke whisper) fordi projektoren overdøves av trafikken på veien utenfor, kjøleskapet, PC'n o.s.v. når jeg skrur av lyden. Har satt iris i midtstilling, den sto i ytterstilling. Bruker grunninnstillingene Cinema Mode når jeg blender og Family Room på dagtid, det gir akkurat passe balanse mellom kontrast og lysstyrke mot lyset i rommet. Har bare finjustert lys og kontrast et par hakk til forskjellige kilder. Finjustert RGB med Gorm Light-metoden; at det ikke ble helt balansert kan skyldes at Tupplur rullgardina ikke er fargenøytral. Skal sjekke om igjen og om nødvendig justere hele fargespekteret når jeg får opp ordentlig lerret.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. clayfaces:

Ser noen skryter av filmen "Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)" til å gi et godt bilde på 8720, og den var igjennom dvdspilleren i går kveld. Resultat var at den antydning jeg har sett til clayface på enkelte skuespillere (spesielt på kvinner har jeg lagt merke til; kanskje fokuserer jeg mer på ansikt der..:-)) slo til for fullt i begynnelsen av chp. 2 i mørket ute på Black Pearl. Rett etter at styrmannen blir avbrutt i "rum"-sangen av fugleskrik, kikker han opp på en overskyet himmel der fuglene flyr forbi, og her ser jeg tydelig gradering av grånivået i "høydekoter". Det værste eksempelet jeg har sett på clayface effecten, og det gav et fryktelig dårlig bilde hos meg.

Gikk inn i servicemenyen og stilte CW delay fra 53 til 56 (eksperimenterer nå litt mellom 55 og 56 uten å se veldig forskjell), og bildet ble strålende. Har sjekket litt andre scener som en før kunne se antydninger til feil i, og nå er de perfekte. Utrolig greitt å kunne fikse slike ting selv.

Begynnelsen på denne filmen var utrolig god til å tvinge frem denne effekten hos meg, og mye tåke og generelt mørke scener gjorde at det var veldig lett å se feil i CW delay.

Fikset litt på overscan også, som nå er flyttet fra 94 til 100 for HDMI, og 92 til 98 for komponent. Så nå har jeg dokumentert endringene mine en plass der jeg ikke roter bort lappen :-)

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er dine favorittinnstillinger på PE8720

tenkte kanskje på en poll her men det er litt vanskelig....

er egentlig ute etter innstillinger som dere mener gir best bile på PJ'en..... ettersom jeg har lest her har vel flesteparten av oss "rotet" i servicemenyen, så håper at flere har gjort seg opp en mening hva som passer best av innstillinger.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    tenkte kanskje på en poll her men det er litt vanskelig....

er egentlig ute etter innstillinger som dere mener gir best bile på PJ'en..... ettersom jeg har lest her har vel flesteparten av oss "rotet" i servicemenyen, så håper at flere har gjort seg opp en mening hva som passer best av innstillinger.
    jeg har ikke vært innom service menyen! men kanskje en gang i framtida når jeg får en bedre dvd spiller osv... :P

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    Jeg har heller ikke gått inn i servicemenyen. Synes fabrikkinnstillingene ellers er tett opptil det optimale. Endringer er nok mest for å kompensere for lokale forhold, f.eks i mitt tilfelle et "lerret" som sikkert ikke er fargenøytralt, og det vil derfor være forskjellig for alle.

Side 60 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •