Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 103 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2060
    Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    La oss bare håpe at vi alle får den!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 4 skruefestene i projektoren er M6-skruer. Nyttig å vite når man skal kjøpe / lage takfeste.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da, Tiger. 44 cm i bredde er akkurat det hylla mi er på. Ser visst ut om jeg må investere i en ny hylle også nå. 1000 kroners-spørsmået er bare hvor man finner en som er dyp nok :?

Gleder meg virkelig til å få denne krabaten i hus. Har levt med Sanyo Z2 i en overgangsperiode siden jeg solgte TW600, så våger å tro på forbedringer. For en gangs skyld lønte det seg å sitte på gjerdet gitt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er planen å legge den opp-ned på ei høy hylle? Jeg TROR ikke lens-shiften er så aggressiv at du kan sette den "riktig" vei på ei hylle høyt oppe.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hylla til Kenti er vel på et rimelig moderat nivå bak sofaen hans. Ikke oppunder taket. Mener at lens-shiften skal klare det.....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge mine beregninger skal det gå bra. Linsen blir ca 425-430cm fra lerret. Senter på linse blir ca 192cm fra gulvet, mens toppen av lerretet er på ca. 191cm. Hvis det byr på problemer flytter jeg bare hylla litt ned.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen her på forumet som har denne projektoren?
    Hadde vært fint med en liten mini review.:-D

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den... Men kjøpte min fra USA, så vet ikke om det feks er samme firmware versjon.

Jeg betalte 28000... og synes det var et kupp. Av de projektorene jeg har sett er dt faktisk bare sony ruby som slår den på bildekvalitet.

16000 er en direkte uanstendig pris!! :-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags firmware versjon er det på din da? Disse burde vel komme med siste firmware versjon eller

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi
    Det ser ut som alle får. Men det kan ta litt tid for enkelte

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=761

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en teori om dette formidable droppet i pris fra BenQ på 8720. Og at de nå kommer til å fylle hele etterspørselen som kommer med den nye prisen.Har lyst til å teste ut hva dere synes om den.
    BenQ har nok ikke solgt så veeeldig mange av 8720 til +50K men har fått strålende tester rund baut. Jeg tror de satt med et stort lager av 8720 og nå som 1080P er på trappene var det ingen utsikter til å selge disse. (det ser ut som deres 1080P er et stykke unna enda også) Da var det sikkert et lyst hode som regnet ut at "hvis vi selger xxxx tusen stk av 8720 tjener vi mer på det enn vi taper på å brenne inne med lageret" men dette betød at prisen måtte kuttes med 70-80%. Så er det faktisk mulig at de nå ser at etterspørselen er så stor at det faktisk lønner seg for dem å produsere flere, selv til en pris på veil 16K. Matrialkostnadene samt produksjon og distribusjon ligger tydelig under denne prisen.
    BenQ gjør samtidig et dypt innhugg i markedet. Gud vet hvor mye andel de tar fra de andre produsentene.
    Konklusjonen de tjener penger og markedsandel mens mange får en helt rå pj grisebillig i forhold til vanlig prissetting.

Er det lov å håpe at dette blir en trend? Det vil da si at til neste år selger Sony ut Ruby til ca 20K

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Er det lov å håpe at dette blir en trend? Det vil da si at til neste år selger Sony ut Ruby til ca 20K
    Da tar jeg en av de...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 må vel være den perfekte venteprojektoren nå. Alle entusiaster sikter vel etter 1080p, men med 8720 i stua kan man vente til priser og egenskaper er optimale.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok mer enn en "venteprojektor". For det første er det kun HD-formatene som kan levere 1080p, og jeg tror mange avventer med å kjøpe enten HD-DVD eller BluRay til formatene har eksistert en stund. Dessuten er ikke oppløsning eneste kriterium for god bildekvalitet.

Jeg kommer nok til leve lenge med 8720-en, men det er klart at filmer i ekte 1080p vil friste. Om jeg kommer til å hive meg på HD-formatene når de kommer, vet jeg ikke. Men jeg er sikker på at HD-DVD kombinert med 8720 vil gi forbløffende bilder, selv med bare 720p-oppløsning.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derav navnet "Den perfekte venteprojektor"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har en teori om dette formidable droppet i pris fra BenQ på 8720. Og at de nå kommer til å fylle hele etterspørselen som kommer med den nye prisen.Har lyst til å teste ut hva dere synes om den.
    BenQ har nok ikke solgt så veeeldig mange av 8720 til +50K men har fått strålende tester rund baut. Jeg tror de satt med et stort lager av 8720 og nå som 1080P er på trappene var det ingen utsikter til å selge disse. (det ser ut som deres 1080P er et stykke unna enda også) Da var det sikkert et lyst hode som regnet ut at "hvis vi selger xxxx tusen stk av 8720 tjener vi mer på det enn vi taper på å brenne inne med lageret" men dette betød at prisen måtte kuttes med 70-80%. Så er det faktisk mulig at de nå ser at etterspørselen er så stor at det faktisk lønner seg for dem å produsere flere, selv til en pris på veil 16K. Matrialkostnadene samt produksjon og distribusjon ligger tydelig under denne prisen.
    BenQ gjør samtidig et dypt innhugg i markedet. Gud vet hvor mye andel de tar fra de andre produsentene.
    Konklusjonen de tjener penger og markedsandel mens mange får en helt rå pj grisebillig i forhold til vanlig prissetting.

Har fulgt mange debatter om sponsing og pris på AV-utstyr, og mitt generelle inntrykk er at veldig mange overvurderer relle kostnader som grunnlag for prising. Det er markedsprisen som er utgangspunktet, blant annet pga. av at det er helt umulig å fordele kostnadene til blant annet forskning- og utvikling på så sammensatte produktserier - f.eks. hvilken serie skal vi belaste kosntadene med utivkling av dings X som jo kan komme til andvendelse på veldig mange produktserier, for ikke å snakke om den kunnskapen som utvikles.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Nå har jeg hoppet på lasset og bestilt meg en slik dings jeg også...
    Håper at jeg får en pj fra første partiet.

Dette er min første projektor siden jeg akkurat har kjøpt leilighet med et ekstra rom som skal brukes til kinorom. Rommet har en total lengde på 4,25m (bredde 2,7m) så jeg regner med at avstand fra linse til lerret blir ca 3,75m. Derfor har jeg valgt lerret på 200cm (92").

Toppen på lerretet vil henge ca 60-70 cm ned fra taket.
    Går utifra at pj bør monteres opp ned i en viss høyde for å få best mulig bilde?

Jeg legger ved en tabell over dimensjoner og mål fra manualen. Jeg tror jeg har skjønt det meste, men det er "Upper" og "Lower" offset jeg ikke skjønner helt...
    Kan det stemme at beste monteringen er at linsen på PJ sitter 11,2cm høyere enn toppen på lerretet ved bruk av 90" lerret og en "projection distance" på ca 3,75m?

Hadde vært supert med noen innspill og tips så jeg får det beste ut av det.

Skal bygge en slags "veggseksjon" på bakveggen som skal inneholde HTPC, Receiver, PJ og bakhøyttalere, samt dvd-samling og diverse annen kvalme, samtidig blir det ny tapet, maling og farver og nytt golv. Kommer ikke til å legge noe i lydisolering og slikt da dette får vente til jeg flytter til en mer permanent bolig.
    Kom gjerne med tips og innspill på fargevalg på vegger og andre ting..

Prosjektet begynner ca 1.nov..

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Kan det stemme at beste monteringen er at linsen på PJ sitter 11,2cm høyere enn toppen på lerretet ved bruk av 90" lerret og en "projection distance" på ca 3,75m?
    Dette lurer jeg også litt på. Ut i fra tallene tror jeg det er sånn, men det forvirrer meg litt at "lower"-tallene står med minus... Noen som kan si noe om dette? Kommer projektoren over eller under toppen av lerretet ved takmontering?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med BenQ, og de sier at projektoren vil være nedenfor toppen av lerretet. En strek i regningen for min del, men regner med at lens shiften gjør tingene litt bedre.

Sitat Opprinnelig postet av BenQ Support
    Dear Sir,

If you connect the projector on ceiling mount,it display up/side down so it will be below the screen top.

Regards,
    BenQ Europe Support
    Men tilbake til tallene, la oss ta den nederste linja på tabellen ovenfor:

Her ser vi at høyden på bildet er 374 cm. Upper offsett er 37,4 cm, burde ikke lower offset da være 336,6 cm og ikke 410,9 cm slik det står i tabellen? 410,9 tilsvarer jo lower offset+bildehøyde, jeg får ikke dette til å stemme.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ben Q har en veldig god kalkulator på hjemmesiden, bare gå inn på produktet så er det link. På 200 cm diagonal so er offseten på 39 cm over kanten på lerretet.

Side 6 av 103 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •