Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2060
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Så Pirates of the Caribbian, Dead Mans Chest, på vanlig dvd i går.

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)

Etter kalibreringen av 8720 og med Denon 3930 som kilde var bildet helt fantastisk på denne filmen. Så ingen tegn til bildestøy lengre, og bildet var utrolig skarpt og tredimensjonalt. Enkelte scener som f.eks når to av sjørøverene ror i land i en liten båt, med hav på alle sider, og blå himmel over, mens sola skinner på dem, var nesten sånn at man kunne strekke hånden frem og ta på skuespillerne :-D

Har ikke sett denne filmen på HD, men så bra som denne kombinasjonen var så vet jeg sannelig ikke om jeg trenger det heller. Kan leve lenge med vanlig dvd-plater ;-)
    Så også denne i går og min kombo med 2910/8720 gir fantastiske bilder. Jeg har ikke erfart noe av det som har versert på forumet ang. feil og mangler på 8720!:-D
    Hvor lenge jeg klarer å holde meg unna HD spiller er dog uvisst...må si det frister med 720p på film! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke feil er det folk har meldt om på pe8720?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    hvilke feil er det folk har meldt om på pe8720?
    Les denne samt den offisielle 8720-tråden...:wink:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...jeg-gjort.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg klarer ikke å finne noen feil, en som snakker om regnbuer..
    kanskje jeg kan spørre dere om et par ting. regner med å bestille 8720 i morgen skjønner dere.
    har bruken av zoomen noe å si på bildekvaliteten?
    Er den vanskelig å kalibrere uten proft utstyr?
    jeg må nok kjøpe meg en ny dvd spiller for å kunne kjøre hdmi, er det noen som har en formening om hvor høyt man må i klasse for at man skal få et bra bilde uten støy og artifakter på denne pj?

ellers virker det som om alle som har skaffet seg denne pj er kjempefornøyde, så dette valget har ikke vært så vanskelig
    takker for alle svar!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg klarer ikke å finne noen feil, en som snakker om regnbuer..
    .....ellers virker det som om alle som har skaffet seg denne pj er kjempefornøyde, så dette valget har ikke vært så vanskelig
    takker for alle svar!
    Ikke for å være gledesdreper men det er meldt om mer enn regnbuer.
    Det har vært mange som har vært plaget med noe som har blitt kalt "Clay face" men som nok har blitt hjulpet av å stille CW delay i service menyen.
    Det har vært noen som har hatt flimring i pære.
    Det har vært mange som har slitt med avanserte innstillinger som de ikke helt har forstått.
    Har vært mye snakk om firmvareversjoner, uten at jeg helt skjønner hva konklusjonen har blitt.
    Tror flertallet har blitt veldig fornøyd, mens et mindretall har fått noen problemer. En god del har oppdaget svakheter både ved filmer og andre ledd i bildekjeden grunnet en pj som ikke tilslører feil.

Syntes bare dette burde komme frem, Tror forøvrig dette er en glimrende pj

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen problemer med enkelte enheter vil det jo alltid være, flmring i pære er vel en sånn ting man bare reklamerer på. Instillingene på denne har jeg forstått er veldig omfattende, spørs om ikke det er lett å rote seg bort. denne kalibrerings DVD (DVE) er dette bare en rekke testbilder man kalibrerer etter?
    hva er det "clay face" problematikken går ut på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 er "bare" min tredje hjemmekinoprojektor på alt for få år (2) - men jeg har alltid vært mer opptatt av å få et bra bilde enn å søke etter det optimale som jeg kanskje ikke en gang er i stand til å oppdage uten spesielle forveninger om hva jeg tror jeg ser av forbedringer og nyanser

du kan imildertid være rimelig trygg på at du ikke trenger noe profesjonelt utstyr for å kalibrer 8720 på en måte som gir et glimrende bilde - det holder i haugevis med DVE og 10 minutter med Gorms DVE-guide for å få et flott resultat - dersom du imidlertid blir fristet av alle mulighetene denne gir for ulike innstillinger og tilpasninger til kilder og rom kan du sikkert holde på i små evigheter med kalibrering - da er det nok er fordel dersom du kan mer enn meg om teknologien - evt. at du synes at det er minst like interessant å lære mer og prøve ut ulike muligheter som å slappe av med en (god) film.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instillingene på denne har jeg forstått er veldig omfattende, spørs om ikke det er lett å rote seg bort.
    Min PE8720 fungerte fint rett ut av esken. Det er mange justeringsmuligheter, men alle menyene har en "default"-innstilling man kan gå tilbake til når man skrur seg bort. Det er en fordel å studere bruksanvisningen slik at man forstår hva de forskjellige innstillingene gjør. Zoom'en er nokså begrenset - 1,35 ganger - og det er ingen merkbar forringelse i ytterstilling.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg har koblet HTPC til 8720 og slår av prosjektoren (bruker DVI til HDMI) og skal slå på prosjektoren igjen står det kun (HDMI searcing). Den finner ikke bildet. Jeg har slått av alt som heter dvalemodus, screensaver og never turn og display på PC-en, men det hjelper ikke. Jeg får allikevel ikke bilde opp igjen. Jeg må fysisk dra ut DVI kablen på HTPC-en og sette den på plass igjen. Da kommer bilde tilbake.

Hav kan dette være for noe? Utrolig dumt og tungvint. Er det en innstilling jeg har oversett ? Andre som har vært borti lignende ?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som (unskylde hvis det er galt utrykk) paring feil. Opplede det samme med sanyo Z4. Er et eller annet med identifisering av komponenetene i forhold til kopierings sikkerhet. Hvis jeg ikke tar helt feil.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok med skjermkortet i pc'en din å gjøre.

Jeg kjører PE8720 sammen med Radeon X800GT uten problemer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor henvender man seg hvis man vil ha hjelp til en proff tuning av denne projektoren? Koster vel rundt 1500 har jeg hørt, men tror jeg vil spandere det ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du kan jo spørre pent Per Johnny eller Gorm her på forumet, de er begge svært dyktige på kalibrering og har det riktige utstyret. Ellers finnes det også diverse firmaer som utfører dette, husker ikke eksakt hva de heter her jeg sitter men det vet garantert noen andre her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den Lygren :-) Jeg har jo drevet og lekt meg litt, men blir aldri helt enig med meg selv hva som er best. Bor i Oslo ved Ikea Furuset så det er jo ganske sentralt, men skulle hatt et navn på firma eller noe.
    Blir resultatet likt eller er det forskjellige referanser som avgjør. Bruker alle samme utstyr vil det jo si at det finnes en slags "fasitinnstilling"? Rommet tatt i betraktning selvsagt, og individuell smak.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edge er det firmaet Gorm henviser til som regel

Edge - Anders Disen AS

("det koster 2995.- for en kalibrering i Oslo-området. Utenfor Oslo må man betale ett tillegg for kjøring" dette var fra vinter 2005 om en Pioneer plasmaskjerm)

Eller Bjørn Hegelstad, men han holder til i "Bergen" (også kalt Stavanger av noen.....)

Hjem

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Eller Bjørn Hegelstad, men han holder til i Bergen
    Nesten. Stavangerdistriktet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nesten. Stavangerdistriktet.
    Vest for Sinsen uansett .................. :shock:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

hei når jeg bruker dve,skal da rommet være like mørkt som da jeg ser film?

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Tror du skal kalibrere etter forholdene du ser film til eddie:P gjorde jeg ihvertfall...!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Ja, for best mulig resultat børr man gjennomføre kalibreringen for projektoren ved forhold som er mest mulig lik de forholdene den skal brukes under. Dette har både med hvordan øynene jobber pga lysstyrker, og pga eventuell neggativ påvirkning der man jo ønsker mest mulig riktig D65 fargetemp fra projektoren uten at andre lyskilder er med å påvirker dette.

D65 farge kalibreringen er hovedsakelig for å komme nermest den farge temperatur standarden som brukes av filmselskapene, og brigtness og kontrast er for å få sortnivå og dynamikken i bilde til å stemme best mulig, så man unngår å miste bilde informasjom pga komrimering i maks og min lysstyrke områdene.

Har man forskjellige kilde elektonikk og litt forskjellig lysforhold man bruker projektoren under, kan man jo godt lage egene bilde modus og kalibrere for litt forskjellig ambient light situasjoner osv. Ikke sikkert at D65 kino modus i et mørklagt hjemme kino rom er det beste hvis man f.eks skal spille PC spill, eller sjekke sjekke postingene på AVforum.no...

D65 kalibrering er forholdsvis grei å få til fra DVE når lysstyrken er forholdsvis høye. Dette pga at fargesynet vårt blir gradvis dårligere med lavere lys styrker, og dette sammen med DVE sine lys-stjelende fargefiltere, gjør at man børr heller bør bruke fysiske colorimeter kalibrerings måle utstyr for å få disse tingene til å følge best mulig ned til sort.
    Det kommer jo selfølgelig også ann på hvor nøye man vil være, og hvor mye bilde informasjon man vil trekke ut av det maksimalt oppnåelige for den projektoren man bruker.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 59 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •