Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2060
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    ... er prisnivået denne ligger på nå noe midlertidig eller vil det ligge der det er nå (les: må jeg reagere raskt?)
    noen som har erfaring med avshop?
    Det er vanskelig [ sp[, s'rlig om framtiden. Prisen har vel ligget i dette omr[det 3 uker n[.
    Jeg handlet PE8720 p[ Internet for f;rste gang fra AVshop. Tok mye lengere tid enn opplyst, men ingen andre problemer. S[ vidt jeg skj;nner har man n[ muligheten til [ betale n[r man henter projektoren og det er jo tryggere enn [ betale p[ forskudd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg som trodde folk i Oslo hadde æ, ø og å i vokabularet...

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Jeg finner ikke innstilling for fargehjulhastigheten noe sted i menyene. Antar det ligger i servicemenyen. Noen som vet hva den st[r p[ som standrd?

Da jeg fikk min 8720 sto den standard på 4x, så måtte inn på servicemeny og stilte den på 5x slr.
    4x hastighet skulle vel tilsi mindre støy, men jeg merket ikke forskjell på den og 5x slr

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Da jeg fikk min 8720 sto den standard på 4x, så måtte inn på servicemeny og stilte den på 5x slr.
    Hvorfor måtte du det?

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Og jeg som trodde folk i Oslo hadde æ, ø og å i vokabularet...
    Sorry, my PC is acting up today.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor måtte du det?
    Jeg måtte det fordi ellers hadde regnbuer plaget meg i så stor grad at jeg ikke kunne hatt denne projektor. Etter jeg stilte på 5xslr bedret det seg så mye at jeg kunne beholde den. Kan nok enda se regnbuene til tider, men det plager meg ikke nevneverdig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør igjen av ren nysgjerrighet: Hvorfor velge 5x SLR fremfor 5x without SLR?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    hehe, vurderer alvorlig om jeg skal slå til på denne altså! Strålende kritikker, ingen regnbuer... er prisnivået denne ligger på nå noe midlertidig eller vil det ligge der det er nå (les: må jeg reagere raskt?)
    noen som har erfaring med avshop? er litt skeptisk til å handle i nettbutikk. det står derimot i tilbudet deres at pj kan hentes på deres kontor i oslo. betyr det at den kan leveres der også hvis noe galt skjer med den? liker ikke tanken av å sende sånt med posten.. (takk for hjelpen her forresten!):-D
    Avshop er ingenting å være skeptisk til, fikk min PJ sendt med posten til Bodø. Gikk helt fint :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør igjen av ren nysgjerrighet: Hvorfor velge 5x SLR fremfor 5x without SLR?

Vel enkelt å greit, og dette kan jo være litt synsing og litt fakta; men mener å se en liten forskjell med og uten slr. I mitt tilfelle føler jeg bare at 5x slr gir et bittelite roligere bilde ang regnbuer, det er minimalt ja, men følelsen er nå engang der så er endt opp på 5xslr.

På samme måte som med hifiutstyr som er satt på sten med eller uten pulsarpoints. Med pulsarpoint blir lydbilde ørlite grann mer definert og luftig, iallefall i mine ører.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med SLR benyttes sekundærfarge filtrene i større grad for å gi bedre farger. Altså Gul, Magenta, og Cyan.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4x hastighet skulle vel tilsi mindre støy, men jeg merket ikke forskjell på den og 5x slr
    Det stemmer ikke. Når du fikk den sto den på 5x. Etter at du aktiverte whisper-mode var hastigheten redusert til 4x. Whisper-mode reduserer hastigheten på fargehjulet, og det reduserer den høyfrekvente støyen fra projektoren. Legg øret mot kabinettet så hører du godt forskjell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det stemmer ikke. Når du fikk den sto den på 5x. Etter at du aktiverte whisper-mode var hastigheten redusert til 4x. Whisper-mode reduserer hastigheten på fargehjulet, og det reduserer den høyfrekvente støyen fra projektoren. Legg øret mot kabinettet så hører du godt forskjell.

Ikke for å være vrang eller noe, men da jeg fikk projektoren sto den på 4x, det har jeg 3 vitner på her. Jeg rørte aldri på whisper mode. Denne første var det en del problemer med, så fikk tilsendt en ny, og DEN sto på 5x. Nå må jeg legge til at den første hadde en pæretid på 22 timer da jeg fikk den, så kanskje den hadde vært stilt litt på fra før jeg fikk den?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir egentlig forskjellen mellom vanlig og whisper mode? Kun hastigheten på fargehjulet? Hva er ulempene med å kjøre i whisper mode?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være vrang eller noe, men da jeg fikk projektoren sto den på 4x, det har jeg 3 vitner på her. Jeg rørte aldri på whisper mode. Denne første var det en del problemer med, så fikk tilsendt en ny, og DEN sto på 5x. Nå må jeg legge til at den første hadde en pæretid på 22 timer da jeg fikk den, så kanskje den hadde vært stilt litt på fra før jeg fikk den?
    hmmm...snodig. Min stod som Gorm sier på 5x, men etter at jeg aktiverte whisper mode ble den redusert til 4x.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Hva blir egentlig forskjellen mellom vanlig og whisper mode? Kun hastigheten på fargehjulet? Hva er ulempene med å kjøre i whisper mode?

Hvis du er følsom for regnbuer vil det bli verre med 4x.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste setningen forklarer jo det meste. Fra fabrikk er hastigheten på RGB-oppdateringen 5x. Siden fargehjulet har 2xRGB, spinner selve hjulet på 2,5x. Så når hastigheten reduseres i whisper-mode, reduseres altså omdreiningshastigheten på selve fargehjulet med 20%.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste setningen forklarer jo det meste. Fra fabrikk er hastigheten på RGB-oppdateringen 5x. Siden fargehjulet har 2xRGB, spinner selve hjulet på 2,5x. Så når hastigheten reduseres i whisper-mode, reduseres altså omdreiningshastigheten på selve fargehjulet med 20%.
    Kan du forklare dette med BrilliantColorTM SLR? Jeg synes å huske at PE5120 ble utstyrt med et ekstra gult filter på fargehjulet for å kunne gjengi gult mer troverdig enn ved å blande Rød og grønn.

I denne pressemeldingen (Selv om det er snakk om en annen projektor): LINK blir BrilliantColorTM SLR (Som det også står på kartongen til PE8720) forklart slik: "The use of Texas Instruments® new BrilliantColorTM SLR technology is a way of increasing secondary color's influence and as a result improving color saturation."

Jeg tolker dette som at det benyttes filtere på fargehjulet som består av sekundærfargene i tillegg til primær fargene. Har jeg misforstått fullstendig?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Kan du forklare dette med BrilliantColorTM SLR? Jeg synes å huske at PE5120 ble utstyrt med et ekstra gult filter på fargehjulet for å kunne gjengi gult mer troverdig enn ved å blande blå og grønn.
    Gorm kan sikkert forklare dette bedre enn meg , men ser at AK også har gitt et lite svar på Brilliant Color teknologien tidligere.

Blanding av primær fargede lyskilder gir en additiv farge blanding, og pigment blanding av primærfargene gir en subtraktiv blanding. Her er et bilde som illustrerer dette
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, da er det mest sannsynlige at den faktisk har vært stilt på, for jeg tviler ikke på det du sier, da har jeg sikkert fått en brukt og menyjusert utgave for å si det slik ..jaja..

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Pirates of the Caribbian, Dead Mans Chest, på vanlig dvd i går.

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)

Etter kalibreringen av 8720 og med Denon 3930 som kilde var bildet helt fantastisk på denne filmen. Så ingen tegn til bildestøy lengre, og bildet var utrolig skarpt og tredimensjonalt. Enkelte scener som f.eks når to av sjørøverene ror i land i en liten båt, med hav på alle sider, og blå himmel over, mens sola skinner på dem, var nesten sånn at man kunne strekke hånden frem og ta på skuespillerne :-D

Har ikke sett denne filmen på HD, men så bra som denne kombinasjonen var så vet jeg sannelig ikke om jeg trenger det heller. Kan leve lenge med vanlig dvd-plater ;-)

Side 58 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •